پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
کد خبر: 18979
تاریخ انتشار: 1401/05/24 00:22

پمپ وکیوم روغنی و تعمیر تخصصی انواع پمپ های وکیوم

پمپ وکیوم یا خلاء ابزاری است که در طیف وسیعی از فرآیندهای تولید صنعتی از جمله بسته‌بندی، بطری‌سازی، خشک‌کردن، گاززدایی، و غیره استفاده می شود. برای ایجاد، بهبود و حفظ خلاء در این فرآیندها از پمپ خلاء صنعتی استفاده می شود. انواع مختلفی از فناوری های خلاء صنعتی موجود است و این مقاله به بررسی آن فناوری ها می پردازد. برای درک اینکه کدام نوع پمپ وکیوم برای شما و کاربرد شما مناسب‌تر است، درک ویژگی‌ها، مزایا و اصل عملکرد هر نوع فناوری بسیار مهم است.

 

پمپ وکیوم روغنی و تعمیر تخصصی انواع پمپ های وکیوم

 

انواع پمپ وکیوم صنعتی

خلاء ابزاری است که در طیف وسیعی از فرآیندهای تولید صنعتی از جمله بسته‌بندی، بطری‌سازی، خشک‌کردن، گاززدایی، و غیره استفاده می شود. برای ایجاد، بهبود و حفظ خلاء در این فرآیندها از پمپ خلاء صنعتی استفاده می شود. انواع مختلفی از فناوری های خلاء صنعتی موجود است و این مقاله به بررسی آن فناوری ها می پردازد.

پمپ وکیوم روتاری پره ای روغنی زاگرس برای درک اینکه کدام نوع پمپ وکیوم برای شما و کاربرد شما مناسب‌تر است، درک ویژگی‌ها، مزایا و اصل عملکرد هر نوع فناوری بسیار مهم است.

اصول اولیه عملکرد یک پمپ خلاء صنعتی

اصول اولیه عملکرد یک پمپ خلاء صنعتی بدون توجه به نوع فناوری یکسان است.

پمپ های خلاء مولکول های هوا (و سایر گازها) را از محفظه خلاء (یا سمت خروجی در مورد پمپ خلاء بالاتر که به صورت سری متصل شده است) خارج می کنند. با کاهش فشار در محفظه، حذف مولکول های اضافی به طور فزاینده ای سخت تر می شود. بنابراین، یک سیستم خلاء صنعتی باید بتواند در بخشی از یک محدوده فشار فوق‌العاده بزرگ،کار کند. در کاربردهای تحقیقاتی و علمی این میزان پایین تر است.برای مشاهده عملکرد پمپ وکیوم ما وارد لینک زیر شوید:کانال تلگرام

کانواع مختلفی از پمپ ها در یک سیستم خلاء استاندارد استفاده می شود که هر کدام نسبتی از محدوده فشار را پوشش می دهند و در مواقعی به صورت سری کار می کنند.

محدوده فشار سیستم خلاء صنعتی

سیستم های خلاء صنعتی را می توان در گروه های فشار زیر قرار داد:

خلاء خشن/کم: 1000 تا 1 میلی‌بار / 760 تا 0.75 تور

 خلاء خوب/متوسط: 1 تا 10 -3 میلی‌بار / 0.75 تا 7.5 -3 Torr

خلاء بالا: 10 -3  تا 10 -7 mbar / 7.5 -3  تا 7.5 -7  Torr

 خلاء فوق العاده بالا: 10 -7 تا 10 -11 mbar / 7.5 -7 تا 7.5 -11  Torr

 خلاء بسیار زیاد: < 10 -11 میلی‌بار / < 7.5 -11 Torr

انواع مختلف پمپ ها برای این محدوده های خلاء را می توان به پمپ های اولیه

(پشتیبان)، پمپ های تقویت کننده و پمپ های ثانویه (با خلاء بالا) تقسیم کرد.

محدوده فشار خلاء بالا، بسیار بالا و فوق العاده بالا

دو دسته اصلی پمپ خلاء وجود دارد:

پمپ های انتقال گاز و پمپ های گیر انداختن یا جذب

پمپ های انتقال گاز 

پمپ‌های انتقال، مولکول‌های گاز را با تبادل تکانه (عمل جنبشی) یا جابجایی مثبت منتقل می‌کنند.

همان تعداد مولکول گاز که وارد پمپ می شود از پمپ خارج می شود و گاز در هنگامخروج کمی بالاتر از فشار اتمسفر است. نسبت تراکم نسبت فشار اگزوز (خروجی) به کمترین فشار بدست آمده (ورودی) است.

جابجایی مثبت

پمپ هایی که با به دام انداختن مکانیکی حجمی از گاز و حرکت آن از طریق پمپ کار می کنند، به عنوان پمپ جابجایی مثبت شناخته می شوند. اغلب در چند مرحله روی یک محور محرک طراحی می شود، حجم جدا شده با فشار بالاتر به حجم کمتری فشرده می شود و در نهایت گاز فشرده شده به اتمسفر یا پمپ بعدی خارج می شود. برای ایجاد خلاء و سرعت جریان بالاتر، اغلب از دو پمپ انتقال به صورت سری استفاده می شود.

این نوع پمپ خلاء، یک حفره را منبسط کرده و به گازها اجازه می دهد تا از محیط یا محفظه آب بندی شده خارج شوند.

پس از آن، حفره مهر و موم شده و باعث تخلیه آن به جو می شود.

 اصل پشت پمپ خلاء جابجایی مثبت ایجاد خلاء با افزایش حجم یک ظرف است.

پمپ های وکیوم مرطوب یا خشک

فناوری‌های پمپ خلاء بسته به اینکه گاز در طی فرآیند فشرده‌سازی در معرض روغن یا آب قرار گرفته باشد یا مرطوب (روغن‌کاری شده) یا خشک (بدون روغن یا خشک) در نظرگرفته می‌شوند.

با این حال، خشک به طور کامل بدون روغن نیست، زیرا روغن یا گریس اغلب در چرخ دنده ها و یاتاقان های پمپ استفاده می شود.

. این جدا از سمت فشرده سازی خلاء نگه داشته می شود

پمپ های خشک خطر آلودگی و غبار روغن را کاهش می دهند. آنها همچنین دارای مزایای زیست محیطی عدم نیاز به دفع روغن هایی مانند پمپ های روغن کاری شده هستند.

پمپ های گریز از مرکز

پمپ های گریز از مرکز ماشین هایی هستند که به صورت هیدرولیکی کار می کنند که با توانایی آنها در انتقال انرژی به سیالات (به ویژه به مایعات) از طریق کار میدانی از نیروهای گریز از مرکز مشخص می شود.

هدف اصلی آنها انتقال مایعات از طریق افزایش فشار است. پمپ های گریز از مرکز می توانند ساختارهای متفاوتی داشته باشند، اما اصل عملکرد و ویژگی های دینامیکی سیالات آنها همیشه یکسان است.

چه زمانی پمپ وکیوم نیاز به تعمیر دارد؟

این سوال مهم و پرتکرار همه کسانی است که از پمپ وکیوم استفاده می کنند و پاسخ بسیار کوتاه است:عوامل مختلفی بر نوع و دفعات تعمیر و نگهداری پمپ وکیوم شما تاثیر می گذارد.

فواصل تعمیر و نگهداری پمپ خلاء بسته به شرایط محیط و درگیر شدن با محیط تهاجمی متفاوت است .در یک آرایش معمولی و یک برنامه تمیز در ارتباط با پمپ وکیوم با اطمینان می گوییم 5-4 سال کار با کیفیت بالا طبیعی است.

در این قسمت یک طرح کلی برای تعمیر و نگهداری به شما توصیه می کنیم:

1-برای سرویس و نگهداری پمپ وکیوم خود برنامه ای تنظیم کنید برای مثال بر این اساس باید فیلتر های خروجی سپراتور را به طور سالانه تعویض کنید.

برنامه روزانه و ماهانه و سالانه خود را برای سرویس پمپ وکیوم تنظیم کنید.

به عنوان مثال روغن در یک فرآیند و برنامه تمیز هر سه ماه یکبار باید تعویض شود.

تعمیر انواع پمپ وکیوم

برای تهیه پک های تعمیر و نگهداری با ما تماس بگیرید.

اگه در مرحله ای بیش از تعمیر و نگهداری منظم نیاز به تعمیرات اساسی شامل باز کردن کامل پمپ ،چربی زدایی ،شست و شو و مونتاژ مجدد با قطعات یدکی اصلی برای پمپ وکیوم خود داشتید ما می توانیم با 6 ماه گارانتی تعمیرات برای شما انجام دهیم.در تعمیر اساسی پمپ وکیوم همه قطعات یدکی و مصرفی شامل سوپاپ ها،پره ها ،فیلتر های سپراتور،فنر ها ،واشر ها،اورینگ ها،هر قسمت را که به مرور فرسوده می شوند،تعویض می کنیم.

اگر با مطالعه این مقاله هنوز مطمئن نیستید قدم بعدی شما برای تعمیر و نگهذاری پمپ وکیوم خود چیست جهت مشاوره و انجام تعمیرات اساسی انواع پمپ های خلاء روغنی تک مرحله و دومرحله ایرانی و خارجی،پمپ های وکیوم رینگ مایع و پمپ های وکیوم آبی،پمپ های وکیوم هوا خشک و غیره با ما تماس بگیرید.

برتی مشاهده نمونه پمپ تعمیر توسط ما وارد این لینک در کانال تلگرام شوید.

نمایندگی تهران:بزرگراه آیت الله سعیدی شهرک صنعتی چهاردانگه

تلفن:02155252153

همراه:09120718507

نماینده و کارگاه اصفهان:بزرگراه خرازی،بلوار آتشگاه،خیابان شهید نبوی منش

تلفن:03137660350

همراه:091359374343









 







برچسب ها : پمپ وکیوم,تعمیر پمپ وکیوم,روغن وکیوم,پمپ خلا,پمپ وکیوم روتاری روغنی,پمپ وکیوم روغنی,پمپ وکیوم آبی,پمپ وکیوم خشک,قیمت پمپ وکیوم,خرید پمپ وکیوم


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4dxzgq