سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 07 May 2024
کد خبر: 87831
تاریخ انتشار: 1402/03/29 06:31

انتظار ویژه فرهنگیان از شهرداری این استان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: انتظار ما این است که شهرداری‌های استان اصفهان نسبت به پرداخت عوارض آموزش و پرورش اهتمام ویژه داشته باشند.
انتظار ویژه فرهنگیان از شهرداری این استان

محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، در یک‌صد و شصت و نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن تسلیت ایام شهادت امام جواد(ع) و با اشاره به شهادت شهید چمران اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دستور جلسات شورای آموزش و پرورش ساماندهی و برنامه‌ریزی برای اردوگاه‌های فرهنگی و تربیتی و اوقات فراغت دانش‌آموزان و به تعبیری غنی‌سازی تابستان است.

وی با بیان اینکه ما قائل به این هستیم که فرایند تعلیم و تربیت تعطیل‌پذیر نیست و تنها شکل آن تغییر می‌کند، افزود: تابستان فرصتی مغتنم برای تعلیم و تربیت است، مشروط به اینکه به نحو مورد انتظار مدیریت شود.

ابراهیمی عنوان کرد: یکی از خواستگاه‌های مهم تربیتی و شاداب‌سازی، اردوگاه‌های آموزش و پرورش است و این فضا فرصتی مناسب برای تربیت ملی و مذهبی بر اساس سند تحول بنیادین فراهم می‌کند، یعنی یکی از راه‌های مهم تعالی دانش‌آموزان از اردوها و فضاهای تربیتی می‌گذرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین مطالبات در این جلسه، اجرای قانون برای ۵ درصد اعتبارات تملک دارایی است.

وی با اشاره به اجرایی نشدن تعدادی از مصوبات این شورا از سوی دستگاه‌های اجرایی یادآور شد: باتوجه‌به مصوبات بسیار مطلوبی که در جلسات آموزش و پرورش داریم اما در مرحله اجرا علی‌رغم تأکیدات وزرا و شخص رئیس‌جمهور، آموزش و پرورش همراهی لازم را در استان ندارد، نظیر عدم تأمین اعتبار لازم برای تجهیز ملزومات برگزاری امتحانات نهایی که باید از سوی دستگاه‌های استان انجام می‌شد و صورت نگرفت که تأثیر نامطلوبی در روند اجرا بر جای گذاشته است.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه انتظار ما این است که شهرداری‌های استان اصفهان نسبت به پرداخت عوارض آموزش و پرورش اهتمام ویژه داشته باشند، خاطرنشان کرد: در دو ماه گذشته ۴۵ میلیون تومان از محل عوارض شهرداری به آموزش و پرورش پرداخت شده که مبلغی جزئی در قیاس با سایر استان‌ها است و در اصفهان اجرای دقیق قانون مدنظر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت: محرم سازی اردوگاه شهید بهشتی به‌واسطه فعالیت‌های فرهنگی که می‌تواند برای بانوان در این محل صورت پذیرد نیازمند تسریع است.

وی با یادآوری اینکه مشارکت دستگاه‌های شهرستان از بعد مسوولیت اجتماعی مورد انتظار است تا اوقات فراغت مطلوبی برای دانش آموزان داشته باشیم، اضافه کرد: در این راستا هدف‌گذاری ما بیش از ۴۰۰ دانش‌آموز است که نیازمند همکاری دستگاه‌های استان است.

ابراهیمی با بیان اینکه، پس از مصوبه دو سال گذشته،آموزش و پرورش تماما فرایند تعلیم و تربیت سنین زیر ۲۰ سال را عهده‌دار است، ابراز داشت: یکی از آسیب‌های مهمی که در آموزش و پرورش به‌صورت عام با آن مواجه بوده‌ایم عدم ساماندهی مراکز پیش از دبستان بوده که زیر نظر دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی بوده و تعدادی نیز مجوز نداشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: مجوزهای مراکز آموزشی پیش از دبستان سازماندهی شدند که هزار و ۷۰۰ مرکز کودکستان با دریافت مجوزهای لازم آماده خدمات‌رسانی هستند و از طرفی در جلسات با مؤسسان و مربیان نیز بر روی محتوای ارائه شده نیز برنامه‌ریزی‌شده است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب تصریح کرد: برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای مدارس دولتی عادی داشته‌ایم و سازماندهی نیروی انسانی را به نحوی در دستور کار قرار دادیم تا معلمان نهایتاً نیمی از ساعات موظف خود را در مدارس خاص می‌گذرانند و نیم دیگر را در مدارس دولتی به فعالیت مشغول خواهند شد.

ابراهیمی با اشاره به اختصاص نیروی مشاوره به مدارس عادی دولتی، ادامه داد: برای توجه به این مدارس با چالش تأمین نیرو، تجهیزات و پشتیبانی از مدارس روبرو هستیم که برنامه‌ریزی برای این امر هم صورت‌گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان از راه‌های تأمین نیرو آموزش و پرورش است که سال گذشته علی‌رغم عدم همراهی دستگاه‌ها، آموزش و پرورش مشکل فضای دانشگاه فرهنگیان را برطرف کرد و برای سال تحصیلی آینده درصورتی‌که ۶ پروژه آموزش و پرورش تکمیل و فضاهای آموزش و پرورش که در اختیار نهادهای دیگر است به آموزش و پرورش بازگردانده شود می‌توان هم مشکل فضای دانشگاه فرهنگیان را برطرف کرد و هم تأمین فضای آموزشی دانش‌آموزان را ساماندهی کرد.

 

منبع: تیتر کوتاه


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4d7zdm