یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403 - 12 May 2024
کد خبر: 103831
تاریخ انتشار: 1402/11/11 13:33

چمن مصنوعی، کاربردی ‌تر از چیزی که می‌پندارید

استفاده از چمن مصنوعی نه تنها در زمین‌های مختلف ورزشی بلکه به‌طور گسترده در مناطق مسکونی و تجاری هم استفاده می‌شود. امروزه صاحبان خانه‌های بیشتری از این متریال همه کاره برای ایجاد فضاهای داخلی شیک و منحصر به‌فرد استفاده می‌کنند. این محصول بیشتر در مکان‌هایی که امکان کاشت چمن وجود ندارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
چمن مصنوعی، کاربردی ‌تر از چیزی که می‌پندارید

 استفاده از چمن مصنوعی نه تنها در زمین‌های مختلف ورزشی بلکه به‌طور گسترده در مناطق مسکونی و تجاری هم استفاده می‌شود. امروزه صاحبان خانه‌های بیشتری از این متریال همه کاره برای ایجاد فضاهای داخلی شیک و منحصر به‌فرد استفاده می‌کنند. این محصول بیشتر در مکان‌هایی که امکان کاشت چمن وجود ندارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این کفپوش‌ها که با مواد مختلفی ساخته شده، توانسته است با شرایط مختلف سازگار شود و طول عمر بیشتری داشته باشد. برای این‌که نگاه دقیق‌تری به این محصول داشته باشید. در این مقاله با خرید چمن مصنوعی و کاربردهای آن آشنا خواهید شد.

چمن مصنوعی چیست؟

چمن مصنوعی سطحی است که از الیاف مصنوعی، پشتی زیرین و پوششی تشکیل شده است که از نظر ظاهری شبیه چمن طبیعی است. همچنین به‌ عنوان یک پوشش ایمن زمینی یا دیواری استفاده می‌شود که جنس و ترکیبات آن از پلی اتیلن، پلی پروپیلن و نایلون است.

با دوام اثبات شده و بافت نرمی که دارد در مقابل گرما، سرما، نور آفتاب و باران هم مقاوم است. باتوجه به مزایا و قیمت مناسب آن، افراد را به‌ سمت خود جذب می‌کند. ساختار چمن مصنوعی از مواد پرکننده، شوک پدها، لایه زهکشی و الیاف تشکیل شده است.

این ساختار باعث محافظت در برابر شرایط جوی نامناسب و اشعه ماورا بنفش می‌شود. این کفپوش دارای تراکم بسیار بالایی بوده است که برای فضاهای داخلی و خارجی ساختمان کاربرد دارد. تنوع بسیار بالای این محصول استفاده از آن را در بسیاری از موارد، تبدیل به ضرورت کرده است.

کاربرد چمن مصنوعی

چمن مصنوعی برای مقاصد مسکونی، تجاری و مکان‌های ورزشی بسیار محبوب است. دلیل اصلی این است که می‌توانید آن را در هر مکان قرار دهید و به نوعی همه کاره است. چمن باکیفیت باید علاوه‌بر ظاهر خوب آن، عملکرد قابل قبولی هم داشته باشد تا از ماندگاری طولانی آن اطمینان کافی داشته باشید.

باتوجه به پیشرفت‌ها و نوآوری‌ها اکنون انواع مختلفی از کفپوش مصنوعی در بازار موجود است که هر کدام ویژگی‌ها و مزایای منحصر به‌فرد خود را دارند. یکی از عوامل محبوبیت این محصول قابلیت استفاده همیشگی و دائمی آن است که باعث شده است این محصول در طیف وسیعی از کاربردها انتخاب شود.

کفپوش مصنوعی در زمین‌های تنیس، تزیین مهد کودک‌ها، تراس خانه‌ها به کار گرفته می‌شود. همچنین، فروشگاه‌ها یا اماکنی که می‌خواهند حس طبیعت و سرسبزی را تداعی کنند از چمن مصنوعی استفاده می‌کنند. این فرش زمینی در خیلی جاها کاربرد دارد و به‌صورت کلی در 2 نوع ورزشی و تزیینی تولید می‌شود.

 

 

چمن مصنوعی برای زمین ورزش

چمن مصنوعی ورزشی به‌دلیل نیاز به نگهداری کم، قابلیت بازی بالا و دوام خوب یک انتخاب معقول برای میادین ورزشی شده است. سطح ورزشی چمن دارای قابلیت زهکشی بالایی است به این معنی که می‌توان از آن در مرطوب‌ترین شرایط هم استفاده کرد.

این نوع چمن دارای سطح بسیار منسجمی است که در کنار نرمی و لطافت آن، خطر آسیب را کاهش می‌دهد. کشش بهتری برای بازیکنان فراهم می‌کند تا خطر لغزش و آسیب کم‌تر شود. کفپوش مصنوعی در زمان و هزینه تیم‌ها و سازمان‌های ورزشی هم صرفه‌جویی می‌کند. همچنین به آب یا کود زیادی نیاز ندارد و به بریدن یا بذرکاری مجدد هم احتیاجی نیست.

چمن مصنوعی را حتی می‌توانند برای مطابقت با رنگ‌ها و آرم‌های تیم، سفارشی تولید کنند. این امر می‌تواند یک زمین ورزشی را جذاب‌تر و حرفه‌ای‌تر نشان دهد. هر ورزش باتوجه به شرایط و عملکرد موردنیاز می‌تواند یک نوع کفپوش منحصر به‌فرد داشته باشد.

چمن مصنوعی برای دکوراسیون

از آن‌جا که تم‌های دکوراسیون امروزه بسیار متنوع هستند؛ می‌توانید از چمن مصنوعی با روش خلاقانه‌ای در داخل خانه یا محل کار استفاده کنید. سرسبزی که از این محصول به دست می‌آید، ضریب جذابیت آن مکان را افزایش می‌دهد و فضای آرام در آن محل ایجاد می‌کند.

از پوشش‌های دیواری با چمن مصنوعی گرفته تا سبزی‌های داخلی و در کل، امکانات بی‌پایانی برای تزیین مکان مورد نظر به افراد ارائه می‌دهد. از این فرش زمینی می‌توانید برای جدا کردن اتاق‌ها از یکدیگر، تراس، آشپزخانه، برای تزیین فضای کاری، برای اتاق بچه‌ها و فضای بازی کودکان استفاده کنید.

این چمن سبز می‌تواند محیطی با احساس خوب به ما ارائه دهد. کفپوش مصنوعی بدون مواد شیمیایی مضری است که نهایت زیبایی را در محیط مورد نظر ایجاد می‌کند

چمن مصنوعی برای محوطه سازی

از آن‌جا که محوطه سازی با چمن مصنوعی تا حدی راحت‌تر از چمن واقعی است در این چند سال، بیشتر از قبل طرفدار پیدا کرده است. استفاده از این چمن باعث می‌شود که محیط مورد نظر از یک منظره معمولی به یک مکان جذاب تبدیل شود.

اگر به‌دنبال راه‌حل محوطه سازی باکیفیت بالا و تعمیر و نگهداری کم هستید، چمن مصنوعی گزینه عالی است. این محصول مدرن و نوآورانه، نیاز به کرم زدایی و آبیاری هم ندارد.

  • محوطه سازی ویلا
  • مسیرها و پیاده‌روها
  • باغ و بالکن
  • استخر
  • راه پله
  • حیات پشتی
  • پشت بام

 

 

استفاده از چمن مصنوعی در فنس چمنی

چمن مصنوعی علاوه‌بر تزیین برای اهداف امنیتی هم استفاده می‌شود. فنس‌های چمنی همان سیستم حصاری هستند که بیش‌ترین سازگاری را با منظره دارد و هر یک، جنس‌های متفاوتی دارد. با این نسخه هم می‌توانید محیط خود را مدرن کنید هم آن را برای محافظت از فضاهای زندگی به کار ببرید.

این محصول که سازگار با محیط زیست است در رنگ‌های تابستانی و زمستانی محو نمی‌شوند. حصار چمنی یک مدل سیم نرده مصنوعی است که می‌توان گفت حداقل ۱۰ سال دوام دارد و با روکش ضدحریق و مقاوم تولید می‌شود. در ترکیب این محصول از چمن‌های مصنوعی نیز استفاده می‌شود به همین دلیل به آن‌ها فنس چمنی می‌گویند. گاهی نیز از تورهای حصاری یا مفتول‌های گالوانیزه تولید می‌شود.

قیمت چمن مصنوعی

چمن مصنوعی می‌تواند یک سرمایه‌گذاری بزرگ باشد؛ بنابراین در خرید چمن، قیمت یکی از فاکتورهای محوری است. درصورتی که سبک چمن‌های لوکس و پیشرفته‌ای را انتخاب کنید، این هزینه بیشتر می‌شود. انواع مختلفی از کفپوش مصنوعی با طیف وسیعی از هزینه‌ها موجود است. اما باتوجه به این‌که کدام گزینه را انتخاب می‌کنید، قیمت آن هم متغیر می‌شود.

توجه داشته باشید که بسته به نیاز شما و نوسانات فعلی قیمت چمن مصنوعی می‌تواند تفاوت پیدا کند. در کل جنس، متراژ، هزینه نصب و حمل‌ونقل همگی در تعیین قیمت این محصول نقش دارند. این نوع چمن از هر لحاظ به‌صرفه است و موجب کاهش هزینه‌ها در طول سال می‌شود. مواردی که در قیمت نهایی چمن مصنوعی تاثیرگذار است عبارت‌اند از:

  • ارتفاع الیاف
  • برندهای شناخته شده
  • مقدار و مواد اولیه
  • تراکم و بافت الیاف

خرید چمن مصنوعی

چمن مصنوعی به‌طور مستقیم بر سلامت انسان و محیط زیست تاثیرگذار است. بنابراین هنگام خرید باید به مواد اولیه، کیفیت و نحوه استفاده از آن دقت کنید. علاوه‌ بر این، به‌ روش چیدمان چمن هم باید توجه کرد. این کار برای جلوگیری از آسیب دیدن و افزایش طول عمر چمن مصنوعی مفید است. طبیعی است که قبل از خرید باید اطلاعاتی داشته باشید تا مطمئن شوید انتظارات شما برآورده می‌شود. در این مقاله سعی کردیم اطلاعات جامعی به شما بدهیم.

سخن پایانی

در سال‌های اخیر فناوری تولید چمن مصنوعی درحال رشد بوده است که ویژگی‌ها و مزایای جدید را به‌همراه آورده است. خانه چمن طیف کاملی از محصولات را برای هر برنامه، پروژه با اندازه‌های سفارشی طبق خواست شما ارائه می‌دهد. این تیم متشکل از متخصصانی است که با در نظر گرفتن شرایط و ضمانت، علاوه‌بر تضمین کیفیت، شما را در خرید راهنمایی می‌کنند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4dwr7w