جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
کد خبر: 41161
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/02/31 09:02

6 دلیل جذاب برای انتخاب دانمارک به عنوان مقصد مهاجرت

دانمارک به ‌عنوان یکی از شادترین کشورهای جهان، همواره در شاخص‌های مختلف جهانی در رتبه‌های بالایی قرار گرفته و این کشور را به مقصدی جذاب برای افرادی که به دنبال زندگی بهتر هستند تبدیل کرده است. با ما همراه باشید تا شش دلیل وسوسه کننده برایتان از جذابیتهای دانمارک ارائه دهیم؛ حقایقی که قبل از مهاجرت به دانمارک باید بدانید... از خیابان های شلوغ کپنهاگ گرفته تا مناظر آرام روستایی دانمارک، این فرصت شما برای کشف سرزمینی است که رویاها واقعاً در آن شکوفا می‌شوند.
6 دلیل جذاب برای انتخاب دانمارک به عنوان مقصد مهاجرت

رویای شروعی تازه در کشوری را در سر دارید که کیفیت زندگی، فرصت های اقتصادی و جامعه‌ای غنی داشته باشد؟

دانمارک به ‌عنوان یکی از شادترین و ثروتمندترین کشورهای جهان، همواره در شاخص‌های مختلف جهانی در رتبه‌های بالایی قرار گرفته و این کشور را به مقصدی جذاب برای افرادی که به دنبال زندگی بهتر هستند تبدیل کرده است.

جذابیت دانمارک فراتر از مناظر زیبا و شهرهای زیبای آن است. این کشور دارای یک اقتصاد قوی، سیستم آموزشی در سطح جهانی، سیاست های اجتماعی پیشرو و فضایی دلپذیر برای مهاجران است.

با ما همراه باشید تا 6 دلیل وسوسه کننده برایتان از جذابیتهای دانمارک ارائه دهیم؛ حقایقی که قبل از مهاجرت به دانمارک باید بدانید... از خیابان های شلوغ کپنهاگ گرفته تا مناظر آرام روستایی دانمارک، این فرصت شما برای کشف سرزمینی است که رویاها واقعاً در آن شکوفا می‌شوند.

1- کیفیت و استاندارد زندگی بالا

وقتی صحبت از کیفیت زندگی به میان می‌آید، دانمارک در اوج قله‌ها قرار دارد. این کشور همیشه در میان کشورهای برتر در شاخص‌های شادی و کیفیت زندگی جهانی قرار داشته و دارد. در واقع، دانمارک بر اساس گزارشهای جهانی شادی، چندین بار به عنوان شادترین کشور جهان انتخاب شده است.

آمارهای سال 2012 نشان داد دانمارک رتبه چهارم را در گزارش شادی جهانی دارد. اما در سال 2022 دانمارک در این رتبه‌بندی، درست پایین‌تر از فنلاند در رده دوم قرار گرفت. این معیار همه چیز را از میانگین حقوق گرفته تا میزان طبیعت دوستی تجزیه و تحلیل می‌کند.

پس به راحتی می‌توان حدس زد که میزان رفاه و رضایت عمومی جامعه در دانمارک بسیار بالاست. نگران نباشید؛ این موضوع فقط برای بومیان دانمارک صادق نیست! آمارها نشان داده افرادی که به دانمارک مهاجرت می‌کنند نیز به اندازه متولدین دانمارک خوشحال هستند!

تعهد دانمارک به مراقبت‌های بهداشتی در آمار چشمگیر آن نیز مشهود است. این کشور دارای یکی از بالاترین ارقام امید به زندگی در جهان با میانگین بیش از 80 سال است!

سیستم بهداشتی این کشور با بودجه دولتی همه چیز را تقریباً تحت پوشش خود قرار می‌دهد. در هنگام درمان، از معاینه گرفته تا عمل جراحی، هرگز مجبور نخواهید شد که هزینه‌ خاصی در این مورد بپردازید.

چه از طریق تولد و چه از طریق ویزا و مهاجرت، در صورتی که اقامت دانمارک را داشته باشید، مجاز به استفاده از این سیستم بهداشتی و درمانی تا حد امکان هستید. خیلی نادر خواهد بود که نیاز به پرداخت هزینه نسخه یا معاینه دندانپزشکی پیدا کنید، اما با توجه به درآمدهای خوبتان، این موضوع هرگز شما را ورشکسته نخواهد کرد.

2- اقتصاد قوی و فرصت های فراوان

اقتصاد قوی دانمارک یک چارچوب محکم برای مهاجرانی فراهم می کند که به دنبال آینده شغلی امیدوارکننده و ثبات اقتصادی هستند.

جالب است بدانید که دانمارک رتبه چهارم را در شاخص سهولت انجام کسب و کار در بانک جهانی دارد که نشان دهنده محیط مناسب تجاری و فرآیندهای نظارتی کارآمد آن است.

علاوه بر این نرخ بیکاری دانمارک به طور مداوم رو به کاهش است و فرصت‌های شغلی فراوانی را هم برای متخصصان ماهر و هم برای کارآفرینان فراهم می‌کند. در این شرایط مهاجران متخصص و حرفه‌ای نیز دغدغه‌ چندانی بابت یافتن شغل مناسب نخواهند داشت.

به طور مثال نرخ بیکاری دانمارک در سال 2021، تنها 3.8 درصد بود که نشان دهنده بازار کار پررونق است.

3- سیستم آموزشی در کلاس جهانی!

سیستم آموزشی دانمارک به دلیل کیفیت بالا و تمرکز بر نوآوری و تفکر انتقادی در سطح جهانی شناخته شده است. دانمارک دارای چندین دانشگاه معتبر و مشهور بین المللی از جمله دانشگاه آرهوس و دانشگاه کپنهاگ است.

4- سیاست های اجتماعی پیشرو

سیاست های اجتماعی دانمارک، برابری، فراگیری و استاندارد بالای زندگی را برای همه ساکنان خود ترویج می‌کند.

جالب است بدانید که دانمارک رتبه دوم را در گزارش جهانی شکاف جنسیتی مجمع جهانی اقتصاد دارد که نشان دهنده تعهد این کشور به برابری جنسیتی است.

جالبتر آنکه در دانمارک یک اصل فرهنگی وجود دارد که به برابری برای همه اشاره دارد؛ اینکه هیچکس برتر و ارزشمندتر از فرد دیگر نیست. این اصل، فرهنگ و ذات دانمارکی را در بر می‌گیرد و خیر جمعی را بر خیر اقلیت خاص ترجیح می‌دهد.

5- فرهنگی پر جنب و جوش

دانمارک از تاریخ غنی گرفته تا هنرهای معاصر، صحنه‌های فرهنگی پر جنب و جوشی را ارائه می‌کند که پاسخگوی همه سلیقه‌ها و علایق است.

دانمارک دارای بیش از 900 موزه است که میراث فرهنگی عمیق و مشارکت‌های هنری بالای مردم خود را به نمایش می‌گذارد.

6- زیبایی طبیعی چشمگیر

مناظر خیره‌کننده دانمارک، از جمله سواحل زیبا، جنگل های سرسبز، و جزایر دلربا، ساکنان و بازدیدکنندگان را مجذوب خود می‌کند.

دانمارک بیش از 7300 کیلومتر خط ساحلی دارد که در این بین سواحل بکر و مناطق ساحلی دیدنی فراوانی در معرض دارد.

فرهنگ دوچرخه سواری دانمارک

اگر در گروه افرادی هستید که علاقه دارید در عین حال که دوستدار محیط زیست هستید، ورزش های هوازی را نیز انجام دهید، دانمارک مکانی ایده‌آل برای زندگی است! شهرهای اصلی این کشور به شکل کاملی مسیرهای دوچرخه سواری دارند؛ آب و هوا تقریباً همیشه به اندازه کافی خوب است که بتوانید با یک دوچرخه در هر جای این کشور ورزش کنید.

در پایان، از شما دعوت میکنیم تا حقایق دیگری درباره این کشور ثروتمند اروپایی را در این لینک بخوانید.

 


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4mqka8