دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 06 May 2024
کد خبر: 17967
تاریخ انتشار: 1401/04/11 02:45

رفع دغدغه صنعتگران شمس‌آباد بعد از ۲۰ سال

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران از اتفاقات خوشایند در شهرک‌های صنعتی تهران خبر داد و گفت: مهم‌ترین مشکل شهرک صنعتی شمس‌آباد که دغدغه ۲۰ساله صنعتگران بود طی کمتر از ۳ ماه رفع شد.

سعید صادقی بر رفع مشکلات پروژه‌های زیرساختی شهرک‌های صنعتی تاکید و در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز گفت: درحال‌حاضر ۱۸ کارگاه صنعتی در شهرک صنعتی خاوران ساخته و آماده تحویل به شرکت‌های دانش‌بنیان است. شهرک صنعتی خاوران برای واحدهای کارگاهی و شهرک صنعتی ملارد برای واحدهای دانش‌بنیان مد نظر قرار گرفته است.
صادقی به مشکلات برق در شهرک صنعتی تهران اشاره کرد و گفت: در ۲۱ ماه گذشته، حدود ۶ تفاهمنامه با شرکت برق منطقه‌ای استان تهران توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران منعقد شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران درباره استقرار پست سیار برق نیز خاطرنشان کرد: با پیگیری و تعامل مقامات اجرایی، قرار شد در شهرک‌های صنعتی تهران، پست سیار برق مستقر و مطابق آن هم منابع ازسوی سازمان مدیریت تامین شود تا پست‌های دائم احداث شود، این در حالی است که در ۴ ماه گذشته پست سیار برق شهرک صنعتی عباس‌آباد، فیروزکوه و دماوند به بهره‌برداری رسیده و به‌زودی عملیات کلنگ‌زنی شهرک صنعتی قرچک انجام خواهد شد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه امسال باتوجه به فرمان رهبر معظم انقلاب، سال حمایت از دانش‌بنیان‌ها است گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در اولویت برنامه‌های حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد؛ بنابراین براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حمایت از دانش‌بنیان‌ها از تخصیص زمین آغاز شده که با اعمال حمایت‌های خاص ادامه می‌یابد. متقاضیان دریافت زمین با پرداخت حداقل ۱۰ درصد ارزش زمین به‌صورت نقدی و پرداخت اقساط ۴۸ ماهه قادر به دریافت زمین خواهند بود. پرداخت اقساط با تنفس ۶ ماهه انجام خواهد شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه اگر واحدهای دانش‌بنیان زودتر از موعد به بهره‌برداری برسند، مورد بخشودگی حداکثر ۳۰ درصدی اقساط باقیمانده قرار خواهند گرفت، ادامه داد: برای اعمال این تخفیف دو شرط مد نظر قرار می‌گیرد که شامل اتمام اقساط زودتر از برنامه زمان‌بندی شده و داشتن پروانه بهره‌برداری و پایان کار است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4v5jl6