یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403 - 05 May 2024
کد خبر: 7378
تاریخ انتشار: 1400/09/14 12:12

خرید اینترنتی شیرآلات؛ ضرر یا منفعت؟

در گذشته جمع آوری اطلاعات در زمان خرید شیرآلات با مراجعه به فروشگاه های فیزیکی و بررسی ظاهر و قیمت شیرآلات از نزدیک انجام می شد. گرچه این روش هنوز هم بسیار رایج است، اما فروشگاه های اینترنتی حتی در زمینه فروش شیرآلات نیز محبوبیت پیدا کرده اند.

دغدغه شما در زمان خرید اینترنتی شیرآلات چیست؟ کدام روش خرید به صرفه تر است؟ این مقاله به بررسی مزایای انواع روش های خرید شیرآلات بهداشتی و ویژگی های بهترین شیرآلات می پردازد که چه در زمان خرید خصوری و چه زمان خرید آنلاین برای شما کاربردی است.

خرید حضوری بهتر است یا خرید اینترنتی شیرآلات؟

زمانی تنها راه خرید شیرآلات بهداشتی مراجعه به بازار و بورس فروش شیرآلات بود. امروزه اما، به فاصله چند کلیک، می توانید انواع شیرآلات بهداشتی را مقایسه کنید و خرید خود را انجام دهید. از آنجایی که برای سالیان طولانی خرید حضوری تنها روش خرید هر نوع کالایی بود، این روش اعتماد مصرف کنندگان را جلب کرده و جایگزینی آن با خرید اینترنتی کمی دشوار است. این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که بحث خرید کالایی تخصصی یا فنی مانند شیرآلات بهداشتی در میان باشد که قرار است برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گیرد. فروشگاه های آنلاین شیرآلات برای جبران این کمبود و جلب اعتماد مصرف کنندگان اطلاعات بسیار زیادی در مورد جنس، کاربرد، گارانتی، لوازم همراه شیر، نحوه پرداخت، زمان ارسال، سیاست مرجوع کردن خرید و ... را عرضه می کنند. در نهایت بسیاری از مصرف کنندگان به جمع آوری اطلاعات به صورت اینترنتی و خرید به صورت حضوری می پردازند و برخی نیز به خرید اینترنتی اعتماد پیدا کرده اند. اما مزایای خرید حضوری و آنلاین چیست؟

مزایای خرید حضوری شیرآلات

مزایای خرید حضوری شیرآلات عبارتند از:

  • مشاهده شیرآلات بهداشتی از نزدیک
  • امکان چانه زدن با فروشنده که البته ممکن است کاملاً بی نتیجه باشد!
  • مراجعه به مغازه و صحبت کردن با فروشنده به صورت حضوری اعتماد بیشتری ایجاد می کند.

مزایای خرید اینترنتی شیرآلات

مزایای خرید اینترنتی شیرالات عبارتند از:

  • صرفه جویی در وقت و هزینه رفت و آمد
  • امکان خرید مستقیم از تولیدکننده
  • برخورداری از امکان حمل رایگان

یک مرد در حال خرید اینترنتی شیرآلات

امکانات مشترک هر دو روش خرید شیرآلات

  • امکان پرداخت وجه پس از تحویل گرفتن شیرآلات
  • امکان مرجوع کردن شیرآلات: برای اطلاع از قوانین مرجوع کردن خرید خود حتما از فروشنده سوال کنید و یا صفحه مربوطه را در سایت فروشگاه اینترنتی مطالعه نمایید.
  • دریافت گارانتی

همان طور که مطالعه کردید هر روش خرید مزایای خاص خود را دارد و مانند هر ابزار دیگری نحوه تصمیم گیری در مورد آن است که خوب یا بد بودنش را تعیین می کند. در صورتی که فروشگاه های اینترنتی نمی توانند اعتماد شما را جلب کنند خرید حضوری گزینه مناسبی است. اما در صورتی که اطلاعات کافی در مورد شیرآلات، برند مورد نظر و فروشگاه اینترنتی شیرآلات جمع آوری کرده و جسارت خارج شدن از روال مرسوم خرید حضوری را داشته باشید، خرید اینترنتی شیرآلات به صرفه تر خواهد بود.

زنگ خطر در خرید شیرآلات!

در حال حاضر به دلیل رقابت شدید بین فروشگاه های اینترنتی بسیاری از آن ها به فروش شیرآلات برندهای مختلف با قیمت های پایین تر و با تخفیف های بالا می پردازند. تخفیف همیشه نشانه خوبی نیست! بسیاری از این فروشگاه های اینترنتی مورد تایید تولیدکنندگان نیست و محصولاتی که در این سایت ها به فروش می رسند مشمول گارانتی نمی شوند. پس دقت کنید که قیمت شیرآلات ارزان همیشه به صرفه نیست و ممکن است به بهای از دست دادن گارانتی تمام شود. حتماً پیش از خرید از فروشگاه های آنلاین به سایت تولیدکننده شیرآلات مورد نظر خود سر بزنید و یا با واحد فروش برند مورد نظر خود تماس بگیرید تا از مورد تایید بودن یک فروشگاه اینترنتی اطمینان حاصل کنید. بسیاری از تولید کنندگان قیمت به روز شیرآلات برند خود را در سایت رسمی خود قرار داده اند؛ به طور مثال می توانید صفحه شیرآلات را مشاهده کنید. پس هرگاه درصد تخفیف عجیب و غریبی در سایت های فروشگاهی نسبت به لیست قیمت رسمی تولیدکننده دیدید به مورد تایید بودن گارانتی آن محصولات شک کنید و با تولیدکننده آن برند تماس بگیرید.

دامنه قیمت شیرآلات از قیمت شیرآلات ارزان تا لوکس را شامل می شود. بیشتر افراد هنگام خرید شیرآلات بهداشتی، تنها به برند و قیمت شیرآلات توجه دارند. در حالی که مواردی مانند جنس، کیفیت و گارانتی در نظر گرفته نمی شوند. کیفیت شیرآلات لزوماً با مشاهده ظاهر و یا سبک سنگین کردن شیرآلات قابل تشخیص نیست. بر خلاف باور عمومی، شیرآلات سبک نیز ممکن است با کیفیت باشند. وزن شیرآلات نشان دهنده میزان مواد اولیه به کار رفته در تولید شیر و عامل مهمی در تعیین قیمت شیرآلات است؛ اما سنگین بودن شیرآلات نشان دهنده کیفیت بالا نیست. بلکه استاندارد بودن مواد اولیه مهمترین عامل در تعیین کیفیت شیرآلات است.

بهترین شیر ظرفشویی

ویژگی های بهترین شیرآلات ایرانی و خارجی چیست؟

اگر تولیدکننده یا فروشنده ای به کیفیت محصولات خود اطمینان داشته باشد بر روی ارائه اطلاعات دقیق و جامع در مورد آن ها تاکید می کند و در ضمانت کردن آن ها کوچکترین شکی ندارد. بهترین شیرآلات ایرانی و خارجی حتماً دارای استاندارد هستند و یک تولیدکننده قوی پشتیبانی و خدمات پس از فروش آن ها را بر عهده دارد. معمولاً تولیدکنندگان یا فروشگاه های اینترنتی مورد تایید تولیدکنندگان امکان مرجوع کردن شیرآلات را فراهم می آورند و تخفیفات عجیب و غریب نیز در نظر نمی گیرند (مگر در مناسبت های خاص).

تشخیص بهترین شیرآلات صرفاً با بررسی ظاهر آنها امکانپذیر نیست. حتما درباره ویژگی هایی مانند کیفیت آلیاژ، کیفیت مواد به کار رفته در آبکاری و لوازم درون شیر و مقاومت بالای بهترین شیرآلات شنیده اید. اما آیا امکان بررسی و اطمینان از این ویژگی ها در زمان خرید وجود دارد؟ متاسفانه خیر! اما چند نکته وجود دارد که توجه به آنها در انتخاب بهترین شیرآلات تاثیر مثبتی دارد.

  1. بهترین شیرآلات گارانتی معتبر دارند: ضمانتنامه معتبر نشان دهنده اطمینان تولید کننده به کیفیت شیرآلات خود است و خیال شما را بابت دردسرهای احتمالی راحت می کند.
  2. بهترین شیرآلات کیفیت پرداختکاری بالایی دارند: به سطح شیرآلات مورد نظر خود دقت کنید. در صورت مشاهده موج بر روی آن، مرحله پرداختکاری با دقت کافی انجام نشده است.
  3. بهترین و پرفروش ترین شیرآلات دارای نشان استاندارد هستند.

جمع بندی

 

شیرآلات برخلاف کالاهای مصرفی و غیر فنی در صورتی که کیفیت بالایی داشته باشد تا مدت ها قابل استفاده خواهد بود. همین دلیل باعث حساسیت مصرف کنندگان در مورد فرایند خرید شیرآلات از مرحله تصمیم گیری در مورد قیمت شیرآلات تا مرحله خرید حضوری و آنلاین شده است. هر یک از این روش ها مزایای خود را دارند و این شما هستید که با بررسی کافی و جمع آوری اطلاعات دقیق باید بهترین شیرآلات ایرانی یا خارجی و مناسب ترین روش خرید را انتخاب کنید. بسیاری از تولیدکنندگان شیرآلات جهت بهبود ارتباط خود با مصرف کنندگان اقدام به راه اندازی وب سایت رسمی خود کرده اند. به طور مثال شیرآلات کاویان در فروشگاه اینترنتی شیرآلات (https://www.kavianhamafza.com) علاوه بر فروش انواع شیرآلات بهداشتی و ساختمانی، مقالات بسیار متنوعی در مورد نحوه نگهداری و تعمیر شیرآلات تا تمیز کردن و انتخاب مناسب ترین شیرآلات را به صورت تخصصی و کاربردی نوشته است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4bwo94