شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
کد خبر: 107396
تاریخ انتشار: 1402/12/27 13:50

معرفی اجزای سازنده دستگاه گیوتین صنعتی در ماشین سازی ایرجی

یکی از کاربردی ترین و مهم ترین ماشین های صنعتی دستگاه گیوتین هیدرولیکی است که از انواع دستگاه گیوتین های معروف بازار بوده و در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. از این دستگاه برای برش دادن و خم کردن انواع ورق ها به خصوص ورق های فلزی در صنایعی خودروسازی، تولید قطعات الکتریکی، ساخت و ساز و... استفاده می شود.
معرفی اجزای سازنده دستگاه گیوتین صنعتی در ماشین سازی ایرجی

یکی از کاربردی ترین و مهم ترین ماشین های صنعتی دستگاه گیوتین هیدرولیکی است که از انواع دستگاه گیوتین های معروف بازار بوده و در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. از این دستگاه برای برش دادن و خم کردن انواع ورق ها به خصوص ورق های فلزی در صنایعی خودروسازی، تولید قطعات الکتریکی، ساخت و ساز و... استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم به طور کامل و مفصل به بررسی اجزای تشکیل دهنده این دستگاه بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

اجزای مختلف دستگاه گیوتین هیدرولیکی

اجزای مهم دستگاه گیوتین

در این بخش به معرفی سه جز مهم دستگاه گیوتین میپردازیم که اهمیت زیادی حتی در تعیین قیمت این دستگاه ها دارند.

تیغه دستگاه گیوتین

 تیغه را می توان یکی از مهم ترین و حیاتی ترین اجزا در ساختار این دستگاه ها دانست. معمولا تیغه های دستگاه گیوتین با تیزی بسیار بالا و به صورت لته شده تولید می شوند. این کار بدان جهت انجام می شود که تیغه دقت و سرعت کافی برای برش انواع ورق های فلزی را داشته باشد. معمولا از فولاد های با کیفیت که در برابر فشار و زنگ زدگی مقاومت بسیار بالایی دارند، برای تولید این نوع تیغه ها استفاده می شود.

در واقع تیغه بخش از دستگاه گیوتین است که به صورت مستقیم با ماده مورد نظر (به عنوان مثال ورق های فلزی) در تماس است. این اجزا بایستی به صورت مرتب و در بازه های زمانی مشخص تراش داده شوند و در صورت افت کیفیت، با تیغه های جدید جایگزین شوند تا دستگاه بتواند مواد مختلف را با بالاترین کیفیت برش دهد. شایان ذکر است که عملکرد دستگاه به طور مستقیم به جنس و کیفیت تیغه هایش بستگی دارد.

تیغه های برش گیوتین

 

 

ساپورت یا قاب در دستگاه گیوتین

قاب یا ساپورت یکی دیگر از مهم ترین اجزای این دستگاه ها است که وظیفه اتصال تمام اجزا به یکدیگر را بر عهده دارد. در اکثر مواقع از فولاد مقاوم با سختی بسیار بالا برای تولید این اجزا استفاده می شود تا قاب بتواند از قدرت کافی برای در کنار هم نگه داشتن اجزای مختلف برخوردار باشد. همچنین در طول عملیات برش، فشار زیادی بر این اجزا وارد می شود و بایستی کیفیت آن ها به قدری بالا باشد که در طول عملیات دچار خمش یا شکستگی نشوند.

سیستم هیدرولیکی

در واقع سیستم هیدرولیکی قلب یک دستگاه گیوتین هیدرولیکی شناخته می شود. کل نیروی لازم برای برش و خم کردن ورق های فلزی توسط دستگاه، از طریق این بخش ایجاد می شود. سیستم هیدرولیکی در یک گیوتین شامل اجزای زیر است.

  • پمپ هیدرولیکی
  • سیلندر های هیدرولیکی
  • مخزن روغن

هر چقدر یک دستگاه سیستم هیدرولیکی قوی تری داشته باشد، می تواند نیروی بیشتری را برای برش و خم کردن ورق ها ایجاد کند.

سیستم کنترل

این بخش از دستگاه وظیفه کنترل نوع برش ها، تعیین ابعاد و ضخامت قطعات مد نظر و زاویه های دلخواه را بر عهده دارد. در واقع تکنسین ها با استفاده از سیستم کنترل قادر هستند تا کل فرایند برش یا خم کردن ورق های فلزی را تعیین کنند تا این کار مطابق با میل و خواسته آن ها انجام گیرد. یک سیستم کنترل از اجزای مختلفی تشکیل شده است. مهم ترین اجزای این بخش عبارت اند از:

  • سنسور ها
  • کنترلر ها
  • سوئیچ ها

میز برش دستگاه های گیوتین

میز برش در دستگاه گیوتین نقش بسیار مهمی را در فرآیند برش مواد بر عهده دارد. معمولا برای تولید میز برش از فولاد های بسیار مقاوم استفاده می شود تا محصول نهایی بتواند فشار و نیرو های وارده بر خود در طول عملیات برش را تحمل کند. اگر میز برش کیفیت مناسبی نداشته باشد، بی شک دستگاه گیوتین نمی تواند عملکرد خوب و رضایت بخشی را داشته باشد.

مهم ترین اجزای یک میز برش، نگهدارنده ‌ها و پشتیبان ‌ها هستند. این اجزا باعث می شوند تا از هرگونه حرکت ناخواسته ورق ها در طول عملیات برش جلوگیری شود. به این ترتیب علاوه بر حفظ کیفیت کار، از آسیب های احتمالی به تکنسین ها نیز پیشگیری می شود. شایان ذکر است که برخی از انواع میز های برش از قالب ‌ها و تجهیزات خاصی برخوردار هستند تا افراد بتوانند از آن ها برای برش اشکال مختلف استفاده کنند. در واقع میز برش عامل اساسی در اجزای دقیق و ایمن عملیات برش ورق های فلزی توسط دستگاه گیوتین شناخته می شود.

اجزای سازنده گیوتین هیدرولیکی

جمع بندی

"گیوتین تمام هیدرولیک، یک نوع قیچی یا دستگاه برشی فلزات است که با کمک نیروی هیدرولیک به برش قطعات مختلف فلزی می پردازد. این ماشین صنعتی نسبت به دستگاه های قدیمی تر سرعت و دقت بالاتری داشته و حتی امکان کار به شکل اتوماتیک را دارد. گیوتین های هیدرولیکی کار برش را بسیار ساده کرده اند و شما می توانید با این ابزار، فلز را به هر شکل که بخواهید برش بدهید  ماشین سازی ایرجی یکی از مراکز معتبر فروش این محصول است."

همان طور که دیده‌اید برای تولید گیوتین هیدرولیکی انواع قطعات مختلف در کنار یک دیگر قرار می گیرند تا دستگاه مد نظر ساخته شود. هر یک از این قطعات وظیفه مخصوص خود را داشته و اختلال در کار هر یک از آن ها باعث می شود تا عملکرد دستگاه به مشکل بخورد. اگر شما هم قصد خرید و استفاده از گیوتین را دارید، می توانید از طریق این لینک وارد بخش فروش مجموعه ماشین سازی ایرجی شده و در بین انواع مختلفی از این دستگاه ها، محصول مد نظر خود را با قیمت اقتصادی و کیفیت مطلوب سفارش دهید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/457lgm