شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 18 May 2024
کد خبر: 96103
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/08/06 12:22

برای ثبت نام لاتاری 2025 به کجا مراجعه کنیم؟

افراد بسیاری در ایران هستند که به دلایل مختلف به مهاجرت به کشورهای دیگر فکر می‌کنند و آن را راه‌حل مشکلات خود می‌دانند. بااین‌حال حتی مهاجرت هم مشکلات خود را داشته و معمولاً به شرایط خاصی نیاز دارد.
برای ثبت نام لاتاری 2025 به کجا مراجعه کنیم؟

افراد بسیاری در ایران هستند که به دلایل مختلف به مهاجرت به کشورهای دیگر فکر می‌کنند و آن را راه‌حل مشکلات خود می‌دانند. بااین‌حال حتی مهاجرت هم مشکلات خود را داشته و معمولاً به شرایط خاصی نیاز دارد. برای مهاجرت تحصیلی باید بتوانید از پس هزینه‌های زندگی و شهریه دانشگاه بر بیایید و برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری، طبیعتاً باید سرمایه زیادی داشته باشید. روش‌های دیگر مانند مهاجرت کاری نیز، مشکلات خاص خود را دارند. در این‌ بین اما بی‌دردسرترین، آسان‌ترین و البته کم‌هزینه‌ترین شیوه برای مهاجرت، لاتاری است. در برنامه لاتاری سالانه بین 50 تا 55 هزار نفر از سراسر جهان، به‌صورت کاملاً تصادفی برای زندگی در آمریکا انتخاب‌شده و اقامت دائم این کشور را دریافت می‌کنند. در ادامه قصد داریم نکات مهم درباره ثبت نام لاتاری 2025 را بیان کرده و این شیوه مهاجرت را بیشتر بررسی کنیم. پس اگر شما هم به زندگی در خارج از ایران فکر می‌کنید تا پایان همراه ما باشید.

لاتاری چیست؟

 لاتاری گرین کارت، در‌واقع برنامه‌ای است که توسط وزارت کشور ایالات متحده آمریکا تدوین‌شده و هدف اصلی آن افزایش تنوع نژادی در میان کسانی است که برای زندگی به آمریکا مهاجرت می‌کنند. در این برنامه که با نام برنامه تنوع مهاجران آمریکا نیز شناخته می‌شود، هر ساله میلیون‌ها نفر شرکت می‌کنند که از میان آن‌ها بین 50 تا 55 هزار نفر به صورت تصادفی، گرین کارت یا همان اقامت دائم آمریکا را به دست خواهند آورد. ازآنجاکه ثبت نام لاتاری 2025 بسیار ساده است و شروط خاصی نیز ندارد، این برنامه به عنوان آسان‌ترین شیوه مهاجرت به شمار می‌رود. آمریکا در این برنامه سعی داشته تا فرصت زندگی در این کشور را برای همه به ویژه کسانی که از روش‌های دیگر نمی‌توانند این فرصت را به دست آورند، فراهم کند.

 بخت‌آزمایی گرین کارت از کجا آمده است؟

 اولین برنامه مهاجرتی که به‌نوعی جد بزرگ لاتاری امروز آمریکا محسوب می‌شود، در سال 1986 به وجود آمد و روش متفاوتی نسبت به قبل برای مهاجرت به آمریکا معرفی کرد. این برنامه که به مدت تنها دو سال در جریان بود، به افرادی از اقصی‌ نقاط دنیا اجازه می‌داد بدون داشتن شرایط خاصی، گرین کارت آمریکا را دریافت کنند. جالب است بدانید در این برنامه، قرعه‌کشی وجود نداشت و هر کس که زودتر ثبت‌نام می‌کرد می‌توانست اقامت دائم آمریکا را دریافت کند. در این برنامه اولیهِ به دلایلی ایرلندی‌ها بسیار موفق عمل کردند و حدود چهل درصد از برندگان را تشکیل می‌دادند.

 چرا نام لاتاری با سال ثبت نام آن تفاوت دارد؟

 اگر دقت کرده باشید حتماً متوجه تفاوت در سالی که لاتاری در آن انجام می‌شود و سال ثبت‌شده در نام آن لاتاری شده‌اید. برای مثال در حال حاضر، ما در سال 2023 هستیم اما باید برای ثبت نام در لاتاری 2025 اقدام کنیم. نام بخت‌آزمایی گرین کارت آمریکا در زبان انگلیسی به‌صورت DV-YYYY نوشته می‌شود؛ DV مخفف ویزای تنوع است و چهار حرف Y نیز به سال اشاره دارد. سالی که در نام لاتاری دیده می‌شود درواقع زمانی است که برندگان آن لاتاری اقامت دائم خود را دریافت خواهند کرد. یعنی برای مثال اگر فردی در لاتاری 2023 برنده شود، اقامت دائم خود را دو سال بعد یعنی در سال 2025 دریافت خواهد کرد.

 بازه زمانی ثبت نام لاتاری 2025

 ثبت‌نام لاتاری آمریکا معمولاً از اوایل مهرماه آغازشده و در اواسط آبان ماه به‌پایان می‌رسد. زمان دقیق ثبت نام لاتاری 2025، از 4 اکتبر تا 7 نوامبر است. اگر قصد شرکت در بخت‌آزمایی گرین کارت را دارید، حتماً ثبت نام خود را در این بازه انجام دهید و آن را به‌روزهای آخر موکول نکنید. به دلیل ترافیک بالای وب‌سایت وزارت کار آمریکا در روزهای پایانی، بسیاری از اوقات، فرآیند ثبت‌نام به‌درستی انجام نمی‌شود و مجبور می‌شوید ساعت‌ها برای تکمیل این فرایند وقت بگذارید. نتایج لاتاری معمولاً در اواسط اردیبهشت‌ماه اعلام می‌شود؛ البته همان‌طور که گفتیم فرآیند اخذ گرین کارت اندکی زمانبر است و ممکن است تا دو سال طول بکشد.

 چطور شانس برنده‌شدن خود را افزایش دهیم؟

 اول از همه باید بگوییم در لاتاری همه شانس برابری دارند و هرکسی ادعا کرد که می‌تواند شانس شمارا افزایش دهد، یا کلاهبردار است و یا دانش کافی در این زمینه ندارد. تنها روشی که به‌طور غیرمستقیم شانس شمارا افزایش خواهد داد، ثبت‌نام همسر شماست. هرکسی که برنده لاتاری شود به‌طور خودکار همسرش نیز گرین کارت آمریکا را دریافت خواهد کرد؛ بنابراین اگر برای ثبت نام لاتاری 2025 اقدام کردید حتماً این کار را برای همسر خود نیز انجام دهید.

 ثبت‌نام درست و مطمئن در لاتاری با کارت سبز

 کارت سبز به نشانی www.cartesabz.net یکی از برترین مؤسسات مهاجرتی فعال در ایران است که بیش از دوازده سال در این زمینه سابقه دارد. این مؤسسه به‌طور تخصصی بر روی مهاجرت به کانادا و آمریکا کار می‌کند و به همین دلیل در کار خود توانایی و تخصص بالایی دارد. البته فعالیت کارت سبز به مهاجرت محدود نمی‌شود و این مجموعه خدمات دیگری ازجمله مکاتبات رسمی با خارج از کشور و ثبت مقاله در ژورنال‌های معتبر خارجی را نیز انجام می‌دهد. بعضی دیگر از خدمات کارت سبز عبارت‌اند از: بررسی و ترجمه مدارک توسط کارشناس مهاجرت، عکاسی بر اساس قوانین اداره مهاجرت، تکمیل فرم‌های سفارتی و کنسولی، اخذ وقت سفارت و شبیه‌سازی مصاحبه با آفیسر.

 درست است که می‌توانید خود برای ثبت نام لاتاری 2025 اقدام کنید، اما به دلیل پیچیدگی فرآیند ثبت‌نام می‌توانید این کار را به کارت سبز واگذار کنید. هرساله بسیاری از افراد به دلیل ثبت‌نام نادرست و ناقص از لیست افراد شرکت‌کننده در لاتاری کنار گذاشته می‌شوند و فرصت خود برای زندگی در آمریکا را از دست می‌دهند. با کمک‌ گرفتن از مؤسسه حرفه‌ای کارت سبز، شما اطمینان حاصل خواهید کرد که این اتفاق برای شما نخواهد افتاد و نام‌نویسی شما طبق برنامه به‌موقع انجام خواهد شد. کارت سبز حتی پس از برنده‌ شدن نیز شمارا همراهی خواهد کرد و به‌ شما در آماده‌ کردن مدارک لازم برای ثبت‌نام قطعی و آماده‌ شدن برای مصاحبه سفارت کمک خواهد کرد.

 لاتاری؛ روشی برای مهاجرت رایگان به آمریکا

 در این مقاله سعی کردیم به‌طور کامل به ثبت نام لاتاری 2025 بپردازیم و شرایط لازم برای آن را بررسی کنیم. در ادامه به بازه زمانی برای نام‌نویسی پرداختیم. لاتاری بهترین روش برای مهاجرت به آمریکاست؛ زیرا رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای ندارد و علاوه‌‌بر‌آن از همان ابتدا اقامت دائم خود را دریافت خواهید کرد؛ درحالی‌که در روش‌های دیگر اخذ گرین کارت، باید سال‌ها صبر کنید. اگر قصد نام‌نویسی برای لاتاری را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم کارت سبز را برای این کار انتخاب کنید. شما هم می‌توانید به وب‌سایت این مجموعه مراجعه کنید و کارها را به‌صورت اینترنتی انجام دهید و هم می‌توانید به دفتر این مجموعه در تهران مراجعه کنید.

 

برچسب ها : ثبت نام لاتاری


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/485gpa