یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403 - 05 May 2024
کد خبر: 96530
تاریخ انتشار: 1402/08/14 05:33

تولیدات فولاد اکسین خوزستان در بازار آهن کشور

تولیدات فولاد اکسین خوزستان در بازار آهن کشور

امروزه کارخانجات مختلفی از جمله کارخانه فولاد اکسین خوزستان در کشورمان در زمینه تولید انواع ورق‌های فولادی مشغول به فعالیت هستند. در حال حاضر ورق‌های آهنی و فولادی به دلیل کاربردهای فراوانی که دارند، در صنایع متعددی از جمله صنعت خودروسازی، کشتی‌سازی، ساخت مخازن ذخیره و همچنین مخازن تحت فشار، صنایع ساختمان‌سازی، تهیه و ساخت انواع لوله‌ها و سایر موارد بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در این مقاله قصد داریم تا از جنبه‌های مختلفی مانند بررسی تاریخچه کارخانه، معرفی محصولات و استانداردهای آن‌ها، رزومه کارخانه، به معرفی این مجموعه بزرگ تولیدی به عنوان بهترین تولید کننده ورق آهن در ایران بپردازیم. مجموعه آهن رسان، یکی از بهترین تأمین کنندگان انواع مقاطع فولادی در کلانشهر مشهد است که شما عزیزان می‌توانید جهت استعلام قیمت انواع ورق و دیگر مقاطع فولادی از جمله قیمت روز آهن ۱۴ اصفهان در مشهد با این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

معرفی شرکت فولاد اکسین خوزستان

شرکت فولاد اکسین خوزستان با برخورداری از شماره ثبت ۲۴۸۲۴۷ و شناسه ملی ۱۰۱۰۲۸۸۸۴۰۰، واقع در استان خوزستان، شهرستان اهواز، کیلومتر ۱۰ جاده بندر امام خمینی است. این کارخانه با هدف تولید و تامین نیاز صنایع مختلف به ورق‌های عریض فولادی و عملیات حرارتی از قبیل نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع دریایی و خودروسازی و همچنین رفع نیاز محصولات استراتژیک در صنعت کشور در سال ۱۳۸۴ ثبت گردید. این مجموعه تولیدی در سال ۱۳۸۸ با بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا، تولید انبوه خود را آغاز کرد و امروزه با تهیه و تولید محصولات منحصربه‌فرد در زمینه ورق‌های عریض و مورد نیاز مصرف‌کنندگان، یکی از با کیفیت‌ترین کارخانجات تولید کننده ورق آهنی در ایران به‌شمار می‌رود.

گفتنی است که ظرفیت اسمی تولید ورق در کارخانه فولاد اکسین خوزستان سالیانه در حدود ۱۰۵۰ هزار تن است که حدود ۲۱۰ هزار تن از این محصولات، دارای قابلیت انجام عملیات حرارتی هستند. مواد اولیه مصرفی در این کارخانه، از نوع تختال (اسلب) فولادی است که از کارخانجات فولاد سازی با ریخته گری مداوم تامین خواهد شد. ناگفته نماند که ابعاد این تختال فولادی به شکل ۱۱۰ تا ۱۳۰ میلی‌متر در ضخامت ۱۲۰۰ تا ۲۲۰۰ میلی‌متر در عرض و همچنین ۳۰۰۰ تا ۴۵۰۰ میلی‌متر در طول هستند.

بررسی رزومه کارخانه فولاد اکسین خوزستان

استان خوزستان از گذشته تا امروز نقش بسیار مهمی را در تأمین محصولات فولادی کشورمان ایفا کرده است. شرکت فولاد خوزستان و فولاد اکسین خوزستان، دو مجموعه اصلی و مهم در تأمین فولاد کشور به‌شمار می‌روند که در این میان فولاد خوزستان با سابقه‌ای ۳۰ ساله، از قدمت طولانی‌تری برخوردار است. اما فولاد اکسین خوزستان در سال ۱۳۸۴ تاسیس گردید و بهره‌برداری این کارخانه به مدت ۳ سال و تا سال ۱۳۸۷ به طول انجامید. در سال ۱۳۸۸ این کارخانه شروع به تولید محصولات خود نموده و در سال ۱۳۹۹ شاهد تولید انبوه محصولات این مجموعه تولیدی بودیم.

 در سال این شرکت در راستای پیشرفت و توسعه خود در سال ۱۳۹۳ و از طرف اداره استاندارد ایران به‌عنوان شرکت برتر فولاد سازی در کشور انتخاب گردید. این در حالی بود که تولیدات روزانه این کارخانه از مرز ۵۰۰۰ تن و تولیدات ماهانه آن نیز از مرز ۸۳۰۰۰ تن می‌گذشت. چشم‌انداز و افق ۴ ساله مجموعه فولاد اکسین خوزستان،‌ حاکی از افزایش تولید تا سال ۱۴۰۴ به میزان بالغ بر ۱۰۵۰ هزار تن از انواع مقاطع فولادی است. شما عزیزان می‌توانید جهت خرید و استعلام قیمت آهن و دیگر مقاطع فولادی تولیدی این کارخانه در شهر مشهد به وب‌سایت آهن رسان مراجعه کنید.

محصولات تولید شده در کارخانه فولاد اکسین خوزستان

فعالیت اصلی کارخانه فولاد اکسین خوزستان، تولید انواع ورق‌های فولادی تا عرض ۴.۵ میلی‌متر با ضخامت های مختلف و ماندگاری و دوام بالا است که در مصارف متعددی از جمله لوله‌های انتقال نفت و گاز با قطر زیاد، مخازن تحت فشار و مخازن بزرگ ذخیره میعانات نفتی و شیمیایی، دیگ‌های بخار نیروگاهی و صنعتی،‌ صنایع کشتی‌سازی، سازه‌های بزرگ فلزی و همچنین پل‌سازی بکارگرفته می‌شوند. در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین تولیدات کارخانه فولاد اکسین خوزستان خواهیم پرداخت.

شایان ذکر است که تمامی ورق‌های فولادی این کارخانه در مجموعه آهن رسان موجود بوده و شما عزیزان می‌توانید جهت استعلام این محصولات از جمله  قیمت میلگرد در مشهد  با کارشناسان آهن رسان تماس بگیرید.

ورق های فولادی جهت خطوط انتقال نفت و گاز

این ورق‌ها جهت خطوط انتقال نفت،‌ گاز و آب و همچنین لوله‌های حفاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. از ویژگی‌های این ورق‌های فولادی می‌توان به برخورداری از مقادیر کم کربن، گوگرد و فسفر و عاری از هرگونه ناخالصی اشاره کرد. خواص مکانیکی این ورق‌ها شامل استحکام و مقاومت بالا و انعطاف پذیری مناسب در دماهای پایین و استحکام در برابر خوردگی است.

ورق‌های فولادی جهت استفاده در صنایع کشتی‌سازی

از ورق‌های فولادی کارخانه فولاد اکسین خوزستان در صنایع کشتی‌سازی، سازه‌های دریایی، یدک کش ها و تانکرها استفاده می‌شود. از ویژگی‌های ورق‌های فولادی این صنایع می‌توان به برخورداری از فولاد تمیز با مقادیر کم کربن و سولفور، فولاد با مقادیر کم و نیکل، مقاومت بالا در برابر خوردگی محیط و نرماله شدن در کوره عملیات حرارتی اشاره کرد. خواص مکانیکی این ورق‌ها شامل استحکام بالا، مقاومت به خستگی و بارهای سیکلی و همچنین جوش پذیری مناسب می‌شود.

ورق‌های فولادی مناسب عملیات ساختمانی

یکی دیگر از کاربردهای ورق‌های فولادی اکسین خوزستان در ساخت انواع سازه‌های ساختمانی، پل ها، سدها، نیروگاه‌ها و برج‌ها است. این ورق‌ها دارای فولادهایی میکرو آلیاژ حاوی وانادیم، تیتانیوم و نیوبیوم هستند و از خواص مکانیکی آن‌ها نیز می‌توان به جوش پذیری مناسب، انعطاف‌پذیرتری بالا و همچنین مقاومت بالا در برابر خوردگی اشاره کرد.

 

استانداردهای محصولات تولید شده در کارخانه فولاد اکسین خوزستان

مجموعه فولاد اکسین خوزستان در جهت ایجاد محیطی ایمن و سالم برای همکاران و ذینفعان و همچنین حفظ و صیانت از منابع طبیعی کشور، از استقرار سیستم مدیریت کیفیت مطابق با ISO 9001، کیفیت ویژه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به شماره ISO TS 29001، محیط زیست ISO 14001 و نیز ایمنی و بهداشت به‌شماره OHSAS 18001 برخوردار است.

جمع بندی

در این مقاله به‌طور کامل به معرفی کارخانه فولاد اکسین خوزستان به‌عنوان بهترین کارخانه تولیدی ورق آهن در ایران، رزومه و محصولات تولیدی این کارخانه پرداختیم. شرکت فولاد اکسین خوزستان به واسطه رعایت استانداردهای ساخت، حفظ و نگهداری و همچنین بهبود کیفیت محصولات خود، امروزه توانسته است تا به‌عنوان یکی از بهترین و پرطرفدارترین کارخانجات تولیدکننده ورق در ایران شناخته شود. تمامی محصولات این کارخانه اعم از انواع ورق‌های فولادی، دارای مقاومت بسیار بالا در برابر سایش و خوردگی، استحکام و ماندگاری بالا، انعطاف پذیری فوق‌العاده و ... هستند. این ورق‌ها در صنایع مختلفی از جمله خطوط انتقال نفت و گاز، ساخت مخازن، ساختمان‌سازی، کشتی‌سازی و... مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

 

 

 

 

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4b5lve