-

چین متقاضی مرکبات مازندران است

ساری- تقی پور، رییس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به افزایش صادرات مرکبات گفت: کشور چین هم متقاضی مرکبات استان است.

چین متقاضی مرکبات مازندران است

علی تقی پور  با اشاره به اهمیت صادرات و نقش آن در ارزآوری و ارتقای کیفیت محصولات و رقابت پذیری گفت: متاسفانه گاه شاهد هستیم با یک بخشنامه جلوی صادرات گرفته می شود و این سب ضرر صادرکنندگان می شود.

وی با اظهار این که در زمینه صادرات مرکبات در سال قبل با رشد چشمگیری روبرو بودیم، افزود: در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۷۸ میلیون دلار صادرات انواع کالا از استان صادر شد و ۱۰ هزار تن کیوی و پنج هزار تن پرتقال صادر شده بود.

رییس اتاق بازرگانی مازندران گفت: در سال قبل میزان صادرات مرکبات به ۷۸ هزار تن رسید و بیشتر این محصول در مبدا گواهی شده بود.

تقی پور خواستار همکاری گمرک و جهاد کشاورزی برای ارتقای صادرات مرکبات استان شد و گفت: اگر گمرکات همکاری بیشتری داشته باشند میزان صادرات مرکبات افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وی گفت: وقتی کامیون های ما به آستارا می رود به دلیل کوچک بودن محوطه ترانشیت در گمرک صورت نمی گیرد و این مساله از چالش ها است.

رییس اتاق بازرگانی مازندران با اظهار این که چاره ای جز صادرات کالا از طریق دریا نداریم خواستار تقویت حمل ونقل دریایی شد و گفت: ذائقه مردم دنیا مرکبات استان را پسند می کند و در حال حاضر مرکبات استان روانه کشورهای مختلف از جمله چین می شود زیرا این کشور متقاضی مرکبات استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین