چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - 15 May 2024
کد خبر: 12288
تاریخ انتشار: 1400/12/08 15:47
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو خبر داد

۲۰۷ هاچ‌بک دو رنگ به خط تولید رسید

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو با بیان اینکه تولید پژو ۲۰۷ هاچ‌بک اتوماتیک در رنگ‌های مختلف، براساس نظرسنجی از بازار و مشتریان انجام‌شده، گفت: این خودرو از ویژگی‌هایی مانند طراحی زیبا و اسپرت، چالاکی، قابلیت‌های دینامیکی بالا و نیز مصرف سوخت پایین بهره‌مند است.

افزایش کیفیت رنگ
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو افزود: مزیت پژو ۲۰۷ هاچ‌بک اتوماتیک دو رنگ، استفاده از تکنولوژی به‌کار رفته در خط رنگ این خودرو است که موجب افزایش کیفیت رنگ شده و نصب قطعات تزئیناتی خاص در فرآیند تولید، زیبایی این محصول را دوچندان کرده است.
به‌گزارش ایکوپرس، علی رحیمی ادامه داد: این خودرو علاوه‌بر سطح تجهیزات مناسب، مجهز به موتور TU۵P و گیربکس ۶سرعته اتوماتیک است که رانندگی پرشتاب با گشتاور مناسب سبب رضایت مشتریان خواهد شد.
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو گفت: موتور TU۵P پژو ۲۰۷ دو رنگ، نسل جدید موتور TU۵ است که هم پرقدرت و هم میزان مصرف سوخت آن منطبق با استانداردهای زیست‌محیطی است. این موتور همچنین نسبت به موتور TU۵ از بهبود عملکرد ۵ تا ۷ درصد، در توان و گشتاور برخوردار است.
رحیمی با تاکید بر اینکه این موتور دارای مزایای متعددی است، خاطرنشان کرد: اضافه شدن CVVT یا زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها، کاهش مصرف سوخت خودرو، کاهش اصطکاک‌های داخل موتور، ارتقای آلایندگی به یورو۵، کاهش مصرف روغن و بهبود شتاب‌گیری خودرو، از نقاط قوت موتور نصب شده روی خودرو پژو ۲۰۷ هاچ‌بک اتوماتیک دو رنگ است.


رحیمی با اشاره به ویژگی‌های گیربکس ۶سرعته AT جدید، تصریح کرد: این نوع گیربکس دارای ویژگی‌های خاص و متعددی مانند کاهش دور موتور، کاهش سطح صدای موتور، کارکرد مناسب و عدم‌فشار بر موتور به‌ویژه در سرعت‌های بالا و در نتیجه افزایش عمر پیشرانه، کاهش مصرف سوخت، بهبود کیفیت و حس رانندگی بهتر است.
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو، یادآور شد: تغییرات متعددی در بدنه و تزئینات این خودرو انجام شده که از جمله آنها می‌توان به سقف و اسپویلر در صندوق قرمز، بدنه مشکی یا سفید، غربیلک فرمان چرمی دو رنگ قرمز و مشکی، قطعات دکوراتیو روی داشبورد با طرح هارمونی، صندلی‌هایی با طرح و دوخت متناسب با طرح بدنه و قطعات تزئیناتی قرمز اشاره کرد.
وی افزود: نشان ۲۰۷ روی پشت سری صندلی‌های جلو، قاب دستگیره‌های داخلی با طرح هارمونی، گردگیر دسته دنده با دوخت قرمز، ضرب‌گیرهای درهای جانبی قرمز، دستگیره‌های جانبی قرمز، قاب دور چراغ‌های مه‌شکن جلو قرمز، قاب آینه‌های جانبی قرمز، قاب چراغ پلاک عقب قرمز، رینگ مشکی و شبکه هواکش روی در موتور قرمز از دیگر تغییرات انجام‌شده و تزیینات به‌کار رفته در این محصول به‌شمار می‌روند.


تولید داخل راه نجات صنعت خودرو
چند سالی است ستاد ساخت داخل محصولات ایران‌خودرو صادر و محور و تمرکز تمامی فعالیت‌های گروه براساس میزان دسترسی به اهداف این بخش ترسیم شده است.
برنامه‌ریزی برای خودکفایی قطعات، مجموعه‌های خودرویی و مواد اولیه در دستور کار گروه قرار گرفت و طبق برنامه ترسیم شده، پیگیری دستیابی به اهداف و نتایج ادامه خواهد داشت.
در همین راستا، سیستم قرارداد خودکفایی قطعات ارزبر و ایجاد زیرساخت‌های سیستمی مربوط به راه‌اندازی و ظرفیت‌های موجود در کشور برای خودکفایی مجموعه‌ها به خدمت گرفته شده است.
مشارکت فعال و پیگیری ویژه تحقق اهداف خودکفایی در قالب میزهای تخصصی خودکفایی که به ابتکار وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، یکی از اقدامات ایران‌خودرو بوده است.
همکاری با صنایع دفاع، سازمان هوا فضای سپاه و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در مسیر توسعه و تعمیق خودکفایی تولید خودرو در دستورکار قرار گرفته است.
تاکنون چند میلیون یورو کاهش ارزبری ناشی از ساخت داخل و خودکفایی در تولید قطعات محقق شده است.
پروژه‌های تعریف شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در قالب میزهای داخلی‌سازی یک تا چهار، ۵۳ میلیون کاهش ارزبری به‌دنبال داشته است. همچنین پروژه‌های داخلی‌سازی قطعات و مواد خارج از میزهای وزارت صنعت، معدن و تجارت هم ارزبری محصولات این خودروساز را کاهش داده است. تمام این موارد، دستاوردهای بزرگی است که با وجود همه مشکلاتی که بر سر راه صنعت خودرو قراردارد، سبب‌شده همچنان چرخ تولید در قطب خودروسازی ایران پرقدرت بچرخد و این میسر نبوده و نیست مگر به مدد مدیریتی هوشمند و همدلی و همراهی کارکنان مجموعه که یکه‌تاز عرصه خودباوری و خوداتکایی هستند.
تولید داخل، مدیریت متعهد و جهادی و کارکنان با وجدان و دلسوز ایران‌خودرو در جنگ نابرابر اقتصادی با شعار «ما می‌توانیم» بر محدودیت‌ها و تحریم‌های ظالمانه بدخواهان یورش برده است. جهادگران خطوط تولید ایران‌خودرو رمز این موفقیت را نهادینه شدن خودباوری و خوداتکایی‌ می‌دانند که به‌ویژه در یکی دو سال اخیر در گروه صنعتی ایران‌خودرو نهادینه شده است.
 در فرمایشات رهبر معظم انقلاب آمده که برای رسیدن به اقتصاد سالم، کارگر یکی از ستون‌های اصلی و از عوامل درجه یک تولید ثروت در کشور است و کارگر ماهر و نوآور موجب افزایش کیفیت کار است. بنابراین این شرکت خودروساز از فرصت تحریم استفاده کرده و با نوآوری و خلاقیت کارگران خود و نیز کمک و همراهی زنجیره تامین و همدلی آنها تولید داخل را به بهترین شکل دنبال کرد. به‌طور قطع، رسیدن به حداکثر خودکفایی دور از انتظار نیست.
ایران‌خودرو به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی با دانش و مهارت منابع انسانی و تعهد و دلسوزی کارکنانش مسیر رشد و بالندگی را می‌پیماید و همه در این مسیر نقش پررنگی دارند. حتی اگر لازم باشد، شبانه‌روز فعالیت‌ها ادامه می‌یابد تا چرخ تولید لحظه‌ای از حرکت نایستد. در سایه به‌روزآوری فرآیندهای کاری در شرکت، ارتقای بهره‌وری و کیفیت تولید و در نهایت رونق اقتصادی را شاهد خواهیم بود و خوشبختانه ایران‌خودرو با تمام قوا در این مسیر گام برمی‌دارد. برگزاری انواع نمایشگاه از توانمندی این شرکت خودروساز، به خوبی نشان داده منابع انسانی ایران‌خودرو در زمینه دانش و تکنولوژی و ساخت تجهیزات به‌روز و کارآمد دارای استعداد و قابلیت‌های فراوانی است و همین باعث می‌شود ایران‌خودرو به‌عنوان قطب صنعتی کشور و منطقه همیشه مطرح باشد.


تولید باکیفیت و داخلی‌سازی
 تولید باکیفیت و توجه به داخلی‌سازی که در یکی دو سال اخیر به‌شدت موردتوجه قرار گرفته، می‌تواند اقتصاد ایران را در مقابل تحریم‌ها بیمه کند. تولید داخل، نه‌تنها برای اقتصاد کشور امری ضروری است، بلکه باعث بالا رفتن اعتماد به نفس مردم هم می‌شود. وقتی ملت ما توانایی این را داشته باشد که خود نیازهای اساسی‌ خود را تولید کرده و از کمک‌های خارجی بی‌نیاز باشد، احساس عزت و سربلندی خواهد کرد و همین باعث می‌شود زیر بار هیچ منتی نرود.
در مجموعه بزرگ ایران‌خودرو با همراهی و تلاشی مضاعف کوشیده شده با وجود تمام تحریم‌ها و مشکلات و محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا کارگران پای کار بمانند.


استفاده از ظرفیت‌ها
برای تحقق جهش تولید و تولید داخل استفاده از استعدادها و ظرفیت‌های گوناگون تمام کارکنان شرکت ضروری است. ایران‌خودرو ظرفیت بالایی در این زمینه دارد. در این راستا، محصولات جدید عرضه خواهد کرد و سعی دارد از وظایف خود کوتاهی نکند.
هنگامی که شرکت‌ها با قدرت و توان داخلی و به کمک مهندسان و نیروهای نخبه بتوانند در تولید داخل خودکفا شوند و نیازمند خارجی‌ها نباشند این یعنی موفقیت. مهندسان داخلی ثابت کرده‌اند این توان و ظرفیت داخلی وجود دارد و به بهترین شکل زمینه همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شده است. استفاده از این ظرفیت ایران‌خودرو را در مسیر بالندگی و جهش بی‌نظیر قرار خواهد داد که همه از ثمرات آن بهره‌مند خواهند شد. گسترش روحیه همکاری میسر را هموار خواهد کرد که خود زمینه‌ساز خلاقیت و تحولات اساسی در همه زمینه‌ها خواهد بود. در نتیجه این تحولات می‌توانیم بر همه دشواری‌ها و محدودیت‌ها غلبه کرده و به دستاوردهای قابل‌اعتنایی برسیم. تشکیل میزهای خودکفایی خود گواه قابلیت‌های بالایی است که در صنعت خودرو کشور ایجادشده است و به‌طور قطع در چند سال آینده توفیقات زیادی را نصیب اقتصاد کشور خواهد کرد.
گروه صنعتی ایران‌خودرو با وجود همه تهدیدها حجم تولید را بالا برده و با بهره‌مندی از دانش، تکنولوژی و تولید داخل و توسعه خوداتکایی، خود باوری، رشد مضاعف تولید را رقم زده است. اگر انگیزه‌ها به باور حیاتی «توانستن» گره بخورد حرف‌های زیادی برای گفتن در صنعت خودرو خواهیم داشت.


نقص فنی علت عمده مردودی‌ها
مدیرعامل ستاد معاینه فنی از ابتدای سال تا پایان بهمن، یک میلیون و ۴۸۷ هزار خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده که در مقایسه با سال گذشته، میزان مراجعات تغییر چندانی نداشته است.
به‌گزارش ایسنا، حسین مقدم افزود: از آمار اعلامی، یک میلیون و ۱۱۸ هزار خودرو مربوط به مراجعات اول بوده و در این ۱۱ ماه تعداد نقص مربوط به آلایندگی ۱۷۰ هزار، همراستایی ۹۸ هزار، کمک فنر ۴۵ هزار، تست ترمز ۱۲۵ هزار و وضعیت ظاهری ۱۶۶ هزار در خودروها شناسایی و جهت اخذ معاینه فنی توسط راکبین آن رفع ایراد شده است. در مجموع ۳۲ درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشدند.
وی تصریح کرد: در ۱۱ ماهه امسال، یک میلیون و ۶۰ هزار گواهی معاینه فنی صادر شده که از این تعداد، حدود ۱۹۹ هزار گواهی مربوط به معاینه فنی برتر است. در مجموع ۱۹ درصد از خودروهای مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای معاینه فنی برتر هستند. در بهمن حدود ۱۲ هزار خودرو با استفاده از سامانه نوبت‌دهی اینترنتی و با تعیین وقت قبلی به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه و تقریبا شهروندان از ۵۳ درصد ظرفیت پذیرش اینترنتی استفاده کرده‌اند.
مقدم افزود: درباره فعالیت واحدهای سیار کنترل کنار جاده‌ای وضعیت آلایندگی خودروهای سنگین در حال تردد در سطح شهر تهران، امسال ۴ هزار و ۸ خودرو مورد ارزیابی قرار گرفته که ۷۸ درصد دارای معاینه فنی و ۲۲ درصد فاقد معاینه فنی بوده‌اند. همچنین پس از آزمون مجدد آلایندگی تمام خودروها ۱۸ درصد در آزمون آلایندگی مردود شده‌اند.
گفتنی است این طرح در راستای کاهش آلودگی هوا و پایش مضاعف وضعیت آلایندگی خودروهای سنگین در سطح شهر با مشارکت پلیس بنا بر تدبیر مدیریت شهری از آبان ۱۳۹۷ اجرا شده و از ابتدای سال تا کنون توسط پلیس برای هزار و ۱۲۹ خودرو به علت نداشتن معاینه فنی و یا دودزا بودن جریمه صادر و معاینه فنی ۲۷۱ خودرو ابطال شده است.
مقدم با بیان اینکه مطابق قانون گواهی معاینه فنی یک خودرو تا زمانی دارای اعتبار است که خودرو دارای نقص فنی که موجب کاهش ایمنی در عبور و مرور یا انتشار بیش از حد مجاز گازهای آلاینده هوا یا آلودگی بیش از حد مجاز صدا شود، نباشد، گفت: خودرویی که پس از اخذ معاینه فنی نسبت به تغییر وضعیت ظاهری و نصب تجهیزات غیراستاندارد مانند گارد یا لامپ‌های زنون و هدلایت اقدام می‌کند، این خودرو از سوی پلیس متوقف و بلافاصله معاینه فنی آن ابطال می‌شود.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی درباره وضعیت مراجعات به مراکز، گفت: در حال‌حاضر بیشتر مراکز در شرایط عادی و فاقد صف هستند و مراجعان در کمترین زمان می‌توانند از خدمات مراکز استفاده کنند. با این وجود، از ۳ اسفند جهت تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان ساعت کاری تعدادی از مراکز که دارای مراجعات بیشتری هستند به مدت یک ساعت افزایش یافته است. با توجه به افزایش مراجعات به مراکز در روزهای ابتدایی (فروردین) و پایانی سال به شهروندان توصیه می‌شود با توجه به باقی ماندن کمتر از یک ماه تا پایان سال خودروهای مشمول معاینه در سال آینده نسبت به معاینه فنی خودرو خود اقدام کرده و جهت مدیریت زمان این مسئله را به روزهای پایانی امسال یا ابتدای سال ۱۴۰۱ موکول نکنند.
به‌گفته وی، براساس قانون هوای پاک دوره معافیت انجام معاینه فنی از زمان تولید برای وسایل نقلیه شخصی و دولتی ۴ سال و برای وسایل نقلیه عمومی یک سال تعیین شده است و از سال آینده خودروهای شخصی تولید داخل ۱۳۹۷ و ماقبل با لحاظ ماه تولید و اتمام دوره معافیت ۴ ساله مشمول معاینه فنی هستند.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی درباره انجام معاینه فنی برتر در مراکز شهر تهران افزود: معاینه فنی برتر در ۹ مرکز منتخب بیهقی، سراج، آبشناسان، دماوند، الغدیر، شقایق، نیایش، چمران و خاوران انجام شده و این مراکز منتخب به استناد ضوابط قانونی و ممیزی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران دارای گواهی صلاحیت صدور معاینه فنی برتر هستند. خودروها می‌توانند به‌صورت اختیاری در صورت احراز شرایط لازم نسبت به اخذ معاینه فنی معمولی یا برتر اقدام کرده و با اخذ معاینه فنی برتر از تخفیف ۳۰ درصدی عوارض تردد در طرح کاهش و ترافیک استفاده کنند. لازم به توضیح است تفاوت معاینه فنی برتر و عادی تنها در فرآیند آزمون آلایندگی خودرو بوده و از لحاظ هزینه پرداختی یکسان است.
مقدم افزود: شهروندان می‌توانند جهت مدیریت زمان و به حداقل رساندن معطلی با استفاده از سیستم نوبت‌دهی اینترنتی با تعیین وقت قبلی به مرکز مورد نظر مراجعه کنند. این سامانه در حال‌حاضر از طریق سامانه تهران من و سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در دسترس است. همچنین برای اطلاع از وضعیت طول صف در مراکز به سامانه مدت انتظار در سایت معاینه فنی مراجعه و جهت انجام معاینه فنی خودرو خود خلوت‌ترین مرکز را انتخاب کنند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4p7dr4