شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
کد خبر: 92685
تاریخ انتشار: 1402/06/04 12:24

قیمت خودروهای سایپا در روسیه اعلام شد

سایپا پس از رونمایی محصولات خود در نمایشگاه‌های اتومبیل روسیه، نرخ محصولات خود را نیز اعلام کرد.
قیمت خودروهای سایپا در روسیه اعلام شد

پیش از این روس‌ها انتظار داشتند تا نرخ محصولات سایپا در رده خودروهای روسی قرار بگیرد و خودروهای ایرانی با نرخ ارزان به‌دست مشتریان روس برسند. با این حال به نظر می‌رسد که سایپا علاقه‌ای به فروش ارزان محصولات خود در روسیه ندارد. رویه سایپا در قیمت‌گذاری محصولات خود، باعث شده است تا روس‌ها در مورد واردات خودروهای ایرانی و خرید آنها تردید داشته باشند. آنها انتظار داشتند تا خودروهای ایرانی به خصوص محصولات سایپا با نرخی ارزان در کشورشان فروخته شوند.

درحال‌حاضر ارزان‌ترین خودرو سایپا در روسیه، ساینا S‌ است. نرخ ساینا S در روسیه از ۱،۲۲۰،۰۰۰ روبل (۶۳۵،۶۲۰،۰۰۰ تومان) آغاز می‌شود و با افزایش امکانات خودرو، نرخ آن نیز افزایش خواهد یافت. پس از آن کوییک قرار دارد که با نرخ ۱.۵ میلیون روبل (۷۸۱،۵۰۰،۰۰۰) در روسیه فروخته خواهد شد.

هر دو خودرو مورد بحث یعنی ساینا S و کوییک، براساس پلتفرم مزدا ۱۲۱ یا کیا پراید معروف شکل گرفته‌اند. موتور ۱.۵ لیتری ۸۷ اسب‌بخاری مشابه نمونه‌های داخلی نیز روی نسخه‌های صادراتی نصب شده است. تنها وجه تمایز کوییک و ساینا S‌ صادراتی به روسیه، مجهز شدن این خودرو به گرمکن صندلی جلو است. به جز این مورد، سایر بخش‌های تجهیزات و امکانات کوییک و ساینا همانند نسخه‌های داخلی هستند.

در نهایت سومین و گران‌ترین محصول سایپا برای روس‌ها، شاهین خواهد بود. نرخ شاهین در روسیه از دو میلیون روبل (۱،۰۶۸،۰۵۰،۰۰۰ تومان) آغاز می‌شود و با افزایش امکانات خودرو، بهای آن نیز افزایش خواهد یافت. نسخه‌های صادراتی شاهین نیز به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر مجهز هستند که ۱۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو برعهده دارد. شاهین براساس پلت فرم تویوتا B شکل گرفته است که از این نظر با خودروهایی همچون تویوتا یاریس ۲۰۰۵ مشترک است. امکانات نسخه صادراتی شاهین در روسیه نیز با نسخه‌های عرضه شده در داخل کشور همسان هستند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4mxlww