سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 - 14 May 2024
کد خبر: 103854
تاریخ انتشار: 1402/11/14 06:51

خرید و قیمت کولرگازی

خرید کولر گازی برای اکثر افراد، به‌ویژه ساکنین مناطق گرم و خشک مانند، بندر‌عباس، یزد، خوزستان و...، به یک امر ضروری تبدیل‌شده است. شاید برای شما هم این سؤال پیش‌آمده باشد که در کنار قیمت کولر گازی، چه برندی معتبر و با کیفیت‌ است؟! کولرگازی‌ها دارای برند‌های مختلفی هستند که هرکدام از آن‌ها نیز، مدل‌های گوناگونی دارند.
خرید و قیمت کولرگازی

خرید کولر گازی برای اکثر افراد، به‌ویژه ساکنین مناطق گرم و خشک مانند، بندر‌عباس، یزد، خوزستان و...، به یک امر ضروری تبدیل‌شده است. شاید برای شما هم این سؤال پیش‌آمده باشد که در کنار قیمت کولر گازی، چه برندی معتبر و با کیفیت‌ است؟! کولرگازی‌ها دارای برند‌های مختلفی هستند که هرکدام از آن‌ها نیز، مدل‌های گوناگونی دارند. هریک از این نمونه‌های متنوع موجود در بازار، به‌نوبه خود بهترین است و خنک‌کنندگی قابل‌قبولی دارند. ازجمله برندهای معروفی که طرفداران زیادی دارند و به عبارتی، امتحان خود را پس داده‌اند، می‌توان به کولر‌های گازی گری، ال‌جی، اوجنرال، ایوولی، بوش، سامسونگ، پاناسونیک، هیتاچی و... اشاره کرد. شما می‌توانید با در نظر گرفتن وضعیت آب‌وهوایی محل زندگی خود، توان مالی و دیگر مواردی که برایتان مهم است، یکی از مدل‌های متنوع و باکیفیت برند‌های ذکرشده را انتخاب و خریداری کنید.

کولرگازی چیست؟

شاید شما نیز جزء آن دسته از کاربرانی باشید که قبل از خرید کولر گازی، بخواهید کارایی آن را به‌صورت علمی بدانید. باید بگوییم که به‌صورت کلی، کولر‌های گازی یا اسپلیت‌ها، از زیرمجموعه‌های تجهیزات تهویه مطبوع به شمار می‌روند که با استفاده از انرژی الکتریکی (برق) و همراه با گاز مُبرد، کار می‌کنند. اما ازلحاظ اجزاء تشکیل‌دهنده و سیستم سرمایشی، کولرگازی کاملاً مستقل است. تمام کولر‌های گازی، بر اساس سیکل تبرید تراکمی، کار می‌کنند. به این صورت که ابتدا مایع مُبرد، در قسمت بیرونی کولرگازی (کندانسور) خنک می‌شود و سپس، از طریق لوله مسی، به شیر انبساطی (expantion valve) منتقل می‌شود؛ در مرحله بعد، از آن‌ قسمت به‌صورت گاز مُبرد، جهت جذب گرمای محیط، وارد کویل پنل داخلی (اوپراتور) می‌شود؛ درنهایت، هوا داخلی نیز بعد از عبور از بین کویل‌های پنل داخلی، گرمای خود را به ماده‌ی مُبرد داده و تبدیل به هوای خنک و روح‌نواز می‌شود. لازم به ذکر است که اطلاعات کولرگازی در مدل‌ها‌ی مختلف، یکسان است؛ شما می‌توانید اطلاعات مهم و اولیه را از نمایندگی‌ها دریافت نمایید.

انواع کولرگازی

قبل از خرید کولر گازی، بهتر است که با انواع و قیمت کولر گازی آشنا شوید تا انتخاب بهتری داشته باشید. کولرگازی و اسپلیت، شامل چهار دسته اصلی، کولرگازی پنجره‌ای، کولرگازی پرتابل، کولرگازی و اسپلیت دیواری و کولر اسپلیت ایستاده، با قیمت‌های متفاوت، می‌شود که در ادامه، به توضیح بیشتر در مورد هرکدام از آن‌ها می‌پردازیم.

کولرگازی پنجره‌ای

گفتنی است که ساده‌ترین نوع کولر‌گازی، مدل پنجره‌‌‌ای آن است که از ابتدا تا امروز، به‌صورت یک باکس طراحی و تولید می‌شود. در این نوع کولرگازی، قسمت کمپرسور و پنل، در یک قسمت قرار دارند. ساختار این کولر‌ها، از طراحی کوچکی برخوردار است و محل نصب آن‌ها، بر روی پنجره اتاق است؛ به همین دلیل، به آن‌ها کولرگازی پنجره‌ای گفته می‌شود. نصب این مدل کولر، بسیار آسان است؛ کافی است بعد از خرید کولر گازی، مکان قرارگیری آن را مشخص کرده، سپس محل نصب را آماده کنید و بعد از جا انداختن آن، دوشاخه کولر را به پریز برق متصل نمایید. توجه داشته باشید که قسمت پشت کولرگازی پنجره‌ای، باید در فضایی باز و آزاد قرار گیرد تا هوای گرم پشت دستگاه، به‌راحتی پخش شود. این کولر‌ها، معمولاً در ظرفیت‌های 9000 تا 24000 تولید و عرضه می‌شوند و بهترین کارایی آن‌ها در مکان‌هایی با متراژ کمتر از 50 مترمربع است. شما می‌توانید اطلاعات اولیه این مدل را، از مرکز فروش کولر گازی نیز دریافت نمایید.

کولرگازی پرتابل

ساختار کولرگازی پرتابل (قابل‌حمل) نیز مانند کولرگازی پنجره‌ای است. تمام قطعات این نوع کولرگازی، در داخل ساختار یک پارچه آن جای گرفته است. علت نام‌گذاری این مدل کولر‌ها به این نام، به این دلیل است که قابل‌حمل بوده و به سقف یا دیوار متصل نمی‌شوند. این کولرها در بعضی موارد نیز چرخ‌دار هستند که حمل و جابه‌جایی آن‌ها، آسان‌تر می‌شود. قبل از خرید این نوع کولرگازی، بهتر است بدانید که سایز کوچک آن‌ها برای فضاهای کوچکی مانند، اتاق‌خواب، مغازه و...، مناسب است و سایز متوسط آن‌ها‌، برای دفاتر تجاری و اتاق‌های متوسط کارایی دارد.

کولرگازی دو تکه

نسل جدید کولر‌های گازی، با راندمان بالاتر و ظاهر زیباتر، به نام کولر‌های گازی دو تکه یا همان اسپلیت‌های دیواری، وارد بازار شده‌اند. این مدل، جزء محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین کولر‌های گازی به شمار می‌رود که متشکل از دو بخش به نام‌های یونیت داخلی و یونیت خارجی است. محل نصب و قرارگیری یونیت داخلی، در قسمت داخل منزل و یونیت خارجی یا کندانسور نیز، در تراس، پاسیو یا پشت‌بام است. توجه داشته باشید که قبل از خرید، حتماً قیمت کولر گازی را در مدل و برند‌های متفاوت استعلام کنید تا بر اساس توان مالی خود، بهترین انتخاب را داشته باشید.

کولرگازی و اسپلیت ایستاده

یکی دیگر از مدل‌های پرطرفدار در نمایندگی فروش کولر گازی، مدل ایستاده است. بهتر است قبل از خرید کولر گازی، با ساختار این مدل نیز آشنا شوید. این مدل نیز مانند اسپلیت‌های دیواری، دارای دو بخش است؛ یونیت داخلی (اوپراتور) و یونیت خارجی (کمپرسور و کندانسور) که از طریق یک لوله مسی، به یکدیگر متصل بوده و عملیات سرمایش و گرمایش را انجام می‌دهند. گفتنی است که تفاوت این دو محصول، در نحوه نصب و مکان قرار گرفتن یونیت داخلی است که در کولرهای ایستاده، یونیت داخلی به‌صورت ایستاده و بر روی زمین قرار می‌گیرد.

هوا مطبوع خانه با کولرگازی 

در این مقاله، سعی کردیم اطلاعاتی مفید و جامع را در اختیارتان قرار دهیم تا با مطالعه آن، هنگام خرید کولر گازی بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. ابتدا به چیستی کولرگازی پرداختیم؛ سپس، انواع آن را که شامل، کولرگازی پنجره‌ای، کولرگازی پرتابل، کولرگازی دو تکه، کولرگازی و اسپلیت دیواری و کولرگازی و اسپلیت ایستاده می‌شوند را، شرح دادیم. توجه داشته باشید که این مدل‌ها، علاوه بر تفاوت در سایز، طرح، ساختار و همچنین، تفاوت در روش نصب، ازلحاظ قیمت نیز متفاوت هستند. بنابراین، بهتر است که قبل از خرید، با توجه به متراژ منزل، دفتر، مغازه یا مکان موردنظر، منطقه آب‌وهوایی، توان مالی، ساختار ظاهری منطبق بر سلیقه، مکان قرارگیری کولر و دیگر معیار‌های شخصی، تحقیقات لازم را از نمایندگی‌های معتبر فروش، انجام داده و بعد از کسب اطلاعات لازم، اقدام به خرید نمایید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4bnwn5