چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 08 May 2024
کد خبر: 4199
تاریخ انتشار: 1400/08/04 12:26
معاون بهره‌برداری شرکت گاز سمنان تاکید کرد

ارزیابی، عامل مهم سنجش اثربخشی اقدامات

نخستین دوره ارزیابی امور بهره‌برداری شرکت گاز سمنان در ۶ ماه‌ نخست سال ۱۴۰۰ با هدف سنجش اثربخشی اقدامات، حصول دیدگاه مشترک و همراستایی نقشه راه اهداف استراتژیک برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت گاز سمنان، اسماعیل سعیدی، معاون بهره‌برداری شرکت گاز استان با اعلام این خبر گفت: فرآیند ارزیابی با حضور نخبگان این حوزه در ادارات گاز شهرستانی و تمامی ۲۰ شهر استان در ۷ معیار و شاخص مختلف، برنامه‌ریزی و اجرا شد.

سعیدی این شیوه ارزیابی را راهگشای بسیاری از مشکلات موجود در امور بهره‌برداری توصیف کرد و افزود: هدف از برگزاری این ارزیابی سنجش اثربخشی اقدامات و رسیدن به دیدگاه مشترک و حرکت در مسیر اهداف است؛ در این ارزیابی نقاط قوت و قابل بهبود حوزه‌های مختلف از جمله مشترکان، نصب انشعابات، GIS، تعمیرات، وصول مطالبات، رؤسای اقمار، رؤسای ادارات گاز شهرستانی، امداد، اداری-مالی و سامانه TMMS مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد میزان تحقق شاخص‌ها به‌صورت فصلی اندازه‌گیری و گزارش شود.

سعیدی ارزیابی عملکرد ادارات گاز شهرستانی را یکی از فاکتور‌های کلیدی در بهینه‌سازی و بهبود کیفیت انجام فرآیند‌های سازمانی دانست و افزود: در این ارزیابی اقدامات موثری ‌مانند‌ سیستماتیک شدن تمامی فرآیندهای تعمیراتی، انطباق عملیات پیشگیرانه با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، تدوین دستورالعمل‌ها و روش‌های اجرایی جدید، کشف گازهای گمشده، استفاده بهینه از GPS در برداشت خط و... مشاهده شد و برنامه‌ریزی به منظور تقویت نقاط بهبود نیز صورت پذیرفت.

وی در پایان افزود: این ارزیابی‌ها با انسجام بیشتر از سال‌های پیشین و به صورت ۶ ماهه در حوزه بهره‌برداری انجام می‌گیرد؛ در این جلسات، امکان بررسی و رفع چالش‌های اجرایی فراهم آمده و با تکیه بر نقاط قوت از ظرفیت و توانایی‌های موجود در راستای برطرف کردن نواقص استفاده حداکثری می‌شود.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/48a5w3