جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 03 May 2024
کد خبر: 10285
تاریخ انتشار: 1400/10/18 18:03

چگونه با کمک سرمایه دیگران سود کنیم؟

فارکس یک بازار بین المللی است که فرصت های معاملاتی بیشماری برای کسب سود در آن وجود دارد. اما برای شروع فعالیت در این بازار، شما باید سرمایه ای هر چند اندک داشته باشید تا بتوانید در این بازار بزرگ به درآمد دست پیدا کنید.

 

 

افراد زیادی هستند که ممکن است به خاطر نداشتن سرمایه هیچ وقت به این بازار بزرگ پا نگذارند چون فکر می کنند اولین گام که همان داشتن سرمایه است مانعی برای ورود به فارکس و یادگیری آن است. یکی از گزینه هایی که افراد می توانند از آن استفاده کنند کمک گرفتن از سرمایه دیگران است اما چگونه با کمک سرمایه دیگران سود کنیم؟

اگر برای اولین بار است که می خواهید سرمایه گذاری و انجام معاملات در این بازار را تجربه کنید می توانید از سرمایه دیگران برای این کار کمک بگیرید اما به شرط اینکه قبل از آن با تمام روش های معامله گری آشنا شده باشید و به حد کافی تمرین کرده باشید تا بتوانید با اطمینان کافی و خیالی آسوده از سرمایه اطرافیانتان استفاده کنید.

روش های سرمایه گذاری در فارکس

برخی  گمان می کنند که برای سرمایه گذاری در بازار فارکس باید مبالغ هنگفتی داشته باشند. البته در سال های اولیه تشکیل بازار فارکس، سرمایه گذاران می بایست با سرمایه زیاد وارد آن می شدند اما اکنون بدین شکل نیست. بروکرهای زیادی هستند که به شما اجازه می دهند با مبالغ اندکی (حتی حدود ده دلار) حساب سنتی باز کنید.

در واقع همه افراد می توانند معاملات خود را از ده دلار با حساب های سنتی شروع کنند. پس برای شروع فعالیت در فارکس می توانید با کمترین میزان سرمایه شروع کنید و به تدریج آن را افزایش دهید. پس از آن که حرفه ای شدید و توانستید با مبالغ اندک به سوددهی زیاد برسید می توانید با اطمینان خاطر از سرمایه دیگران استفاده کرده و به کسب سود بپردازید.   

کسب سود با یادگیری فارکس

تا این جا یاد گرفتیم که بدون سرمایه و تنها با اندکی پول می توانیم به بازار فارکس وارد شویم. اما باز کردن حساب سنتی هرگز بدین معنی نیست که می توانید بدون آموزش، معاملات موفقی داشته باشید. پس ابتدا بهتر است به دنبال یک آموزش کامل و کاربردی در این بازار باشید.

هر چند افراد زیادی گمان می کنند که چون باید برای یادگیری فارکس، آموزش ببینند و در عین حال نمی خواهند هزینه ای بپردازند از آموزش دیدن صرف نظر می کنند. اگر با صرف هزینه ای اندک بتوانید وارد مسیری شوید که سوددهی شما را تضمین  کند و بعد از مدتی چندین برابر هزینه آموزش را با کسب سود در فارکس به دست آورید، آیا موضوع آموزش همچنان برای شما غیرضروری به نظر می رسد؟

تصور کنید که سرمایه ای را از دیگران گرفته و بدون آموزش وارد معامله کردن شده اید. در این صورت احتمال ضرر کردن شما بسیار زیاد است. خیلی از افراد تازه کار بعد از ضررهای فراوان به این نتیجه می رسند که باید دنبال یک آموزش کاربردی باشند.

ما به شما توصیه می کنیم به مقایسه کیفیت آموزش ها و هزینه آموزش فارکس بپردازید و این را هم در نظر بگیرید که برای رسیدن به کسب سود در بازار فارکس حتما باید آموزش ببینید به خصوص اگر سرمایه خود را از دیگران گرفته باشید.

مفهوم لوریج یا ضریب اهرمی

لوریج یا ضریب اهرمی بدین معناست که شما با سرمایه ای اندک (یا بدون سرمایه) می توانید با مبالغی بیشتر از موجودی حساب تان معامله کنید. مثلا فرض کنید که شما با ۱۰۰ دلار در یک بروکر حساب معاملاتی باز کرده اید و می خواهید از لوریج ۱:۱۰۰ استفاده کنید.

در این صورت شما می توانید معاملاتی با حجم ۱۰۰۰۰ دلار انجام دهید بدون آن که واقعا این مقدار سرمایه را داشته باشید. در واقع بروکر به شما ۹۹۰۰ دلار قرض می دهد تا شما به معامله کردن بپردازید و سود یا ضرر شما براساس حجم ۱۰۰۰۰ دلار محاسبه می شود.

لوریج به معامله گران کمک می کند تا در صورت نداشتن سرمایه باز هم بتوانند در این بازار به معامله گری بپردازند. به یاد داشته باشید که برای استفاده از لوریج در معاملات باید حتما آموزش کافی دیده باشید در غیر این صورت ممکن است معاملات ضررده انجام دهید.

اگر به شکل کامل معامله گری را یاد گرفته باشید می توانید حتی با ده دلار و با استفاده از ضریب اهرمی در این بازار سود کسب کنید.

بهترین بروکر برای شروع سرمایه گذاری

اگر نمی دانید بروکر چیست باید بگوئیم بروکر یا کارگزار، رابط بین معامله گران و بازار فارکس است و بهترین نرخ های موجود را برای مشتریانش فراهم می کند. برای کسب سود در این بازار باید سعی کنید تا بروکری پیدا کنید که خدمات بهتری به شما ارائه می دهد.

بهترین بروکر 2022، باید از طرف سازمان های ناظر بر فعالیت کارگزاری ها تایید شده باشد. همچنین بروکر باید امنیت سرمایه شما را در صورت ورشکستی تضمین کند.

علاوه بر این ها پلتفرم معاملاتی بروکر باید همه ابزارهای تحلیل تکنیکال را دارا باشد و اخبار و داده های اقتصادی مهم جهان را به شما معرفی کند. مهم تر از همه این که میزان کمیسیون یا کارمزد معاملات بالایی نداشته باشد.

برای اطمینان از سرعت انتقال اطلاعات در بروکر می توانید پیش از باز کردن حساب واقعی با حساب دمویی که بروکرها به شما پیشنهاد می دهند، شروع به کار کنید.

بهتر است بروکری را انتخاب کنید که علاوه بر داشتن شرایطی که گفته شد، به شما اجازه شروع سرمایه گذاری با مبالغ کم را نیز بدهد.

جمع بندی

در این مطلب به این نکته اشاره کردیم که چگونه با کمک سرمایه دیگران سود کنیم؟ یا حتی بدون داشتن سرمایه و با مبالغ اندک حساب معاملاتی باز کنیم و با استفاده از ضریب اهرمی یا لوریج چندین برابر مبلغ اولیه سرمایه گذاری خود سود کسب کنیم.

اشاره کردیم که باید به دنبال بروکری باشید که علاوه بر داشتن حساب های معاملاتی میکرو (حساب های با مبالغ کم)، امنیت کافی را برای شما فراهم کند و در آخر این که کسب سود در این بازار آن قدرها هم پیچیده نیست. اگر در مسیر درستی برای آموزش و تمرین قرار بگیرید، موفقیت شما حتی بدون داشتن سرمایه اولیه نیز امکان پذیر است.    

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4mbgy2