-

هایفوتراپی صورت برای جوانسازی و کاهش چین و چروک

سونوگرافی متمرکز صورت با شدت بالا، یا به اختصار (HIFU) هایفودرمانی (هایفوتراپی)، یک درمان غیرتهاجمی برای پیری صورت است. این روش، یک نوع درمان ضد پیری است که برخی از مزایای لیفت صورت را بدون نیاز به جراحی ارائه می‌دهد.

هایفوتراپی صورت برای جوانسازی و کاهش چین و چروک

سونوگرافی متمرکز صورت با شدت بالا، یا به اختصار (HIFU) هایفودرمانی (هایفوتراپی)، یک درمان غیرتهاجمی برای پیری صورت است. این روش، یک نوع درمان ضد پیری است که برخی از مزایای لیفت صورت را بدون نیاز به جراحی ارائه می‌دهد. این درمان‌ کم تهاجمی، دوره نقاهت کوتاه‌تری نسبت به درمان‌های جراحی دارد، اما نتایجی که ارائه می‌دهند چندان چشمگیر نیستند و به همان اندازه دوام ندارند. به همین دلیل، متخصصان پوست هایفو را فقط برای علائم خفیف تا متوسط ​​یا اولیه پیری توصیه می‌کنند. در این مقاله نگاهی می‌اندازیم به اینکه این روش چگونه انجام می‌شود. همچنین بررسی می‌کنیم که چقدر موثر است و آیا عوارض جانبی دارد یا خیر.

هایفوتراپی چیست؟

استفاده از انرژی آکوستیک بسیار متمرکز برای ارسال بدن به منظور ایجاد زخم و سپس ترمیم آن، که منجر به تولید کلاژن برای لیفت و سفت کردن پوست می‌شود، اطلاق می‌گردد. هایفوتراپی، جدیدترین فناوری غیرجراحی ایمن و مؤثر برای استفاده در صورت و بدن است. این درمان توسط جراحان مشهور بریتانیا به عنوان جایگزینی ایمن برای جراحی تایید شده است.

هایفوتراپی چگونه انجام می‌شود؟

هایفو، یک درمان بسیار خاص است که انرژی اولتراسوند متمرکز با شدت بالا (HIFU) را در عمق پوست (لایه پوستی) و بافت‌های همبند زیر پوست (لایهSMAS) می‌فرستد. متخصص پوست نواحی خاصی از صورت یا گردن را هدف قرار می‌دهد تا انرژی اولتراسوند را به طور دقیق به نواحی مختلف بتاباند. این مناطق حرارتی در لایه زیرین پوست، یک انقباض فوری در ساختارهای بافت عمیق و لایه پوستی ایجاد می‌کند که در نهایت بافت همبند را سفت کرده و رشد کلاژن جدید را برای ظاهری تازه و جوان‌تر بازسازی می‌کند. هایفوتراپی یکی از نوآورانه‌ترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌های موجود در صنعت زیبایی است که جایگاه منحصر به فردی را در طیف گزینه‌های درمانی ضدپیری دارد. این لیفتینگ غیرتهاجمی برای پوست صورت، گردن و بالای چشم تایید شده‌است. همچنین برای از بین بردن چین و چروک‌ها نیز کاربرد فراوان دارد. حتی به نتایج قابل توجهی در لاغری صورت مانند از بین بردن چانه دوتکه دارد.

مزایای هایفوتراپی

درمان هایفو معمولاً مزایای زیر را به همراه دارد که عبارتند از لیفتینگ و سفت کردن پوست، خطوط پنچه کلاغی دور چشم را کاهش می‌دهد، شلی پوست را سفت می‌کند تا خط فک مشخص شود، پوست روی گردن را سفت می‌کند و... .( منبع: هایفوتراپی یک روش غیرجراحی برای لیفت صورت )

قبل از درمان چه کارهایی باید انجام داد؟

دکتر محرابیان متخصص پوست و مو توصیه می‌کند که قبل از درمان، باید برای معاینه مراجعه کنید تا ناحیه مورد نظر ارزیابی شود. خرید و استفاده از سرم ضد پیگمانتاسیون قبل از درمان ضروری است. این سرم، یک مهارکننده تیروزیناز است (توسعه رنگدانه‌های فعال شده توسط درمان را مهار می‌کند).

در طول درمان چه انتظاراتی باید داشت؟

پزشکان معمولا هایفوتراپی را با تمیز کردن ناحیه انتخابی صورت و استفاده از ژل آغاز می‌کنند. سپس از یک دستگاه دستی استفاده می‌کنند که امواج اولتراسوند را در فواصل کوتاه منتشر می‌کند. هر جلسه معمولاً 30 تا 90 دقیقه طول می‌کشد. برخی از افراد درد خفیف در طول درمان را گزارش می‌کنند و برخی پس از آن درد دارند. پزشکان ممکن است قبل از عمل از بی‌حسی موضعی برای کمک به جلوگیری از این درد استفاده کنند. مسکن‌های بدون نسخه مانند استامینوفن (تیلنول) یا ایبوپروفن (ادویل) نیز برای کاهش درد مفیدند. بر خلاف سایر تکنیک‌های زیبایی، از جمله لیزر موهای زائد، انجام هایفو صورت نیازی به هیچ گونه آمادگی ندارد. هنگامیکه درمان تمام می‌شود، زمان بهبودی نیز وجود ندارد، به این معنی که افراد می‌توانند پس از درمان، به انجام فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهند. افراد بسته به نتایجی که می‌خواهند به آن دست یابند، ممکن است به یک تا شش جلسه نیاز داشته باشند.

بعد از درمان چه انتظاراتی باید داشته باشیم؟

بلافاصله پس از درمان، متوجه خواهید شد که پوستتان چاق و محکم‌تر شده‌است. هیچ دوره نقاهتی وجود نخواهد داشت. در طی 6 تا 12 هفته آینده، شما همچنان شاهد بهبود چشمگیری در کانتورینگ صورت و کاهش قابل توجه خطوط و چین و چروک خواهید بود.

عوارض جانبی

به طور کلی، شواهد نشان می‌دهد که هایفوتراپی صورت عوارض جانبی کمی دارد، اگرچه برخی از افراد ممکن است بلافاصله پس از عمل درد و ناراحتی را تجربه کنند. طی یک مطالعه انجام شده در کره جنوبی، هیچ عوارض جانبی جدی از این درمان وجود ندارد. با این وجود، برخی از بیماران موارد زیر را گزارش کرده‌اند:

  • ورم
  • بی‌حسی
  • سرخی
  • کبودی
  • جوش‌های بنفش رنگ

آیا لیفت صورت با هایفو دردناک است؟

در مطالعه دیگری، محققان دریافتند درحالیکه برخی از افرادی که هایفوتراپی صورت یا بدن داشتند، بلافاصله پس از درمان درد داشته‌اند، اما پس از گذشت 4 هفته، دردشان پایان یافته‌است. یک مطالعه دیگر نشان داد که 25.3٪ از شرکت‌کنندگان پس از درمان درد داشتند اما بدون هیچ مداخله‌ای بهبود یافتند.

به چند جلسه هایفوتراپی برای لیفت صورت نیاز دارم؟

بیماران معمولاً بعد از یک جلسه درمانی، نتایج را مشاهده می‌کنند. با این حال، بسته به وضعیت فعلی پوست شما، به جلسات درمانی بیشتری نیاز داشته باشید. به همین منظور می‌توانید با یک متخصص پوست مشورت کنید.

ماندگاری این روش چقدر است؟

به احتمال زیاد نتایج فوری از این روش دریافت خواهید کرد؛ البته گاهی اوقات قرمزی و تورم ممکن است رخ دهد که می‌تواند نتایج را به خطر اندازد. با ادامه بهبودی و تولید کلاژن بیشتر پوست، گاهی اوقات حتی 3 تا 6 ماه پس از درمان، استحکام و قوام نواحی تحت درمان را بیشتر متوجه خواهید شد. ماندگاری این روش به طور کلی بالاست ولی با این حال روند طبیعی پیری را متوقف نمی‌کند. متخصص پوست شما ممکن است انجام یک درمان تکمیلی را هر 1 یا 2 سال یکبار برای حفظ درمان توصیه کند. اثرات مثبت درمان بلافاصله پس از اولین جلسه درمانی قابل مشاهده خواهد بود، اما بهترین نتایج پس از 8-12 هفته قابل لمس خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*