-

کمک کوکاکولا از هوش مصنوعی !

کوکاکولا به مناسبت جشن کریسمس، مجموعه‌ای از تبلیغات را با استفاده از هوش مصنوعی طراحی و منتشر کرده است که در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های متنوع و جالبی را به همراه داشته است.

کمک کوکاکولا از هوش مصنوعی !

کوکاکولا در تولید این تبلیغات با سه استودیوی هوش مصنوعی به نام‌های Wild Card، Silverside AI و Secret Level همکاری کرده و از مدل‌های هوش مصنوعی Luma، Leonardo، Runway و Kling بهره‌برداری کرده است. با این حال، ویدیوهایی که این مدل‌ها تولید کرده‌اند، نقاط ضعف و محدودیت‌های موجود در مدل‌های فعلی تولید ویدیو را به نمایش می‌گذارند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی به تبلیغ زیر که مونتاژ سریعی از کلیپ‌های بسیار کوتاه است و چند وسیله نقلیه و نمای نزدیک از چهره‌های خندان را نشان می‌دهد، واکنش‌های زیادی نشان داده‌اند و ادعا کرده‌اند تولید این ویدیو با هوش مصنوعی آن‌قدرها هم چالش‌برانگیز نبوده است.

البته کوکاکولا با این تبلیغ ویدیویی به‌نوعی تلاش کرده به یکی از تبلیغات نمادین و قدیمی خود برای کریسمس سال ۱۹۹۵ با نام «تعطیلات در راه است» (Holidays Are Coming) ادای احترام کند.

نسخه جدید ساخته هوش مصنوعی است نیز مانند تبلیغ دهه ۹۰ کامیون‌های قرمز دارد که با چراغ‌های کریسمس و تصویر بابانوئل تزیین شده‌اند و در آن نمایی نزدیک از چند چهره شاد و خندان می‌بینیم که بسیار سریع نمایش داده می‌شوند.

واکنش کاربران و کارشناسان به تبلیغ کوکاکولا

کوکاکولا احتمالاً تصور نمی‌کرده این تبلیغ با واکنش‌های متفاوت و نسبتاً انتقادی مواجه شود. بسیاری از کارشناسان حوزه فیلم و تلویزیون اعلام کرده‌اند تحت‌تأثیر آن قرار نگرفته‌اند و بسیاری فناوری هوش مصنوعی را عامل تضعیف نیروی کار و ازبین‌بردن مشاغل دانسته‌اند.

«الکس هیرش»، سازنده انیمیشن تلویزیونی Gravity Falls، ازجمله این افراد است که در پست خود به‌شوخی نوشته است:

«کوکاکولا قرمز است؛ چون از خون هنرمندان بیکار ساخته شده است.»

کاربر دیگری نوشته است:

«همیشه قرار است همین‌طور از [هوش مصنوعی] استفاده شود. این فناوری راهی است برای مدیران بسیار ثروتمند که با حذف کامل تیم‌های خلاق، چند میلیون بیشتر به پاداش‌های سالانه خود اضافه کنند.»

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین