-

خرید سنگ قبر

برای اطلاع از نحوه خرید سنگ قبر یا قیمت آن حتما باید با مشاوران شایان سنگ در ارتباط باشید تا شما را از انواع مختلف سنگ و کیفیت و قیمت آن ها مطلع نمایند، زیرا سنگ قبرها در طرح ها و شکل های مختلفی می باشند، که هر یک دارای کیفیت متناسب با قیمت خود هستند. برای بهره مندی از این تنوع باید حتما اطلاعات کافی بگیرید.

خرید سنگ قبر

برای اطلاع از نحوه خرید سنگ قبر یا قیمت آن حتما باید با مشاوران شایان سنگ در ارتباط باشید تا شما را از انواع مختلف سنگ و کیفیت و قیمت آن ها مطلع نمایند، زیرا سنگ قبرها در طرح ها و شکل های مختلفی می باشند، که هر یک دارای کیفیت متناسب با قیمت خود هستند. برای بهره مندی از این تنوع باید حتما اطلاعات کافی بگیرید.

استفاده از سنگ قبر یا سنگ مزار از زمان های بسیار دور در میان بسیاری از فرهنگ‌های مختلف رایج و مرسوم بوده است به طوری که امروزه شما می توانید سنگ قبرهای بسیار قدیمی مربوط به دوران باستان پادشاهان مختلف را در سراسر جهان به خصوص کشور ما مشاهده کنید. استفاده از نمادهای سنگی و چوبی در محل دفن مردگان در میان ادیان مختلف از جمله یهودیت، اسلام، مسیحیت و از زمان‌های دور مرسوم بوده است. با گذشت زمان این نمادها رنگ و ویژگی های بسیار متفاوتی را به خود گرفتند و به شکل کنونی خود در آمدند. امروزه برخی افراد معیار انتخاب خود را سنگ قبر افراد معروف قرار می‌دهند. شما نیز می توانید تنوع بسیار بالایی از انواع سنگ از جمله سنگ مرمر، سنگ نانو، سنگ هرات، سنگ سیمین، سنگ برزیلی و… را در بازار مشاهده کنید. هر یک از این سنگ ها، از مواد مختلفی تهیه و طراحی شده اند و ویژگی های منحصر به فردی را نیز دارند.

انواع سنگ قبر

سنگ قبر ها دارای تنوع بسیاری می باشند که هر یک از این سنگ ها دارای قیمت و کیفیت خاص خود هستند مثلا یکی از انواع بسیار پرطرفدار سنگ قبر، سنگ قبر مرمر می باشد که این نوع از سنگ را با قیمت بسیار بالایی عرضه می نمایند، سنگ قبر دیگری از جنس گرانیت بوده و نام آن سیمین است از سنگ قبر های بسیار پرطرفدار می باشد که در بازار عرضه می شود، و می توانید از شایان سنگ نیز آن را تهیه کنید.

قیمت سنگ قبر

قیمت سنگ قبر در بهشت زهرا

در سال های اخیر با توجه به بالا رفتن قیمت دلار و افزایش نسبی قیمت ها که اتفاق افتاده است، قیمت قبر در بهشت زهرا نیز افزایش بسیاری داشته است، و برخی از قبرهای موجود در ورودی بهشت زهرا قیمت های نجومی به خود گرفته اند، این مساله سنگ قبر را نیز شامل می شود و قیمت سنگ قبر در سال های اخیر چند برابر شده و می توان گفت دیگر سنگ قبر زیر پنج میلیون تومان وجود ندارد، که این مساله بسیاری از خانواده های دارای مشکلات مالی را با چالش هایی مواجه نموده است.

عوامل بسیاری می تواند بر قیمت سنگ قبر اثر بگذارد، از جمله این عوامل می توان به بالا رفتن هزینه دستگاه های حکاکی، بالا رفتن هزینه اجاره بها، هزینه حمل و نقل و غیره می باشد که همگی بر اجاره بها اثر می گذارند.

مشخصه های سفارش سنگ قبر

در سفارش سنگ قبر عوامل بسیاری هست که باید در نظر بگیرید، قوانین آرامستانی که متوفی را می خواهید در آن دفن کنید یکی از آن موارد است، هر آرامستانی ممکن است قوانین خاص خود را داشته باشد، مثلا برخی آرامستان ها قبر دو طبقه را ممنوع می کنند، یا برخی دیگر محدودیتی برای این موارد ندارد. در کل تمامی آرامستان ها دارای قوانین کلی هستند از جمله عدم نصب نیمکت کنار قبر.

مورد دیگری که باید در سفارش سنگ قبر به آن دقت نمایید، اندازه و ابعاد سنگ می باشد. جنس و کیفیت و قیمت سنگ قبر نیز در سفارش آن کارکرد ویژه ای دارد که باید به طور ویژه به آن پرداخته شود. مثلا اگر سنگ قبر با کیفیتی می خواهید مطمئنا قیمت آن بالاست.

چاپ عکس بر روی سنگ مزار

با توجه به درخواست عزیزان می توان عکس متوفی را بر روی سنگ قبر به چاپ رساند که امکان آن با توجه به تجهیزات شایان سنگ فراهم است، می توانیم کارهای بیشتری نیز انجام دهیم، از جمله این کارها می توان به چاپ عکس رنگی اشاره نمود.

عوامل موثر در انتخاب سنگ قبر

در خرید سنگ قبر باید به عوامل زیادی توجه نماییم. از رنگ و کیفیت گرفته تا جنس و قیمت و انتخاب متن روی سنگ قبر همگی این ها باید به طور ویژه ای مد نظر ما باشد، در این مقاله سعی می کنیم اطلاعات نسبتا جامعی در خصوص این موارد به شما ارائه دهیم. برای خرید سنگ قبر باید به اندازه، کیفیت و قیمت آن را در نظر بگیریم. رنگ یکی از عواملی است که بسیار مهم است مثلا برای متوفی مرد اغلب رنگ مشکی استفاده می شود، یا برای کودکان و جوانان اغلب از رنگ سفید بهره گرفته می شود.

حمل و نقل سنگ مزار

برای حمل و نقل سنگ مزار از وانت یا ماشین های مخصوصی استفاده می شود که سنگ مزار با توجه به اینکه ظرافت خاصی دارد، آسیب نبیند. برای حمل و نقل سنگ با توجه به اینکه خدمت رسانی در بهشت زهرا با محدودیت هایی روبرو است و ممکن است زمان شما بسیار تلف شود، برای همین باید سنگ قبر همان فروشگاهی که سنگ را خریده اید هماهنگ کند و برای شما ارسال کند.

اشعار انتخابی و عکس و نوشته

انتخاب شعر و نوشته برای سنگ قبر دارای اهمیت ویژه ای است، از آنجا که نزدیکان و بستگان متوفی، داغدار هستند، و در این نوشته قصد انتقال پیامی دارند، برای همین است که بسیاری در انتخاب یک متن خوب برای سنگ قبر دچار تردید هستند، و این مساله باعث می شود، برخی از مشتریان ما با ما تماس بگیرند و در این خصوص مشاوره بگیرند. در سایت ما انواع نوشته هایی که برای یک سنگ قبر مادر، پدر یا خواهر و برادر درج شده است، نوشته شده است که با مطالعه آن ها می توانید از بروز ترین و قدیمی ترین اشعاری که در خصوص مرگ و میر و پدر یا مادر یا رسیدن به جاودانگی از طریق مردن می باشد، دسترسی داشته باشید و هر کدام را خواستید انتخاب نمایید.

انواع سنگ قبر

نتیجه گیری

در این مقاله مطالبی در خصوص خرید سنگ قبر با قیمت مناسب به شما ارائه دادیم و گفتیم که می توانید با استفاده از چک لیستی مواردی که برای انتخاب یک سنگ قبر مورد نیاز است را داشته باشید. همچنین تمامی موارد لازم برای انتخاب بهترین سنگ با توجه به سلیقه شما گفته شده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید از سایت شایان سنگ دیدن فرمایید.

برچسب ها : #سنگ قبر,#بهشت زهرا

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*