-
وزیر صنعت، معدن و تجارت در شورای اداری لرستان خبر داد

شناسایی ۲۲۰ مسئله اساسی در صنعت

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان سفر استانی دولت به استان لرستان به‌عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در شهرستان بروجرد حضوریافت.

سیدرضا فاطمی‌امین در جلسات برگزارشده در این استان از شناسایی ۲۲۰ مسئله اساسی در حوزه صنعت خبر داد و گفت: با چالش‌های متعدد در حوزه‌های مختلف اقتصادی روبه‌رو هستیم، به طوری که ۲۲۰ مسئله در بخش‌های مختلف صنعت احصا شده است که رفع آنها نیازمند ۲۲۰ راه‌حل نیست و می‌توان با حدود ۳۰ راه‌حل آنها را برطرف کرد.

فاطمی‌امین سرمایه در گردش را مسئله بزرگ واحدهای صنعتی و تولیدی خواند و گفت: افزون‌بر ۸۰ هزار واحد صنعتی، بیش از ۵ هزار واحد معدنی و چندین هزار واحد صنفی در کشور مشکلاتی دارند که می‌توان با راهکارهای اساسی آنها را رفع کرد.

سیدرضا فاطمی‌امین در ملاقات مردمی که در محل فرمانداری بروجرد برگزار شد، گفت: زمینه صادرات محصولات کشاورزی تسهیل خواهد شد و با این اقدام گام‌هایی در راستای رونق تولید برداشته خواهد شد.

وی اظهار کرد: موضوع آب مسئله همه کشور است و در استان لرستان که مخزن آب است نباید مشکل کمبود آب وجود داشته باشد. وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: مشکلات، کمبودها و مسائل کشور متعدد است باید اولویت‌بندی شود و تلاش می‌کنیم مشکلات حل شود.

تحول در صنعت لرستان

سیدرضا فاطمی‌امین در جلسه شورای اداری لرستان که به ریاست رئیس‌جمهوری برگزار شد، گفت: ۱۲ طرح با ارزش ۷۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید عملیاتی می‌شود که اجرای آنها به تحول قابل توجهی در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان لرستان منجر خواهد شد.

وی با اشاره به بازدیدهای میدانی که تاکنون در حوزه صنعت معدن و تجارت لرستان انجام شده است، گفت: از ۵۰ واحد صنعتی بزرگ مشکل‌دار این استان بازدید شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به کارخانه سامان کاشی بروجرد اشاره کرد و گفت: با تسهیلات سفر قرار شده سامان کاشی تا پایان سال فعال شود که بتواند زمینه اشتغال ۴۰۰ نفری ایجاد کند.

وی با اشاره به شناسایی مسائل و مشکلات متعدد حوزه صنعت، معدن و تجارت گفت: ۲۱۵ مشکل شناسایی شده که با ارائه ۳۰ راهکار می‌توان این مشکلات را حل کرد. به‌عبارتی، ریشه ۸۰ درصد مشکلات این حوزه یکسان است. در زمینه شهرک‌های صنعتی برای پست‌های برق و تامین آب و برق و زیرساخت‌ها تصمیمات خوبی گرفته شد. در این راستا ۵۲ میلیارد تومان توسط شرکت شهرک‌های صنعتی هزینه خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به موضوع تامین مالی زنجیره‌ای اظهار کرد: مشکل سرمایه در گردش تقریبا در تمامی واحدها وجود دارد که موضوعی مهم است. وی افزود: پایلوت و نمونه آزمایشی اجرای این راهکار از ۲ ماه قبل در حال انجام است که امیدواریم با نهایی شدن پایلوت تا پایان سال بتوان بخشی از مشکلات مرتبط با تامین مالی زنجیره‌ای واحدهای صنعت، معدن و تجارت را حل کرد.

ظرفیت‌سنجی برای اشتغالزایی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا پایان سال میزان شغل مورد نیاز در هر شهرستان مشخص می‌شود.

سیدرضا فاطمی‌امین که به‌عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در بروجرد حضور یافته بود در شورای اداری شهرستان پس از شنیدن مشکلات و مطالبات نمایندگان اقشار مختلف و برخی واحد‌های تولیدی اظهار کرد: یکی از وظایف ما شنیدن مسائل و مشکلات و انعکاس آن به وزارتخانه‌های مربوط و رئیس‌جمهوری است.

وی افزود: نماینده ما در زمینه واحد‌های تولیدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت است و اگر در استان موضوع حل‌و‌فصل نشده است، موارد را به ما اطلاع دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: موضوع آب درحال‌حاضر مربوط به همه کشور است.

فاطمی‌امین با اشاره به اینکه نباید انتظار داشت همه مشکلات یک‌شبه حل شود، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های ما رفع مشکلات بیکاری است. بر همین اساس، در حال بررسی مشکلات و ظرفیت‌های هر شهرستان هستیم. وی گفت: تا پایان امسال مشخص می‌شود که ۴ سال آینده چه تعداد شغل برای هر شهرستان نیاز است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: برای تحقق این امر با نمایندگان و فرمانداری‌ها مشورت خواهیم کرد، پس از جمع‌بندی البته پاسخگو هم خواهیم بود.

فاطمی‌امین تاکید کرد: با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین موضوعات اشتغال است، زیرا معتقدیم با رفع مشکل بیکاری بسیاری از آسیب‌های امنیتی، اجتماعی و فرهنگی رفع می‌شود.

وی با اشاره به وجود دلال‌بازی در حوزه محصولات کشاورزی گفت: به منظور رفع این مشکل کشاورزی قراردادی که بیشتر در حوزه زراعت است تاثیر‌گذار است. وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات محصولات کشاورزی و دیگر بخش‌ها جزو‌ برنامه‌های اصلی ما است، باید زمینه‌های صادرات را در همه حوزه‌ها ازجمله کشاورزی دنبال کنیم.

بازدید از صبا ظرف آسیا

در تداوم برنامه‌های فشرده وزیر صنعت، معدن و تجارت در یازدهمین سفر استانی دولت به مقصد لرستان، سیدرضا فاطمی‌امین از شرکت صبا ظرف آسیا بازدید کرد.

شرکت صبا ظرف آسیا با ظرفیت تولید ۲۴۰۰ تن انواع ظروف نچسب و تفلون در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع با بهره‌گیری از ماشین‌آلات روز‌آمد دنیا یکی از واحدهای نمونه صنعتی کارآفرین و صادر‌کننده برتر کشور به شمار می‌رود. محصولات این شرکت با برندهای مختلف از جمله «آگرین» به بازار عرضه و همچنین به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

در سال ۱۳۹۸ طرح توسعه‌ای در زمینه تولید گرد‌های مورد نیاز (مواد اولیه ظروف نچسب از آلومینیوم) با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال را اجرا کرد. شرکت صبا ظرف آسیا از جمله بزرگ‌ترین واحدهای صنعت تولیدی غرب کشور در زمینه نورد آلومینیوم و ظروف نچسب و تفلون آشپزخانه به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*