یک‌شنبه 09 اردیبهشت 1403 - 28 Apr 2024
کد خبر: 92846
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/06/06 08:05

روش های کاربردی باز کردن انواع گرفتگی در لوله فاضلاب

برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب یا همان لوله بازکنی کردن نیاز به روش های مخصوص است تا بتوان به راحتی و در کمترین زمان گرفتگی ایجاد شده را باز کرد. در این مطلب ما چند روش سریع و کاربردی به شما معرفی می کنیم که به کمک آنها بتوانید به سادگی با کمترین زحمت مشکل لوله فاضلاب را باز کنید و خودتان در منزل لوله بازکنی انجام دهید.
روش های کاربردی باز کردن انواع گرفتگی در لوله فاضلاب

برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب یا همان لوله بازکنی کردن نیاز به روش های مخصوص است تا بتوان به راحتی و در کمترین زمان گرفتگی ایجاد شده را باز کرد. در این مطلب ما چند روش سریع و کاربردی به شما معرفی می کنیم که به کمک آنها بتوانید به سادگی با کمترین زحمت مشکل لوله فاضلاب را باز کنید و خودتان در منزل لوله بازکنی انجام دهید.

در شهر های بزرگ مثل تهران آپارتمان های زیادی ساخته شده و در هر آپارتمان تعداد زیادی واحد با انواع و اقسام لوله های فاضلاب وجود دارد که روزانه حجم زیادی فاضلاب از آنها عبور می کند. طبیعی است که در یکی از این لوله ها مشکلی ایجاد شود و در نتیجه آن لوله فاضلاب دچار گرفتگی شود یا به کلی مسدود شود.

درست است که شرکت های لوله بازکنی زیادی در تهران وجود دارد که می توانید با آنها تماس بگیرید تا آنها مشکل شما را حل کنند اما همیشه نیازی به حضور سرویس کار لوله بازکنی نیست. گاهی اوقات می توانید خودتان با روش های ساده و بدون کمک سرویس کار مشکل گرفتگی لوله را باز کنید. البته که این به صورت کلی به نوع گرفتگی و ابزارآلات در اختیار شما دارد.

انواع روش های کاربردی و ساده لوله بازکنی

پیش از این که به موضوع اصلی بپردازیم لازم است بدانید که ما در اینجا بر اساس نوع گرفتگی و وسایل مورد نیاز برای باز کردن لوله روش های ساده و کاربردی را به شما معرفی می کنیم. طبیعتا برای باز کردن گرفتگی های سخت و سنگین نمی توان از این روش های خانگی استفاده کرد. این روش ها مخصوص گرفتگی های ساده است که باز کردن آنها پیچیدگی چندانی ندارد. اگر مشکل پیچیده باشد یا علت گرفتگی از نوع سخت باشد دیگر باید با تکنسین های لوله بازکنی در تهران تماس بگیرید تا با دستگاه های مخصوص اقدام به رفع گرفتگی لوله نمایند.

- باز کردن گرفتگی چاه توالت (سیفون توالت)

گرفتگی چاه توالت ایرانی که در واقع همان سیفون توالت است در اکثر مواقع به دلیل انباشت فضولات می گیرد که راه حل باز کردن آن هم بسیار ساده است. کافیست مقداری آب درون توالت خالی کنید تا با گذر زمان و تماس با آب فضولات نرم شده و در داخل لوله به حرکت در آیند. با همین راه حل ساده می توانید بسیاری از گرفتگی های توالت را باز کنید و توالت را لوله بازکنی کنید. واقعیت این است که بسیاری از افراد پس از استفاده از توالت از فلاش تانک استفاده نمی کنند و همین باعث می شود پس از مدتی فضولات در سیفون انباشته شده و کمی سفت شود و اجازه عبور آب را ندهد.

- رفع گرفتگی سینگ ظرفشویی و روشویی

به دلیل این که روزانه مقدار زیادی روغن و چربی ظروف وارد سینک ظرفشویی می شود این لوله به شدت مستعد گرفتگی است. به علاوه این که در برخی موارد باقی مانده غذا، برنج، نان، تفاله چای و ... نیز وارد لوله فاضلاب سینک می شود که اصلا به کلی اشتباه است. اما به هر صورت ورود این مواد مخصوص روغن به داخل لوله فاضلاب باعث می شود کم کم رسوب به دیواره لوله ها بچسبد و در آن جرم ایجاد کند. همین امر کم کم جرم لوله را ضخیم تر می کند و در نهایت باعث انسداد کامل لوله فاضلاب سینک شده و نتیجه آن جمع شدن آب در سینک و عدم مکش آب است.

در صورت مواجهه با چنین حالتی هیچ نیازی به سرویس کار لوله بازکنی ندارد. تنها کافیست از زیر سینک ظرفشویی سیفون، لوله و اتصالات متصل به سینک را باز کنید و داخل آنها را پاکسازی نمایید. پس از انجام کار مجدد اتصالات را به حالت اول ببندید. به همین راحتی می توانید سینک ظرفشویی را لوله بازکنی کنید. دقت کنید که روش کار برای روشویی هم دقیقا به همین صورت است.

- باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب کفشور حمام

در مورد لوله فاضلاب حمام باید گفت که گرفتگی آن عمدتا ناشی از ورود صابون، سفیدآب، دستمال کاغذی، چرک و چربی، مو و ... است. این موارد پس از ورود به داخل لوله با چرک و چربی ترکیب می شوند و به داخل لوله می چسبند. سیفون و خمیدگی های لوله محل مناسبی برای تجمع این موارد است و اصلا بیشتر گرفتگی ها نیز در همین محل ها مشاهده می شود. در این نوع از گرفتگی ها اگر عامل گرفتگی صابون و سفید آب است باید با یک سیخ یا سیم تلاش کنید تا آن را از لوله خارج کنید.

اگر عامل گرفتگی چرک یا دستمال کاغذی است باید به کمک تلمبه دستی یا همان چاه بازکن اقدام به باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب حمام نمایید. تلمبه دستی یک دستگاه لوله بازکنی بسیار ساده و کاربردی است که در خیلی از گرفتگی ها به شما کمک می کند. یکی از آن در خانه داشته باشید بسیار کمک کار شما خواهد بود. دقت کنید اگر گرفتگی با سنگ پا باشد یا به هر دلیل با این روش ها باز نشد احتمالا نیاز به فنر زنی دارید که در این صورت باید با شرکت لوله بازکنی تماس بگیرید.

- رفع انسداد کفشور حیاط و پارکینگ

گرفتگی های مربوط به کفشور پارکینگ یا حیاط از نوع گرفتگی های سخت هستند چراکه عموما به دلیل ورود سنگ، خاک، آشغال و ... می گیرند که باز کردن لوله در این حالت به راحتی امکان پذیر نیست. یعنی عملا کاری از دست شما بر نمی آید و تنها می توانید قبل از ایجاد گرفتگی برای کفشور درپوش و توری قرار دهید که اجازه ورود آشغال به داخل لوله را ندهد. اگر کار از کار گذشته و کفشور پارکینگ گرفته به ناچار باید با یک شرکت لوله بازکنی تماس بگیرید تا آنها با دستگاه مخصوص مشکل شما را حل کنند.

فنرزنی؛ روش بسیار کاربردی در لوله بازکنی

یک نکته مهم در مورد سرویس کاران بیرون این است که بسیاری از گرفتگی ها را با فنر لوله بازکنی باز می کنند که به این کار فنرزنی گفته می شود. فنرزنی روشی بسیار کاربردی و موثر است و در لوله بازکنی کاربرد فراوانی دارد اما لازمه آن داشتن یک دستگاه فنر برقی است که در اختیار همه افراد نیست.

مشاهده کردید که لوله بازکنی کار چندان پیچیده ای نیست و به راحتی می توان برخی گرفتگی ها را لوله بازکنی کرد. اما نوع گرفتگی بسیار اهمیت دارد. بنابراین باید دقت کنید که برای باز کردن هر نوع گرفتگی خودتان اقدام نکنید و برای هر مورد ساده ای هم با سرویس کاران تماس نگیرید.

 

برچسب ها : لوله بازکنی,لوله بازکنی تهران,باز کردن لوله فاضلاب


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4yawxb