-

نسل جدید مزدا در راه است

در حین انتشار آمار مالی خسته‌کننده این برند، اطلاعاتی درباره موتور بنزینی جدید مزدا با نام Skyactiv-Z منتشر شده است که دارای ویژگی‌های جالبی می‌باشد.

نسل جدید مزدا در راه است

ما انتظار داریم که این پیشرانه جایگزین مدل‌های Skyactiv-G و Skyactiv-X شود. در حالی که مدل اول به عنوان پیشرانه‌ای رایج در مزدا شناخته می‌شود، مدل دوم که از فناوری احتراق تراکمی با شارژ همگن (HCCI) بهره می‌برد، هرگز به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفت. مزدا در نظر دارد در نهایت تولید هر دو مدل را متوقف کرده و Skyactiv-Z را به عنوان جایگزین معرفی کند؛ یک پیشرانه چهار سیلندر جدید که قطعاً می‌تواند عملکرد مناسبی از خود نشان دهد. تجربیات به دست آمده در طول توسعه این پیشرانه‌ها به مزدا کمک خواهد کرد تا موتورهای شش سیلندر بزرگ‌تر را نیز با بهبودهای قابل توجهی ارائه دهد.

از آنجایی که اولین خودروهای با این موتور تا قبل سال ۲۰۲۷ وارد بازار نخواهند شد، مزدا در حال حاضر سخت مشغول توسعه پیشرانه است تا در زمان عرضه با کمترین مشکلات مواجه شود.

این موتور چهار سیلندر از روش احتراق لامبدا وان برای دستیابی به راندمان حرارتی بالا در کنار پاشش سوخت فوق‌العاده کم در دورهای مختلف استفاده کرده تا عملکرد زیست محیطی محیطی و رانندگی عالی را ارائه دهد.

لامبدا یک کلمه یونانی است و نشان دهنده نسبت هوا به سوخت است. وقتی عدد لامبدا برابر با ۱ باشد، مقدار هوا در طول فرآیند احتراق با سوخت کاملاً متعادل می‌شود. در این سناریو، بهره‌وری بهینه خواهد بود، بنابراین انتشار گازهای گلخانه‌ای کاهش می‌یابد. این به طور خلاصه، به این معنی است که تمام سوخت پاشیده شده به خوبی می‌سوزد و آلاینده‌های مضر را به حداقل می‌رساند.

مزدا قصد دارد Skyactiv-Z را روی خودروهایی که در بازار اروپا و ایالات متحده به فروش می‌رسند، استفاده کند. مهندسان این شرکت سخت در تلاش هستند تا پیشرانه جدید را با مقررات یورو ۷ و همچنین استانداردهای Tier ۴ EPA مطابقت دهند.

این برند ژاپنی همچنین قصد دارد با تمرکز بر کاهش تعداد پیشرانه‌های خود، لیست موتورهای پیشنهادی خود برای محصولات مختلف را خلوت تر کند تابه این شکل هزینه های کمپانی کاهش یابد.

در مورد موتور دوار یا همان روتاری نیز مزدا پس از بازگرداندن تیم اختصاصی خود در ماه فوریه، در حال پیشرفتی آرام است تا چالش های فرایند انطباق آلایندگی این موتورها با استانداردهای جدید را تا حد امکان کاهش دهد.

از آنجایی که MX-۵ بعدی همچنان دارای موتور احتراقی خواهد بود، این می‌تواند به این معنی باشد که نسل پنجم میاتا از پیشرانه Skyactiv-Z استفاده کند. باید دید آیا مزدا به سراغ پیشرانه الکتریکی خواهد رفت یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین