-
کد خبر: 112034
تاریخ انتشار: 1403/04/02 13:37

چطور از دردسر‌های پرداخت خلافی موتور و جریمه ماشین رها شویم؟

تقریبا هر فردی که از موتور یا ماشین استفاده می‌کند، حداقل یک‌بار با دردسرهای پرداخت خلافی موتور یا جریمه ماشین مواجه شده است. در این مقاله، به معرفی بهترین روش‌ها برای تسویه جریمه خواهیم پرداخت.
چطور از دردسر‌های پرداخت خلافی موتور و جریمه ماشین رها شویم؟

چطور از دردسر‌های پرداخت خلافی موتور و جریمه ماشین رها شویم؟

تقریبا هر فردی که از موتور یا ماشین استفاده می‌کند، حداقل یک‌بار با دردسرهای پرداخت خلافی موتور یا جریمه ماشین مواجه شده است. گاهی‌ اوقات، فرایندهای اداری زمان زیادی به‌طول می‌انجامند و این موضوع می‌تواند به‌شدت خسته‌کننده باشد؛ اما خبر خوب این است که به‌لطف سامانه‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های نوآورانه، می‌توان کارهایی مانند پرداخت خلافی موتور را در مدت‌زمانی کوتاه و فقط با چند کلیک ساده انجام داد. در ادامه، به معرفی بهترین روش‌ها برای تسویه جریمه خواهیم پرداخت.

آمار تصادفات جاده‌ای و خیابانی در سال ۱۴۰۳

طبق آمارهای رسمی منتشرشده، در سال ۱۴۰۳ تاکنون از ۱۰۰ درصد تصادفاتی که رخ داده‌اند، ۳۰درصد متعلق به جاده‌های بین‌شهری و ۷۰درصد متعلق به خیابان‌های درون‌شهری بوده‌اند؛ همچنین، بیش از ۸۰۰ نفر در این تصادفات جان خود را از دست داده‌اند و بیش از ۲۰ هزار نفر نیز مصدوم شده‌اند.

تاثیر جریمه‌ها روی کاهش تصادفات

بررسی‌هایی که نه‌تنها در ایران، بلکه در کشورهای خارجی نیز صورت گرفته‌اند، نشان می‌دهند که بعد از عواملی مانند آموزش اصولی و درست، میزان مبلغ جریمه نیز تاثیر بالایی روی کاهش تصادفات دارد. بسیاری از افراد برای اینکه مجبور به پرداخت خلافی موتور یا ماشین نباشند، قوانین را رعایت کرده و از متحمل شدن ضررهای مالی جلوگیری می‌کنند.

قوانین وضع‌شده برای خلافی موتور و ماشین در سال ۱۴۰۳

قوانین مرتبط با خلافی موتور و ماشین به‌طور دائم درحال تغییر و تحول هستند تا بهبود پیدا کنند و اثر بازدارندگی بیشتری داشته باشند. هرکدام از خلاف‌ها، کد به‌خصوصی دارد و میزان مشخصی جریمه برایشان در نظر گرفته شده است.

جریمه‌ها می‌توانند به یکی از روش‌های تسلیمی، الصاقی، دوبرگی، خودداری و دوربین به‌ثبت برسند. با استعلام خلافی، می‌توان تمامی جریمه‌های ثبت‌شده را به‌همراه جزئیات مشاهده و سپس جهت پرداخت آن‌ها اقدام کرد؛ البته، ممکن است که گاهی اوقات جریمه‌های اشتباهی نیز به‌ثبت رسیده باشند. به‌ همین‌ دلیل، امکان اعتراض به جریمه نیز وجود دارد و درصورتی‌که، فکر می‌کنید جریمه‌ای به‌ اشتباه ثبت شده است، می‌توانید اعلام اعتراض کنید تا بررسی‌ها مجددا آغاز شوند.

نحوه پرداخت جریمه به‌صورت حضوری

روش‌های زیادی برای پرداخت خلافی موتور و ماشین وجود دارند و هریک از آن‌ها دارای مزایا و معایب به‌خصوص خودشان هستند. برای پرداخت خلافی به‌صورت حضوری، باید به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کرد. با مراجعه حضوری به این دفاتر و ارائه یک مدرک معتبر مانند کارت خودرو، بیمه‌نامه، کارت موتور و... می‌توانید خلافی را پرداخت کنید. گفتنی است که مراکز پلیس+۱۰ در ساعات زیر مشغول خدمت‌رسانی هستند:

  • روزهای عادی از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰

  • روزهای پنج‌شنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۱:۳۰

بزرگ‌ترین مزیتی که دررابطه‌ با پرداخت خلافی موتور و جریمه ماشین از طریق دفاتر پلیس+۱۰ وجود دارد، ثبت شدن سریع در سیستم است. همان‌ لحظه‌ای که خلافی پرداخت می‌شود، مسئول دفتر آن را در سیستم پلیس ثبت می‌کند و کار به‌اتمام می‌رسد؛ اما توجه داشته باشید که پرداخت حضوری معایبی را نیز در پی دارد.

بزرگ‌ترین عیب دفاتر پلیس+۱۰ این است که بعضی از آن‌ها به‌شدت شلوغ هستند و انجام کارها مدت‌زمان زیادی طول می‌کشد. به‌ همین‌ دلیل، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که پرداخت خلافی موتور یا جریمه ماشین را به‌صورت آنلاین انجام دهند تا از چنین دردسرهایی پیشگیری کنند.

روش‌های آنلاین استعلام و پرداخت خلافی موتور و جریمه ماشین

فراگیرترین روش برای پرداخت جریمه ماشین و همچنین خلافی موتور که امروزه، اغلب رانندگان و موتورسواران از آن استفاده می‌کنند، پرداخت آنلاین است. راه‌های زیادی برای پرداخت آنلاین خلافی وجود دارند. برای مثال، می‌توان با مراجعه به وب‌سایت پلیس راهور ناجا، استعلام خلافی گرفت و سپس جهت پرداخت آن اقدام کرد یا اینکه با استفاده از شماره قبض جریمه، جریمه‌ای به‌خصوص را تسویه کرد.

بزرگ‌ترین مزیتی که دررابطه با پرداخت خلافی موتور و جریمه ماشین به‌صورت آنلاین وجود دارد، سریع و بی‌دردسر بودن آن است. می‌توان به‌راحتی با چند کلیک ساده جریمه را پرداخت کرد و از رسیدن مبلغ آن به سقف جریمه نیز جلوگیری کرد. سقف جریمه درواقع، حداکثر میزانی است که یک موتور یا ماشین می‌تواند جریمه پرداخت‌نشده داشته باشد. درصورتی‌که، میزان جریمه از این مقدار بیشتر شود، پلیس راهور مجاز است تا ماشین یا موتور را توقیف کرده و به پارکینگ منتقل کند. ازاین‌‌رو، پیشنهاد می‌کنیم که هرچه سریع‌تر و قبل از رسیدن میزان جریمه‌ها به سقف مجاز، جهت پرداخت آن‌ها اقدام کنید.

علاوه‌بر وب‌سایت پلیس راهور ناجا، وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های دیگری نیز وجود دارند که امکان پرداخت خلافی موتور و جریمه ماشین را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. این وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها معمولا محیط کاربری بهتری نسبت‌به وب‌سایت‌های دولتی و رسمی دارند و کار کردن با آن‌ها بسیار آسان‌تر است. گفتنی است که دولتی نبودن این اپلیکیشن‌ها دلیلی بر غیرمجاز یا نامعتبر بودن آن‌ها نیست. تمامی وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، کاملا تحت نظر پلیس ناجا بوده و دارای مجوز رسمی این ارگان دولتی هستند.

پرداخت جریمه با سوپر اپلیکیشن تاپ در کوتاه‌ترین زمان ممکن

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد، این است که کدام‌‌یک از اپلیکیشن‌های موجود برای پرداخت جریمه ماشین یا خلافی موتور بهتر هستند و امکانات بیشتری را به کاربران خود ارائه می‌دهند؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها در این زمینه، سوپر اپلیکیشن تاپ است. تاپ همواره در تلاش بوده تا با ارائه خدمات آنلاین متنوع به کاربران خود، فرایندهای اداری را تسهیل کند تا دیگر برای انجام کارهایی مانند پرداخت خلافی موتور، نیازی به ایستادن و صبر کردن در مراکز پلیس+۱۰ وجود نداشته باشد. اگر شما نیز می‌خواهید از چنین امکاناتی بهره‌مند شوید، پیشنهاد می‌کنیم که به‌هیچ‌عنوان اپلیکیشن تاپ را از دست ندهید.

پرداخت خلافی به صورت کاملا آنلاین

باتوجه‌به فراگیر شدن اینترنت و گسترده شدن سرویس‌های خدمات‌رسانی، دیگر لازم نیست تا برای پرداخت خلافی موتور یا جریمه ماشین به‌صورت حضوری به مراکز پلیس+۱۰ مراجعه کرد. شما نیز می‌توانید قبل از رسیدن میزان جریمه به سقف مجاز، از طریق اپلیکیشن‌هایی مانند اپلیکیشن تاپ جهت پرداخت جریمه ماشین یا موتور خود اقدام کنید و بدون هرگونه دردسر، این کار را به‌اتمام برسانید.

 

 

برچسب ها : پرداخت جریمه,استعلام خلافی,پرداخت خلافی موتور


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4j6ere