برای شروع، اولین سوالی که به مراتب به ذهن ما میرسه، اینکه بهترین مارک های لوازم آرایشی خوب ایرانی و خارجی را چگونه تهیه و اقدام به خرید کنیم، انتخاب صحیح لوازم آرایشی یکی از اصلی ترین فاکتورهای تاثیرگذار در زیبایی و مراقبت از پوست است. چراکه استفاده از محصولات آرایشی نامرغوب برای پوست شما موجب خطرات و عوارض پوستی مانند آکنه و خشکی، قرمزی، حساسیت و ایجاد لکهای پوست و چین و چروک می شود. ازاینرو خرید لوازم آرایشی معتبر و انتخاب برندهای با کیفیت، بسیار پر اهمیت است.
محصولاتی را جهت خرید انتخاب کنید که توسط شرکت های معتبر در صنعت تولید میشوند زیرا یک برند معتبر از مواد اولیهی با کیفیت و مرغوب با فرمولاسیون بروز استفاده می کند.
به بسته بندی لوازم آرایشی توجه داشته باشد، یکی از روش های مطمئن از اینکه واقعا محصول آرایشی اصل هست یا خیر، بازدید آنلاین از وب سایت سازنده است، برای اینکه ببینید آیا محصولی که به دنبال آن هستید دقیقا مانند تصویر آنلاین است یا خیر. حتی کمترین عدم تشابه مانند فونت متن های بولد و ساده، رنگ یا اندازه بسته بندی، و یا حتی وزن محصول نشانه تقلبی بودن آن است.
در محصولات عطری، جنس شیشهها و درب پلاستیکی ان، نشان دهنده اصل نبودن کالا است. هر چند که با چند بار استفاده از این عطرها متوجه ماندگاری کم و بوی الکلی آنها خواهید شد.حتی بوی این عطرها به مرور زمان ناخوشایند میشود.
در محصولات آرایشی صورت مانند ریمل، ریزش یا گوله شدن ریمل در هنگام استفاده، از نشانههای فیک بودن آن است.
وجود سرب و استشمام بوی بد، عدم چفت شدن مناسب درب رژ لب، از نشانههای تقلبی بودن رژلب است.
بوی ناخوشایند و عدم پوشش مناسب بر روی پوست و خشک شدن پوست در هنگام استفاده، از نشانههای تقلبی بودن کرم پودر است.
همزمان با شیوع بیماری ویروس کرونا، اکثر مردم خرید های انلاین و غیرحضوری را به خرید سنتی ترجیح دادند. در این میان خرید اینترنتی محصولات آرایشی بهداشتی بیشترین آمار خرید را به خود اختصاص داده. این آمار نشان دهنده این است که بیشتر خانم ها ابزار و تجهیزات آرایشی و بهداشتی خود را از روش اینترنتی سفارش می دهند.
همچنین برای خرید اینترنتی لوازم آرایشی اصل و با کیفیت باید به وب سایت ها و فروشگاه های معتبر مراجعه کرد، که محصولات آن دارای کد اصالت کالا و مجوز بهداشت به همراه جزئیات کامل هر محصول در صفحه آن قابل مشاهده باشد و پاسخگویی مناسب و به موقع داشته باشد.