دوشنبه 28 خرداد 1403 - 17 Jun 2024
کد خبر: 111313
تاریخ انتشار: 1403/03/20 08:55

ویدیوی جالب: مراسم زیبا، بی‌ریا و ساده‌ی شروع عملیات خاکبرداری یک کارخانه در الشتر

فارغ از تمام اخبار داغ سیاسی و انتخاباتی این روزها، در یکی از محروم‌ترین نقاط کشور، عملیات خاک‌برداری برای احداث کارخانه تولید نوارنقاله استیل‌کورد الشتر کلید خورد.
ویدیوی جالب: مراسم زیبا، بی‌ریا و ساده‌ی شروع عملیات خاکبرداری یک کارخانه در الشتر

نکته زیبا و جالب در این رویداد، مراسم بسیار ساده و بی‌آلایش شروع عملیات اجرایی در یک جمع کوچک محلی است. برنامه‌ای که در عین سادگی، حکایت از خلوص، معنویت و باور افراد حاضر در آن دارد. باور به ساختن فردای میهن و خدمت به مردمی که شایسته‌ی بهترین‌ها هستند.

با تکمیل این کارخانه مهم در کنار قطع وابستگی به خارج و صرفه جویی ارزی ۷۰ میلیون دلاری در سال، توسعه صنعتی منطقه کم برخوردار الشتر، تولید سالانه ۲۰۰ کیلومتر نوار نقاله و اشتغالزایی برای ۵۰۰ نفر و گشودن راه‌های صادرات ، از ره آوردهای این پروژه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی خواهد بود.

سرمایه‌گذار پروژه کارخانه نوارنقاله استیل کورد، هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) است. شرکت‌های توکا فولاد، فولاد سنگان و تجلی در کنار «ومعادن» در قالب شرکت کانیار ساعی (کانیسا) در این طرح مشارکت دارند.

در حال حاضر شرکت‌های گروه «ومعادن» در ۹۹ پروژه در حال اجرا و برنامه‌ریزی به ارزش ۱۳.۸۴ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری کرده‌اند که سهم «ومعادن» از این میزان ۳.۵ میلیارد یورو، معادل ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است و بخش عمده این طرح‌ها در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور در حال اجراست.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4m98x8