شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 04 May 2024
کد خبر: 12788
تاریخ انتشار: 1400/12/16 16:41
محمد ملکی تاکید کرد:

ضرورت تعامل دوسویه و پویا بین اتحادیه و اعضای صنف جهت رفع مشکلات مالیات و بیمه

مدیر عامل شرکت ره آورد گستر جانان گفت: علی رغم فعالیت های صورت گرفته؛ اتحادیه دستگاه های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی باید به سمت بهبود وضعیت حرکت کند.

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، محمد ملکی عضو اتحادیه صوت، تصویر ، تلفن همراه و لوازم جانبی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بازار خبرگزاری آنا در خصوص روند فعالیت اتحادیه ها اظهارداشت: اتحادیه از نفراتی تشکیل می شود که اهداف مشترکی در راستای حفظ حقوق شغل و حرفه مورد نظر را دارند. اعضای اتحادیه به صورت غیر انتفاعی و فقط به سود صنف مورد نظر خود فعالیت می کنند و دارای شخصیت حقوقی و مستقل عمل می کنند.

وی با اشاره به وظایف اتحادیه که در قانون نظام صنفی عنوان شده است،گفت: اتحادیه‌ها در زمینه تعیین میزان مالیات پرداختی توسط هر واحد صنفی، حذف واسطه‌ها در جریان توزیع کالا، آموزش افراد صنفی، جلوگیری از افزایش بی‌رویه واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب، نقش مهمی را ایفا می کنند.

این کارشناس با سابقه ادامه داد: تنظیم بودجه، تنظیم تراز نامه سالانه، ایجاد تسهیلات لازم برای آموزش، تشکیل کمیسیون های رسیدگی به شکایات، حل اختلاف ، بازرسی واحدهای صنفی به طور مستقل یا با کمک سازمان های دولتی و غیر دولتی از مهم ترین وظایفی است که قانون گذار برعهده اتحادیه واگذار کرده است.

ملکی با تاکید بر اینکه علی رغم فعالیت های صورت گرفته بایستیاتحادیه دستگاه های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی باید به سمت بهبود وضعیت حرکت کند بیان کرد: صنف اتحادیه یک صنف تخصصی است و مباحث آن نیز بایستی به صورت تخصصی پیگیری و رصد شود.

مدیر عامل شرکت ره آورد گستر جانان آموزش برای اعضای صنف از مسائل بسیار ضروری و مهم دانست و تاکید کرد: همانطور که پیش تر گفته شد قانون، آموزش را بر عهده اتحادیه گذاشته است. اتحادیه بایستی امکانات (سخت افزاری-نرم افزاری) لازم را برای آموزش مورد نیاز افراد صنفی به طور مستقل و یا با کمک سازمان دولتی وغیر دولتی فراهم کند

به گفته وی؛ می توان اعضای صنف در دانشگاه علمی کاربردی با ارائه مدرک معتبر آموزش داد تا افراد از حالت سنتی و روش های قدیمی کسب و کار به سمت روش های نوین و جدید حرکت داد. این اقدام می تواند آن ها را به فعالان اقتصادی قوی در کشور تبدیل کند.

 

ملکی با بیان اینکه شفافیت در اتحادیه بسیار حائز اهمیت است گفت: روند فعالیت اتحادیه و حل مشکلات اعضای صنف مانند بیمه (تامین اجتماعی- تکمیلی) ، مالیات و بروکراسی های اداری با تعامل دوسویه و پویا بین اتحادیه و اعضای صنف تسهیل خواهد شد.

ملکی، اتحادیه صوت، تصویر، تلفن همراه و لوازم جانبی را به علت تعداد بالای واحد صنفی که بیش از 4 هزار واحد می باشد را بسیار مهم دانست و افزود: با توجه به وظایف مهم اتحادیه اهمیت دارد که اعضای صنف در انتخاب هیات مدیره دقت و تامل بیشتری داشته باشند. هیات مدیره اتحادیه دستگاه های صوتی و تصویری ، تلفن همراه و لوازم جانبی با بیش از 4 هزار واحد صنفی دارای 7 عضو اصلی و 3 نفر علی البدل است. لذا تعداد واحدهای صنفی این اتحادیه بسیار قابل توجه است که وظیفه هیات مدیره را دو برابر می کند.

 

وی در پایان سخنان خود افزود: برای پیشبرد هر چه بهتر برنامه ها، رفع مشکلات و چالش ها و انجام وظایفی را که قانون بر عهده اتحادیه قرار داده ضرورت دارد اعضای محترم صنف در انتخابات هیات مدیره اتحادیه متبوعشان تامل و حساسیت بیشتری داشته باشند. این مهم در احقاق حقوق و تسهیل روند فعالیت آن ها نقش بسزایی دارد. تا با کمک هم در بهبود سطح کمی و کیفی اهداف صنف قدم های مستحکم تری برداریم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4px6l3