پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 02 May 2024
کد خبر: 12961
تاریخ انتشار: 1400/12/18 13:07
رئیس هیات‌مدیره گروه خودروسازی سایپا خبر داد

آغاز سال نو بدون خودرو ناقص

رئیس هیات‌مدیره گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه این مجموعه با تمام توان دو موضوع ارتقای کیفیت و افزایش تولید را دنبال می‌کند، گفت: با توجه به قراردادهای جدید داخلی و خارجی که با تامین‌کنندگان قطعه امضا شده، در سال ۱۴۰۱ دیگر شاهد خودروهای که کف پارکینگ گروه خودروسازی سایپا باشد، نخواهیم بود.

برنامه تولید

علیمردان عظیمی، رئیس هیات‌مدیره گروه خودروسازی سایپا با اشاره به ۸ فرمان رئیس‌جمهوری که در آن به ارتقای کیفیت محصولات و افزایش تولید خودرو پرداخته شده، در حاشیه مراسم روز درختکاری در باشگاه سایپا، اظهارکرد: در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب و همچنین ۸ دستور مهم رئیس‌جمهوری، افزایش تیراژ تولید خودرو تا سقف ۵۰ درصد یکی از برنامه‌های جدی این مجموعه است؛ از این‌رو یکی فعالیت‌ها برای تحقق هدف یادشده، تکمیل کاری خودروهای کف پارکینگ سایپاست.

به‌گزارش سایپانیوز، او تصریح کرد: خودروهای کف پارکینگ سایپا، بین یک تا دو قطعه کسری دارند و با توجه به قراردادهای جدیدی که با سازندگان قطعات داخلی و خارجی امضا شده، از اردیبهشت روند تحویل خودرو به مشتریان سرعت بیشتری خواهد گرفت، به‌گونه‌ای که از سال آینده دیگر شاهد خودرو در کف پارکینگ نخواهیم بود.

رئیس هیات‌مدیره گروه خودروسازی سایپا گفت: با ورود قطعات موردنیاز به چرخه تولید (از اردیبهشت)، تکمیل کاری و تجاری‌سازی خودروها به صفر می‌رسد، بدین‌جهت می‌توان تاکید کرد که مردم سال آینده دیگر برای تحویل خودروهای خود دچار مشکل و معطلی نخواهند شد.

او یادآور شد: در راستای افزایش تولید خودرو برای سال آینده، به‌دنبال تامین منابع مالی هستیم؛ به‌طور قطع با رشد تولید خودرو، دیگر نیازی به قرعه‌کشی نیست و تمام متقاضیان می‌توانند نسبت به ثبت‌نام محصولات سایپا اقدام کنند.

عظیمی درباره ارتقای کیفیت محصولات سایپا نیز تصریح کرد: برای افزایش کیفیت خودرو، جلسات متعددی با قطعه‌سازان برگزار شده و البته این جلسات ادامه خواهد داشت تا بتوان به یک برنامه جامع و مناسب در رشد کیفی قطعات خودرو دست پیدا کنیم.

رئیس هیات‌مدیره گروه خودروسازی سایپا افزود: خودرو باکیفیت، حق مردم و وظیفه خودروساز است که در این بخش گام‌های محکم و جدی بردارد.

گفتنی است همزمان با روز درختکاری و پنجاه و ششمین سالروز تاسیس گروه خودروسازی سایپا، مراسم روز درختکاری با حضور رئیس هیات‌مدیره گروه سایپا، برخی از معاونان سایپا و مدیران‌عامل شرکت‌های گروه، پیشکسوتان ورزشی و ورزشکاران عضو باشگاه سایپا در محل شرکت فرهنگی ورزشی سایپا برگزار شد.

تعداد خودروهای ناقص پارس‌خودرو نصف شد

بررسی آمارهای تولید شرکت پارس‌خودرو از ابتدای سال تا نهم اسفند امسال نشان می‌دهد، بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه انواع خودرو سواری سدان و هاچ‌بک در این شرکت به تولید رسیده است.

شرکت پارس‌خودرو در راستای نقش‌آفرینی خود در صنعت خودرو کشور به‌عنوان قدیمی‌ترین خودروساز خاورمیانه، با تلاش‌های بسیار توانسته بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه انواع خودروهای سدان ساینا و هاچ‌بک کوییک را در تیپ‌های گوناگون دنده‌ای و اتوماتیک به تولید برساند.

این روند تولید با وجود تحریم‌های سخت صنعت خودرو و با تلاش تمامی کارکنان این شرکت محقق شده و تا پایان سال نیز ادامه خواهد یافت. گفتنی است کوییک R دنده‌ای و اتوماتیک، کوییک S، کوییک دنده‌ای و اتوماتیک، ساینا معمولی، ساینا S و ساینا SR از جمله محصولاتی هستند که تا این تاریخ از خطوط پارس‌خودرو بیرون آمده‌اند.

گفتنی است با تاکید مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و همت و تلاش مضاعف کارکنان پارس‌خودرو، خودروهای ناقص این شرکت در این چند هفته به نصف کاهش پیدا کرد و درحال‌حاضر خودرو کوییک اتوماتیک به‌طور عبورمستقیم در حال تولید است.

با برنامه‌ریزی انجام‌شده در روزهای آینده عملیات تکمیل کاری خودروهای ناقص با جدیت و برنامه مدون دنبال خواهد شد و شاهد افزایش تحویل به مشتریان خواهیم بود.

پرداخت مطالبات قطعه‌سازان

سرپرست شرکت سازه‌گستر سایپا با بیان اینکه روند پرداخت مطالبات قطعه‌سازان با رویکرد عدالت‌محور به‌تازگی بهبود خوبی پیدا کرده، گفت: امیدواریم تا پایان امسال، بخش عمده‌ای از مطالبات قطعه‌سازان به‌ویژه شرکت‌های کوچک‌تر که نقش مهمی در تولید دارند را پرداخت کنیم.

مهرداد معلمان با تاکید بر اینکه پرداخت مطالبات قطعه‌سازان از سه طریق شبکه بانکی، تامین اوراق گام و گواهی اعتبار مولد، پیگیری می‌شود، تصریح کرد: راهکارهای دیگری نیز دنبال خواهد شد تا منابع برای پرداخت به قطعه‌سازان به نحو مطلوب‌تری انجام شود.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۴۰ تا ۵۰ درصد مطالبات سازندگان قطعات محصولات سایپا پرداخت شده، گفت: تا پایان سال، پرداخت ۱۰۰ درصد ۱۲۰ روزه سازندگان کوچک و بیش از ۹۰ درصد ۱۲۰ روزه سازندگان بزرگ محقق خواهد شد.

سرپرست شرکت سازه‌گستر سایپا افزود: با نگاه عدالت‌محوری که در نظام پرداخت شکل گرفته، نوید این را خواهیم داد که ضمن حفظ جریان استمرار تولید رویکرد حمایتی در شرکت‌های قطعه‌ساز و زنجیره تامین با هدف حفظ اشتغال مولد نیز تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه تیمی از حوزه‌های مالی، برنامه‌ریزی و تامین شکل گرفته تا پرداخت مطالبات قطعه‌سازان عدالت‌محور باشد، افزود: امیدواریم تا پایان سال بخش عمده‌ای از مطالبات قطعه‌سازان به‌ویژه شرکت‌های کوچک‌تر که نقش مهمی در تولید دارند را پرداخت کنیم و با تعامل خوب و همکاری اثربخشی که با بانک‌ها شکل گرفته، پرداخت به قطعه‌سازان بزرگ‌تر انجام شود.

مزایده خودروهای فاقد گارانتی

مزایده عمومی خودروهای فاقد گارانتی سایپا از ۱۷ تا ۲۰ اسفند به صورت شبانه‌روزی و آنلاین در پرتال رسمی این گروه خودروسازی برگزار می‌شود. 

گروه خودروسازی سایپا ۷۱۷ خودرو فاقد گارانتی از محصولات خانواده ایکس ۱۰۰، ایکس ۲۰۰ و چانگان را به صورت مزایده عمومی به‌فروش می‌رساند و مشتریان این خودروها می‌توانند از طریق آدرس اینترنتی https: //auc.saipacorp.com فرآیند ثبت‌نام را آغاز و در روزهای ۱۷ تا ۲۰ اسفند رسما با پرداخت ودیعه و پذیرش شرایط مزایده نسبت به اعلام رقم پیشنهادی برای خرید این خودروها اقدام کنند.

گروه خودروسازی سایپا در راستای تسهیل امور این مزایده با هدف توزیع عادلانه شرایط رقابت و ایجاد فرصت برابر برای تمامی متقاضیان در سراسر کشور و کاهش سفرهای بین‌شهری امکان رویت تصاویر خودروها در پورتال این مجموعه را فراهم کرده است و به‌دلیل شیوع دوباره ویروس کرونا امکان بازدید حضوری از خودروها مقدور نیست.

ثبت‌نام‌کنندگان با پرداخت ودیعه ۴ میلیون تومانی می‌توانند در فرآیند مزایده قرار گیرند.

براساس روال مزایده، بالاترین مبلغ پیشنهادی به صورت مکانیزه به‌عنوان برنده مزایده انتخاب و نتایج ۲ ساعت بعد از پایان به صورت خودکار اعلام خواهد شد.

گفتنی است تمام فرآیند این مزایده به صورت اینترنتی انجام می‌شود تا ضمن تسهیل امور، با روندی سریع، شفاف و مشخص، امکان مشارکت تمام هموطنان با شرایط برابر در سراسر کشور در این طرح وجود داشته باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4mr783