شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 18 May 2024
کد خبر: 90179
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/04/27 04:47

خرید زمین در کردان

روستای تاریخی کردان در استان البرز و در شهرستان ساوجبلاغ قرار دارد این روستا در ارتفاع 1350متر از سطح دریا واقع شده است.کردان از شمال با روستای برغان ،از غرب با روستای بانو صحرا و کوهسار،از جنوب با اتوبان کرج -قزوین و از شرق با شهرستان کرج مجاور می باشد.
خرید زمین در کردان

کردان کجاست؟

روستای تاریخی کردان در استان البرز و در شهرستان ساوجبلاغ  قرار دارد این روستا در ارتفاع 1350متر از سطح دریا واقع شده است.کردان از شمال با روستای برغان ،از غرب با روستای بانو صحرا و کوهسار،از جنوب با اتوبان کرج -قزوین و از شرق با شهرستان کرج مجاور  می باشد. و در سال های اخیر به دلیل شرایط فوق العاده ای که دارد به یکی از مراکز تفریحی در استان البرز تبدیل شده و در روزهای تعطیل مسافران زیادی از تهران به این روستا می آیند تا تعطیلات خود را سپری کنند

چطور به روستای کردان بروید!

برای سفر به این روستای زیبا و خوش آب‌ و هوا کافی است به سمت کرج حرکت کنید. پس‌ از عبور از کرج مسیر آزادراه قزوین-کرج را ادامه دهید. ۲۰ کیلومتر دیگر را که طی کردید با تابلو خروجی کردان مواجه می‌شوید. پس از وارد شدن به این مسیر به جاده روستای سرسبز کردان می‌رسید.

پ.ن: برای رسیدن به این بهشت زمینی که کردان نامیده می‌شود تنها یک راه وجود دارد و آن هم رانندگی با ماشین سواری است. البته و صد البته که رانندگی در این جادۀ سبز و پر طراوت تجربه‌ای بی‌نظیر خواهد بود. گذشتن از چنین تجربه‌ای محال است.

روستای سر سبز کردان

منطقه مسکونی کردان برابر با ۱۰۴ هکتار مساحت دارد، کردان با هشتگرد ۱۵ کیلومتر، با کوهسار ۵ کیلومتر و با شهر کرج ۱۵ کیلومتر فاصله دارد. این روستای دل انگیز بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن ۴۵۰۰ نفر جمعیت دارد. برای سفر به این روستای زیبا و با طراوت با اجاره ویلا در کردان آرامش و دل نوازی سفر خود را صد چندان کنید.

پ.ن: در هنگام انتخاب ویلا به امکانات ویلا توجه داشته باشید. از آنجایی که برای رسیدن به کردان باید از ماشین سواری خودتان استفاده کنید پس داشتن پارکینگ برای ماشین از ضرورات محسوب می‌شود. هنگام انتخاب ویلا این امر مهم را از یاد نبرید.

تاریخچه روستای کردان

طبق شواهد موجود از قبیل اشیاء کشف شده و نقشه‌های قدیمی، روستای کردان قدمتی هزار ساله دارد و پیدایش آن به پیش از قرن ششم هجری قمری می‌رسد. در آن زمان کردان از مراکز سیاسی و نظامی کرج بوده است.

مساحت کردان

مساحت قسمت مسکونی کردان (براساس طرح هادی) 104هکتار است و فاصله کردان از هشتگرد 15 کیلومتر ،  و از شهر کرج 22 کیلومترو از تهران 65کیلومتر می باشد.

طرح هادی: طرح هادی روستایی طرحی است که همراه با ساماندهی و اصلاح بافت موجود ، میزان و مکان گسترش بعدی و نحوه استفاده از زمین برای عملکرد های مختلف مانند: مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی و تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی های عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرح های ساماندهی فضا و سکونتگاه های روستایی یا طرح های جامع ناحیه ای تعیین می کند.

تفریحات ویژۀ کردان هدیه‌ای ممتاز برای گردشگران

روستای کردان، این منطقۀ ییلاقی خوش آب و هوا و بی‌نظیر، علاوه بر زیبایی‌های وصف‌ناپذیر طبیعی تفریحات ویژه‌ای برای گردشگران در نظر گرفته است. بر این اساس به جرأت می‌توانم ادعا کنم که سفر به کردان از بهترین سفرهای ممکن خواهد بود. چون در این سفر که اتفاقاً راه صعب‌العبوری هم ندارد و راه دسترسی به آن بسیار آسان و راحت است هم از طبیعت ناب بهره خواهید برد، هم در ویلایی مجهز اقامت خواهید کرد، هم اینکه از تفریحات ناب و بی‌مثالی بهره‌ خواهید برد.

تفریحات کردان منحصر به فرد هستند. یکی از دلایل ویژه‌بودن این تفریحات، خاص بودن آن‌هاست. برای مثال امکان پرواز از تفریحاتی به شمار می‌رود که در تمام شهرها به چشم نمی‌خورد.

خرید زمین در کردان

خرید زمین در کردان به دليل جذابيت‌هاى طبيعى و دسترسى مناسبى كه از شهرهاى تهران و كرج دارد، سال‌هاى بسيارى است كه به عنوان يكى از مقاصد اصلى خريداران زمين و ويلا شناخته شده است. اين امر سبب رونق ساخت و ساز در اين منطقه شده و همچنين پيشرفت و توسعه آن را نسبت به روستاهاى مجاور در پى داشته است.
سرعت ساخت و ساز و آبادانى در هر منطقه‌ای بيشتر باشد، سرعت فراهم آمدن امكانات زيرساختى نيز در آن جا بيشتر است و اين موضوع، رشد قيمت زمین در آن منطقه را به همراه دارد . هنگام تعيين قيمت زمين در كردان بايد روند ساخت و ساز در منطقه‌اى كه زمين در آن واقع شده است و همچنين مناطق مجاور آن را مورد توجه قرار داد.

دلیل محبوبیت روستای کردان

کردان یکی از مناطق خوش آب و هوا در نزدیکی کرج و تهران است که در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز قرار دارد. کردان ۵ کیلومتری یاکوهسار ۱۵کیلومتری هشتگرد، ۲۵ کیلومتری کرج و در ۶۵ کیلومتری تهران قرار دارد. نزدیکی آن به کرج و تهران آن را به یکی از محبوب‌ترین مناطق گردشگری تبدیل کرده است. برگ درخت چنار ۸۰۰ ساله، پل بانو صحرا، امامزاده شهزاد حسین، شهرک بانو و رودخانه کردان توریسم گردی محسوب می‌شوند.

پس از اینکه کردان به یکی از پربازدیدترین و پرطرفدارترین مناطق برای گشت و گذار و تفریح تبدیل شد، مکانی برای سرمایه گذاری شد. این روزها می‌توانیم در کردان ویلاهای لوکس بخریم و تعطیلات خود را در این ویلاها بگذرانیم. در این منطقه می‌توانید ویلاهای مقرون به صرفه و کاندومینیوم های گران قیمت را پیدا کنید. ویلاها با توجه به اندازه و امکاناتی که دارند با قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌شوند.

خرید زمین برای ساخت در کردان

بنابراین خرید زمین برای ساخت و ساز ویلا و شهرک سازی در کردان بسیار مورد اقبال قرار گرفته است. معمولاً  زمین‌هایی در قواره‌های کوچک و بزرگ خریداری می‌شود و در آن ویلا سازی و اگر در قواره‌های بزرگ باشد در آن شهرک سازی می‌کنند. ممکن است فقط جهت سرمایه گذاری استفاده شود.

خرید زمین برای سرمایه گذاری در کردان

علاوه بر خرید ویلا در کردان، یکی دیگر از مواردی که می‌توانید  روی آن سرمایه گذاری کنید، خرید زمین برای سرمایه گذاری و فروش آن است. خرید باغ در کردان به دلایل زیادی در کرج و تهران طرفداران زیادی دارد.

آب و هوای مناسب؛ این برای زمین‌های کشاورزی و باغداری بسیار مهم است. در واقع آب و هوای مناسب به مردم کمک می‌کند تا محصولات خوب و سالمی داشته باشند، به همین دلیل خرید زمین در کرج را می‌توان یکی از مواردی دانست که در کرج سرمایه گذاری می‌شود.

خاک حاصلخیز؛ این در واقع برای زمین‌هایی که برای کشاورزی و باغ استفاده می‌شود مناسب است. باید توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید از فروش زمین سود کافی داشته باشید باید به این نکته توجه کنید.

استحکام خاک؛ در واقع، این در همه برنامه‌ها مهم است. استحکام زمین ویژگی خوبی برای بالا بردن قیمت ویلا و کسب سود بیشتر است. با توجه به قدرت زمینی که قصد خرید آن را دارید، می‌توانید به راحتی و بدون ترس از بلایای طبیعی، ملک و صنعت خود را بسازید.

.

 

 

 


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4d7rld