-

پالایش نفت اصفهان در بورس انرژی ایران صدرنشین شد

ثبت ارزش ۳.۱ هزار میلیارد ریالی در معاملات روزانه بازار انرژی ایران

پالایش نفت اصفهان در بورس انرژی ایران صدرنشین شد

مهم‌ترین عرضه‌های امروز، یکشنبه ۶ آبان ماه، در بورس انرژی ایران شامل محصولات مرتبط با نفت، گاز و سایر حامل‌های انرژی خواهد بود.

 مجموع ارزش ریالی معاملات ثبت شده در بازار بورس انرژی ایران طی روز ابتدایی هفته به ۳ هزار و ۱۹۲ میلیارد ریال رسید. این رقم مربوط به فروش حامل‌های انرژی در رینگ داخلی بازار فیزیکی و همچنین فروش برق در این بازار بود.

پالایش نفت اصفهان فروشنده برتر رینگ داخلی

بررسی داده‌های رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران در روز شنبه پنجم آبان ماه از فروش ۱۰ هزار و ۱۱۹ تن محصول در رینگ داخلی و ثبت ارزشی برابر ۲ هزار و ۹۵۶ میلیارد ریال در این بازار حکایت دارد. شرکت پالایش نفت اصفهان در اینروز با ثبت فروش ۳ هزار و ۲۰۰ تن آیزوریسایکل، هزار و ۵۶۲ تن حلال ۵۰۲ و هزار، ۵۶۲ تن حلال ۵۰۳، هزار و ۴۶۰ تن آیزوفید، ۹۳۹ تن حلال ۴۰۳، ۱۶۲ تن حلال ۴۱۰ و ۹ تن حلال ۴۰۰ در صدر فروشندگان برتر بازار در این روز قرار گرفت.

پالایش نفت اصفهان در این روز ۳ هزار و ۲۰۰ تن آیزوریسایکل را با قیمت پایه‌ای برابر ۳۰۳ هزار و ۶۳۹ ریال به ازای هر کیلوگرم در رینگ داخلی عرضه کرد؛ برای این محصول تقاضایی معادل حجم عرضه به ثبت رسید و فروش کل محصول عرضه شده در قیمت پایه، ارزشی برابر ۹۷۱ میلیارد ریال را رقم زد.

فروش ۱۹۷.۸ میلیون کیلووات ساعت برق در بورس انرژی

طی روز ابتدایی هفته بالغ بر ۱۹۷ میلیون و ۸۲۰ هزار کیلووات ساعت برق سلف در تابلو مشتقه بورس انرژی ایران مورد داوستد قرار گرفت؛ این معاملات ارزشی بالغ بر ۲۳۶دمیلیارد و ۲۱۲ میلیون و ۳۸۰ هزار ریال را رقم زد. این رقم مربوط به فروش برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی در تابلو مشتقه و تابلو فیزیکی و همچنین دادوستد برق در تابلو برق سبز بورس انرژی ایران بود.

در روز پنجم آبان ماه برابر یک میلیون و ۴۷۶ هزار کیلووات ساعت برق سبز در تابلو مشتقه برق سبز بورس انرژی ایران به فروش رفت و این معامله ارزشی بالغ بر ۴۲ میلیارد و ۶۲۴ میلیون ریال را رقم زد.

مهم‌ترین عرضه‌های پیش‌رو

برای روز یکشنبه ششم آبان ماه رینگ داخلی و بین‌الملل بازار فیزیکی میزبان چندین عرضه از محصولات زیرگروه نفت، گاز و سایر حامل‌های انرژی خواهند بود. در این روز شرکت ملی گاز ایران نسبت به عرضه صادراتی ۷۰ هزار تن گاز مایع و شرکت پالایش نفت امام خمینی نیز نسبت به عرضه ۱۰ هزار تن ته‌مانده تصفیه شده صادراتی در رینگ بین‌الملل اقدام خواهند کرد.

این در حالی است که رینگ داخلی بازار فیزیکی میزبان چندین عرضه از جمله عرضه ۲ هزار تن حلال ۵۰۳ و ۲ هزار تن حلال ۵۰۲ شرکت پتروشیمی بیستون و همچنین عرضه ۲ هزار تن ال‌سی‌او شرکت پالایش نفت آبادان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین