جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 03 May 2024
کد خبر: 104682
تاریخ انتشار: 1402/11/28 14:08

کانکس‌های سفارشی برای نیاز‌های خاص صنعتی

کانکس سفارشی به آن دسته از کانکس‌هایی گفته می‌شود که با مشخصات دلخواه برای مشتری ساخته می‌شود. این کانکس‌ها می‌توانند با توجه به نیاز و سلیقه‌ی مشتری برای کار موردنظر، چه کانکس مسکونی باشد، چه صنعتی یا برای هر منظور دیگری، در رنگ، طرح، ابعاد، امکانات و کیفیت‌های مختلف ساخته شوند.
کانکس‌های سفارشی برای نیاز‌های خاص صنعتی

کانکس‌های سفارشی برای نیاز‌های خاص صنعتی

کانکس سفارشی به آن دسته از کانکس‌هایی گفته می‌شود که با مشخصات دلخواه برای مشتری ساخته می‌شود. این کانکس‌ها می‌توانند با توجه به نیاز و سلیقه‌ی مشتری برای کار موردنظر، چه کانکس مسکونی باشد، چه صنعتی یا برای هر منظور دیگری، در رنگ، طرح، ابعاد، امکانات و کیفیت‌های مختلف ساخته شوند. امروزه خرید کانکس به آن دلیل رایج شده است که این سازه‌های پیش‌ساخته، تبدیل به بهترین جایگزین برای ساخت‌وساز شده‌اند و استفاده از آن‌ها باعث کاهش مصرف مصالح ساختمانی می‌شود. کانکس‌ها دارای انواع زیادی ازجمله، کانکس کارگاهی، کانکس اداری، کانکس پزشکی، کانکس تأسیساتی و ... هستند که یکی از مزایای چشمگیر آن‌ها نسبت به بنای ساختمانی، کمتر بودن وزن آن‌ها است. کانکس‌های سفارشی با توجه به نوع سفارش مشتری، می‌تواند دارای سقف کاذب، حفاظ فولادی جهت امنیت بالا، پنجره های بلند، پرده‌های قابل شستشو، دیواره‌های رنگی و.. باشند؛ قیمت کانکس، بعد از طرح و کار کلی مشخص می‌شود؛ زیرا بستگی به ابعاد، اندازه و نوع مصالح و تجهیزات به‌کاررفته در آن دارد. اما قبل از خرید کانکس می‌توان قیمت آن را به‌طورکلی برآورد کرد.

images_1706884491_65bcfd8b0d2c6.webp

کانکس صنعتی چیست

همان‌طور که از اسم کانکس مشخص است، در بیشتر موارد این سازه‌ی کارآمد، در حوزه‌ی صنعتی کاربرد دارد. در بعضی منابع اسم کانتینر نیز برای آن به‌کار می‌رود. قبل از پرداختن به‌ویژگی‌های کانکس صنعتی و کانکس سفارشی، باید بگوییم که این سازه در صنایع غذایی مانند، بوفه، کانکس فروشگاهی و همچنین کانکس نگهبانی، استفاده‌های فراوانی دارد. در ادامه به بررسی دیگر مشخصات و ویژگی‌های کانکس صنعتی می‌پردازیم.

ابعاد کانکس صنعتی

ابعاد کانکس صنعتی برحسب نوع کاربری آن می‌تواند متغیر باشد؛ البته ناگفته نماند که اندازه، ازجمله عواملی است که می‌تواند بر قیمت کانکس تأثیر بسزایی داشته باشد؛ بنابراین قبل از خرید کانکس باید بدانید که اگر سازه‌ای با سایز بزرگ‌تر بخواهید، قطعاً هزینه‌های شما نیز افزایش خواهد داشت؛ ازاین‌رو متراژ ثابتی نمی‌توان برای آن اعلام کرد.

این کانتینرها را می‌توانید بسته به نوع نیاز در اندازه‌های کانکس 6 متری، کانکس 12 متری و.. سفارش دهید؛ تا در سریع‌ترین زمان ممکن توسط طراحان خلاق و مهندسان کاربلد برایتان ساخته و با خیال راحت اقدام به خرید کانکس نمایید.

جنس کانکس

در اکثر مواقع جنس کانکس‌های صنعتی از نوع دیواره ساندویچ پانل صنعتی است. اگرچه برای نمای بیرونی و بدنه‌ی اصلی نمای ساده‌ای دارد؛ اما از ویژگی‌های منحصربه‌فرد زیادی بهره‌مند است که آن را به سازه‌ای پُر تیراژ در بخش تولید تبدیل کرده است؛ از سویی دیگر، یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌ها و مشخصات بارز کانکس ساندویچ پانل، این است که با هر نوع آب و هوایی سازگار است. البته یادآور شویم که برای مشتریان برحسب نیاز و سفارشی که داده‌اند، می‌توان انواع کانکس ویلایی را از جنس گالوانیزه یا حتی فایبرگلاس نیز ساخت.

images_1706884514_65bcfda2ad809.jpg

انواع کانکس صنعتی

همان‌طور که اشاره کردیم کانکس صنعتی هم مانند بسیاری از کانکس‌های پیش‌ساخته دارای انواع زیادی است که قبل از خرید کانکس با توجه به نوع نیاز مشتری، طبق اصول خاصی ساخته می‌شود. ازجمله این کانکس‌ها می‌توان به کانکس مسکونی، کانکس مخابراتی، کانکس آشپزخانه، کانکس اداری، کانکس نیروگاهی، کانکس کارگاهی و.. اشاره کرد. شما می‌توانید طبق جنسی که مدنظر دارید که معمولاً دیواره و سقف کانکس ساندویچ پانل به ضخامت 4 سانتی‌متر توصیه می‌شود و همچنین مواردی چون، نوع طراحی و امکاناتی که دارد، کانتینر، اقلام کانتینر، تجهیزات و لوازم کانتینر خود را سفارش دهید.

ثابت- متحرک

همان‌طور که گفتیم، سایز کانکس ویلایی متغیر بوده و بسته به نوع نیاز شما کانکس 6 متری، کانکس 12 متری، کانکس 24 متری و.. قابل سفارش است که این اندازه‌ها در قیمت آن نیز تأثیرگذار هستند؛ علاوه بر سایز، ثابت و متحرک بودن هر یک از کانکس‌های صنعتی می‌تواند هزینه‌های شما را تغییر دهد. طبیعی است که وقتی اقدام به خرید کانکس پیش‌ساخته‌ی متحرک نمایید، در بسیاری از موقعیت‌ها و برای انجام بسیاری از کارها دست شما را باز می‌گذارد. در این حالت شما مجبور نیستید که متمرکز به یک منطقه باشید و می‌توانید با استفاده از قابلیت سیار بودن، موقعیت مکانی خود را در زمان‌های مختلف تغییر دهید؛ اما در نظر داشته باشید که نوع ثابت کانکس، در ابعاد بزرگ‌تر قابل سفارش است درحالی‌که در نوع متحرک به جهت رعایت قوانین تردد و حمل بار در جاده‌ها باید در ابعاد کوچک‌تر ساخته شوند. سازه‌های متحرک معمولاً برای کانکس نگهبانی ایده‌آل هستند.

سایر تجهیزات – امکانات

مشخص است که هر چه اقلام کانتینر و تجهیزات در کانکس صنعتی یا ویلایی شما بیشتر باشد، فاکتوری برای افزایش قیمت آن به‌حساب می‌آید؛ ازجمله این امکانات می‌توان به سیستم گرمایشی و سرمایشی، چند اتاقه بودن، سرویس بهداشتی، آشپزخانه، تأسیسات برق، تلفن، شبکه کامپیوتری، پانل سلول خورشیدی، لوله‌کشی، آب و فاضلاب و... اشاره کرد؛ بنابراین قبل از خرید کانکس، هدف و کاربری خود را تعیین نمایید؛ زیرا نوع کاربری هم نقش بسزایی در تجهیزات و امکانات سازه مذکور دارد.

برای اطلاع از قیمت ها و تجهیزات قابل استفاده در کانکس های ویلایی و صنعتی بهتر است با تولیدکنندگان معتبر و شرکت های فعال در صنعت کانکس و خانه های پیش ساخته تماس بگیرید و نیز میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمایید و با پوریا کانتین بین الملل که یکی از شرکت های معتبر این صنعت می باشد آشنا شوید.

images_1706884646_65bcfe264c3a9.jpg

کانکس جایگزینی مناسب و به صرفه برای ساخت و ساز

به‌طور کلی باید بگوییم که کانکس‌ها نوعی از سازه‌های پیش‌ساخته هستند که در انواع و کاربری‌های متنوع در مناطق شهری، کارگاهی، صنعتی و حتی در مناطق ییلاقی به‌صورت ویلایی قابل‌استفاده هستند؛ کانکس‌ها بسته به نوع نیاز و سفارش مشتری، ساخته و در محل دلخواه آن‌ها مستقر می‌شود. قابل‌حمل بودن این کانکس‌ها ازجمله مزایا و مشخصات قابل‌توجه آن‌ها است.

این کانکس‌ها علاوه بر تجهیزات و امکانات چشمگیری که می‌توان برای آن‌ها تعبیه کرد، در دو نوع ثابت و متحرک نیز قابل سفارش هستند؛ امروزه خرید کانکس به‌ویژه برای مصارف صنعتی بسیار رایج شده است؛ چراکه این سازه‌های خلاقانه برای فضاسازی بسیار مناسب هستند و در زمانی کوتاه، در هر مکانی قابلیت بهره‌برداری داشته و در کنار صرفه‌ی اقتصادی، ویژگی‌های منحصربه‌فردی را در اختیار کاربران می‌گذارند. از دیگر مزایای کانکس‌ها می‌توان به، انعطاف‌پذیری در شکل و ابعاد مختلف، عمر طولانی و بادوام، استقامت بالا در برابر هرگونه حادثه‌ی طبیعی، استقامت در برابر حوادث غیرطبیعی مانند: تخریب و...، بهره‌مندی از عایق صدا، سفارش با طرح دلخواه مشتری، مقاومت عایقی بالا، عایق پلی‌استایرن و عایق پلی یورتان اشاره کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4jwn8k