-

آنچه که باید از برگزار کننده و تشریفات عروسی خود بپرسید

روز عروسی شما یک رویداد بسیار مهم برای شماست. به هر حال، این مراسم در مورد جشن گرفتن عشق شما و شریک زندگی شماست. بنابراین منطقی است که بخواهید یک برگزار کننده عروسی حرفه ای یا برنامه ریز که کارش برگزاری مراسم عروسی است را استخدام کنید.

آنچه که باید از برگزار کننده و تشریفات عروسی خود بپرسید

برای آسان‌تر کردن فرآیند، ما آنجه که باید از برگزار کننده مراسم عروسی خود بپرسید؛ گردآوری کرده‌ایم.

شما همه چیز را باید کورد سوال قرار دهید، از سؤالات اساسی (برای مثال، آیا آنها در تاریخ عروسی شما در دسترس هستند) تا تدارکات قبل و بعد از عروسی که آن ها در نظر دارند انجام بدهند.

قبل از اینکه تصمیم بگیرید یک متخصص برنامه ریزی مراسم عروسی را استخدام کنید، مهم است که آنها را به طور کامل بررسی کنید تا مطمئن شوید که برای شما و شریک زندگی شما در این روز بزرگ مناسب هستند.

با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا چند سوال کلیدی وجود دارد که باید از یک برنامه ریز یا برگزار کننده عروسی بپرسید (و آنچه باید در پاسخ های آنها گوش دهید).

۱ . آیا در تاریخ عروسی من در دسترس هستید؟

چرا باید بدانید: وقتی نوبت به سوالاتی می رسد که باید از یک برنامه ریز عروسی بپرسید، این باید اولین سوال شما باشد. اگر آنها در تاریخ انتخابی تالار و باغ تالار مد نظر شما وقت نداشته نباشند، نمی خواهید زمان خود (یا آنها) را تلف کنید. اگر تاریخ عروسی شما هنوز انعطاف‌پذیر است و مایلید منتظر بمانید تا با کسی که واقعاً دوستش دارید کار کنید.

۲. آیا می توانید با بودجه و سرمایه ما کار کنید؟

چرا باید بدانید: بعدی در لیست موضوعات مهمی که باید پوشش دهید: پول. در حالی که لزوماً موضوع سرگرم کننده ای نیست، برای زوج جوان و برگزار کننده مراسم عروسی آنها بسیار مهم است که در اولین فرصت ممکن درباره بودجه عروسی بحث کنند. بحث در مورد خدماتی که می توانند در بودجه عروسی شما به شما ارائه کنند حتما باید انجام شود. به عنوان مثال، اگر واقعاً برنامه ریز را دوست دارید اما نمی توانید هزینه تمامی خدماتی که او می تواند ارائه کند را بپردازید، بپرسید که آیا آنها مایلند در عوض ارائه خدمات کمتر با هزینه کمتری برگزاری مراسم عروسی شما را انجام دهند.

۳. تشریفات عروسی قابل اراپه شام چه چیزهایی می‌شود؟

چرا باید بدانید: همیشه از وب سایت یا صفحات مجازی آنها مشخص نیست که خدمات آنها چیست، مثلا اچرای مراسم عقد، سالن تولد و دیگر خدمات مرتبط. بنابراین خوب است که توضیح کاملی در مورد انواع روش هایی که آنها می توانند در برنامه ریزی عروسی به شما کمک کنند بخواهید. این اطلاعات تصمیم گیری در مورد بهترین نوع برنامه ریز را برای شما آسان تر می کند. به عنوان مثال، اگر زمان کافی برای پیگیری حرفه ای ها را دارید، ممکن است فقط به فردی برای نقش هماهنگی نیاز داشته باشید. اما اگر در حال برنامه ریزی برای عروسی در مقصد هستید، شاید بهتر باشد با یک برنامه ریز تمام وقت کار کنید که می تواند تشریفات عروسی را برای شما مدیریت کند. شما بیشتر از برگزارکننده عروسیتان در برنامه‌ریزی کارهایی مانند ایجاد جدول زمانی یا مدیریت بودجه‌تان کمک می خواهید که با توجه به این باید به دنبال فردی ایده آل بگردید.

۴. چند جلسه خواهیم داشت و چگونه در آن شرکت خواهیم کرد؟

چرا باید بدانید: در این زمان است که باید یک طرح کلی از چگونگی روند برنامه ریزی عروسی دریافت کنید. برخی از برنامه ریزان و برگزارکنندگان عروسی طرح ها را برای شما می فرستند و از طریق تلفن همراه پیگیری می کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است شما را به صورت حضوری از طریق نمونه ها و طرح های نمونه راهنمایی می کنند. برخی از برنامه ریزان از شما در مورد هر یک از جزئیات می پرسند در حالی که دیگران منتظر می مانند و همه چیز را به یکباره تکمیل می کنند. همه چیز در مورد چیزی است که شما بیشتر دوست دارید در مراسم عروسیتان داشته باشید.

باغ تالار عروسی

۵. آیا ارائه خدمات، عقد قراردادها و بحث پرداخت ها را خودتان را انجام می دهید؟

چرا باید بدانید: پاسخ به این سؤال باید به شما کمک کند تا درک کنید که چگونه با سایر فروشندگان وارائه کنندگان خدمات در طول فرآیند برنامه‌ریزی رفتار می‌شود. ایده خوبی است که قبل از زمان مشخص کنید که آنها ترجیح می دهند چگونه کار کنند. برخی از برنامه ریزان یک مبلغ یکجا درخواست می کنند و سپس افراد حرفه ای را برای شما استخدام می کنند و به آنها پرداخت می کنند. به طور کلی بهتر است به جای پرداخت از طریق برنامه ریز، مستقیماً به خود فروشندگان پرداخت کنید. به این ترتیب، کنترل بیشتری بر قرارداد و بودجه خود خواهید داشت.

۶. آیا می توانید ما را از فرآیند انتخاب سایر فروشندگان و اراپه کنندگان خدمات و نحوه مشارکت آن ها مطلع کنید؟

چرا باید بدانید : می خواهید مطمئن شوید که بهترین تیم را در روز عروسی خود به همراه خود دارید، بنابراین مهم است که فرآیند انتخاب برنامه ریز خود را درک کنید. برنامه ریزان عروسی حرفه ای اغلب وقت خود را صرف ایجاد روابط با دیگر متخصصان عروسی می کنند، بنابراین شما در معرض شبکه ای که از قبل ساخته شده اند خواهید بود، در طول جلسه، نام چند حرفه ای را که ترجیح می دهند با آنها کار کنند، یادداشت کنید تا بتوانید تحقیقات خود را انجام دهید.

آیا مایلید به عنوان نماینده ما وارد شوید و دیدگاه ها و خواسته های خود را در زمانی که نمی توانیم به افرادی که یا آن ها قصد همکاری داریم؛ منتقل کنید؟

چرا باید بدانید: اگر برنامه‌ریز شما مستقیماً با سایر فروشندگان و ارائه کنندگان خدمات صحبت می‌کند، می‌خواهید مطمئن شوید که آنها قاطعانه هستند و آنچه را که می‌خواهید می‌خواهند و سریعا پا پس نمی کشند و به دنبال خواسته شما هستند.

۸. آیا به دعوت نامه ها، از جمله بندی متن آن و سفارش گرفته تا آدرس دهی و ارسال پستی رسیدگی خواهید کرد؟ در مورد هماهنگی لیست مهمان و پاسخ به سوال ها چطور؟

چرا باید بدانید : دریابید که آیا مدیریت فهرست مهمان و دعوت‌نامه‌ها بخشی از خدمات استاندارد آنهاست یا به هزینه اضافی نیاز دارد.

۹. آیا زمان تحویل، ورود و تنظیم را با عکاس، گلفروش، نوازندگان و دی جی و البته مدیر تالار هماهنگ می‌کنید؟

چرا باید بدانید: باز هم، می‌خواهید دقیقاً آنچه را شامل می‌شود بیابید تا مطمئن شوید که در مورد آنچه که آن‌ها به آن‌ رسیدگی خواهند کرد یا نه. اگر نقش آنها بیشتر این است که با شما در مورد ایده ها مشورت کنند و به شما کمک کنند تا افراد حرفه ای خود را پیدا کرده و رزرو کنید، ممکن است لازم باشد یک هماهنگ کننده جداگانه پیدا کنید تا به شما در مراقبت از این جزئیات روز کمک کند. آیا تشریفات محضر عقد را نیز برعهده می گیرید ؟

۱۰. چند نفر از کارکنان شما در عروسی خواهند بود؟

چرا باید بدانید : ببینید برگزار کننده عروسی شما در روز برگزاری چه تعداد دستیار، هماهنگ‌کننده و کارکن را می‌آورد، بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که به همه چیز رسیدگی می‌شود. البته تعداد نهایی کارکنان شب عروسی شما به تدارکات خاص عروسی شما بستگی دارد، اما آنها باید تعداد کارکنان مورد نیاز برای عروسی معمولی که روی آن کار می کنند را به شما بگویند.

۱۱. آیا می توانید یک جدول زمانی ایجاد کنید در فرآیند برگزاری عروسی همه افراد (از اراپه کنندگان خدمات تااعضای جشن عروسی، زوجین و خانواده ها) بگوید که چه کاری را در چه زمانی انجام دهند؟ چگونه مطمئن خواهید شد که همه به برنامه پایبند هستند؟

چرا باید بدانید : نقش یک برگزار کننده عروسی فقط مدیریت اراپه تشریفات نیست، بلکه دوستان و خانواده‌تان را نیز مدیریت می‌کند، که آنقدرها هم که فکر می‌کنید آسان نیست. آنها باید به شما بگویند که سیستمشان چیست تا مطمئن شوند همه چیز به خوبی و به موقع اجرا شود.

برگزاری عروسی لاکچری

۱۲. اگر بیمار باشید یا نتوانید در روز عروسی ما آنجا باشید، چه اتفاقی می‌افتد؟

چرا باید بدانید : برنامه های دوم یا به قولی پشتیبان فقط برای عروسی در فضای باز نیستند. شما می‌خواهید مطمئن شوید که آن‌ها فردی را دارند که می‌تواند در صورت مریض شدن یا ناتوانی در آن روز، مانند یک برگزار کننده دیگر در شرکتشان یا یک دستیار کارکشته، مسئولیت را به عهده بگیرد. آنها همچنین باید برنامه ای داشته باشند که اگر مجبور شوند عروسی شما را در مواقع اضطراری به شخص دیگری بسپارند چه اتفاقی می افتد.

۱۳. تا حالا چند عروسی برگزار کرده اید؟

چرا باید بدانید: برای استخدام یک برنامه ریز عروسی، تجربه خاص عروسی ضروری است. اگر مهمانی‌ها، سمینارها و رویدادهای سازمانی را نیز برنامه‌ریزی کرده باشند، بسیار خوب است، اما مهم است که به خاطر داشته باشید که این جشن‌ها مانند جشن عروسی نیستند. عروسی ها یک عنصر احساسی و شخصی دارند که سایر رویدادها ندارند. اگر آنها به عنوان دستیار در یک عروسی زیر نظر برنامه ریز دیگری کار کرده اند، بپرسید که آنها به طور خاص روی کدام عروسی کار کرده اند و نقش آنها چه بوده است.

۱۴- خدمات آتلیه عکاسی و فیلم برداری

آیا برای رزرو باغ عکاسی و دیگر خدمات مرتبط باید هزینه ای جداگانه پرداخت نمود ؟ آیا ورودی باغ برای عکاسی برعهده شماست ؟

۱۵. در طول کل فرآیند و در روز عروسی همزمان روی چند عروسی کار خواهید کرد؟

چرا باید بدانید: در روز عروسی‌تان، توجه کامل برگزارکننده عروسیتان را می‌خواهید، بنابراین مطمئن شوید که آن‌ها همزمان چند عروسی را انجام می‌دهند. اما این واقع بینانه است که برنامه ریز شما در طول این فرآیند همزمان با زوج های دیگر کار کند. تعداد آنها بستگی به اندازه تیم آنها دارد، بنابراین به جزئیاتی از این دست نیز توجه داشته باشید.

تالارکده/ مرجع تالارها و باغ تالارهای عروسی

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*