یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403 - 05 May 2024
کد خبر: 101296
تاریخ انتشار: 1402/10/13 09:45

راهنمایی برای نوشتن بیوگرافی مناسب فروشگاه آنلاین در اینستاگرام

بیوگرافی صحیح در اینستاگرام می تواند نقش مهمی در جذب و نگه‌داری مشتریان ایفا کند. با بیان دیدگاه‌ها و ارزش‌های فروشگاه خود به صورت مختصر و کامل، می‌توانید مخاطبان هدف خود را جذب کنید و از رقبایتان جلو بزنید
راهنمایی برای نوشتن بیوگرافی مناسب فروشگاه آنلاین در اینستاگرام

بیوگرافی صحیح در اینستاگرام می تواند نقش مهمی در جذب و نگه‌داری مشتریان ایفا کند. با بیان دیدگاه‌ها و ارزش‌های فروشگاه خود به صورت مختصر و کامل، می‌توانید مخاطبان هدف خود را جذب کنید و از رقبایتان جلو بزنید.

همچنین با ارائۀ اطلاعات ارزشمند به مشتریان، آن‌ها را نسبت به فروشگاه خود وفادار می‌کنید و باعث بازگشت آن‌ها به فروشگاهتان می‌شوید. به خاطر داشته باشید که انسجام و نظم، باعث ایجاد یک بیوگرافی جذاب و مؤثر برای مشتریان می‌شود که بر مخاطبان تأثیرگذار است.

بنابراین برای داشتن یک بیوگرافی مناسب برای پیج فروشگاه آنلاین لازم است، نکات و ترفندهایی را رعایت کنید تا بتوانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

بایو اینستاگرام چیست؟

بایو یا بیو مخفف بیوگرافی و بخش زیرین عکس پروفایل پیج شما است که به کاربران اجازه می‌دهد نگاهی اجمالی به محتوای موجود در فید شما داشته باشد. فضای بایو شامل یک نام نمایشی، دسته‌بندی صفحه، ضمایر، توضیحات 150 کاراکتری، لینک‌های خارجی و اطلاعات تماس است.

معمولاً بیوگرافی پیج شما اولین تماس برای بازدیدکنندگان جدید و بهترین مکان برای توصیف آنکه چه کسی هستید و چه کاری انجام می‌دهید است. اما باید بدانید که نحوه نوشتن بیو اینستاگرام چگونه است و چه نکاتی را باید رعایت کرد.

نکته: قبل از نوشتن بیوگرافی، نیاز است که به دقت هدف و مشتریان خود را بررسی کنید و تحقیقات لازم را انجام دهید.

10 نکته برای حرفه‌ای شدن بایو پیچ فروشگاه آنلاین اینستاگرام

زمانی که بایو اینستاگرام به درستی نوشته شود، می‌تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند. در اینجا من ۱۰ راه برای حرفه‌ای شدن بایو پیج اینستاگرام به شما معرفی کرده‌‌ایم:

  1. کوتاه و شیرین بنویسید

کوتاه و ساده بنویسید تا مخاطب در یک نگاه متوجه موضوع شما شود و از به کار بردن عبارات طولانی و پیچیده خودداری کنید. در یک کلام بایو پیج فروشگاه آنلاین اینستاگرام خود را خلاصه، مفید مختصر اما جذاب و استاندارد نگه دارید.

  1. از کلمات کلیدی استفاده کنید

هر بار که کاربر اینستاگرام  یک کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کار شما را جستجو می‌کند شما این شانس را دارید که مخاطبی را به سمت پروفایل خود هدایت کنید. نقاط اصلی که می‌توانید از کلمات کلیدی در آن استفاده کنید، در قسمت نام و بایو پروفایل است.

الگوریتم‌های اینستاگرام تمامی این کلمات کلیدی را برای نمایش دادن پست‌های شما لحاظ می‌کنند و در موضوعات مرتبط با بیزینس خودتان به مخاطب هدف نشان می‌دهند.

دقت کنید که نام برند شما می‌تواند جزو کلمات کلیدی کسب و کار شما باشد که در قسمت یوزرنیم از آن استفاده می‌کنید. اما کلمات کلیدی دیگر کسب و کارتان را در قسمت بایو پروفایل پیج اینستاگرام خود بیاورید. برای مثال شما یک پیج فروشگاهی کیف و کفش زنانه هستید در قسمت نام بهتر است، اسم فروشگاه یا برندتان را در کنار کلمات کلیدی کیف و کفش زنانه بیاورید. (کیف و کفش زنانه چرمین)

  1. لینک اضافه کنید

اگر به جز پیج فروشگاه، محصولات خود را در سایت می‌فروشید، حتماً لینک سایت را به بایو اضافه کنید. همچنین می‌توانید لینک محصولات یا محتوای جدید و هر چیز دیگری که می‌خواهید کاربران شما از طریق اینستاگرام به آن برسند را در بایوی خود ثبت کنید. لازم است بدانید که تا ۵ لینک را می‌توانید در بایو قرار دهید.

  1. شخصیت خود را نشان دهید

بیوگرافی اینستاگرام معرف شما یا برندتان است.  پس باید از این فضا برای صحبت مستقیم با مخاطب هدف خود استفاده کنید و از مهارت‌ها، سوابق و ارزش‌ها یا شعار کسب و کارتان بگویید. بنابراین فالوورهای جدید با خواندن محتوای بایو پیج فروشگاه آنلاین اینستاگرام شما بلافاصله متوجه می‌شوند کسب و کارتان درباره چه چیزی است.

  1. از CTAها استفاده کنید

یک بایو خوب اینستاگرام فالوورها را به انجام عملی تشویق می‌کند. این دعوت به اقدامِ کاری می‌تواند از شرکت در نظرسنجی تا گوش دادن به پادکست شما باشد. فقط این قانون طلایی را به خاطر بسپارید که باید درخواست خود را واضح و مشخص بیان کنید و برای تشویق کاربران خود از دکمه‌های Action Buttons استفاده کنید. با توجه به نوع پیج فروشگاه آنلاین خود می‌توانید، CTAهای متفاوت مثل رزرو کنید، قیمت دریافت کنید یا بیشتر بدانید را به کار ببرید.

  1. اطلاعات تماس خود را اضافه کنید

یکی از راه‌هایی که باعث اعتماد کاربران به شما می‌شود، در دسترس بودن است. این کار را می‌توانید از طریق اضافه کردن اطلاعات تماس خود مثل آدرس ایمیل، شماره تلفن و در صورت امکان آدرس فروشگاه، به بایو پیج اینستاگرام خود انجام دهید. در نتیجه مخاطب به شما اعتماد کرده و ممکن است از شما خرید کند.

  1. هشتگ‌های برند خود را اضافه کنید

یکی از موارد مهم دیگر برای داشتن یک بایو حرفه‌ای برای فروشگاه آنلاین در اینستاگرام، نوشتن هشتگ‌های قابل کلیک است. اضافه کردن هشتگ‌های برند شما در بایو یک تاکتیک تعاملی است. زیرا کاربران را تشویق می‌کند تا با شما ارتباط برقرار کنند و تجربه‌هایشان دربارۀ برندتان را به اشتراک بگذارند. نکتۀ دیگری که وجود دارد این است که هشتگ‌های برند می‌تواند به شما کمک کند تا UGC (محتوای تولید شده توسط کاربر) را در مرکز توجه قرار دهید، اما نوشتن هشتگ‌ها در بایو اینستاگرام باعث نمی‌شود که پروفایل شما در نتایج سرچ هشتگ‌ها نمایش داده شود.

  1. از ایموجی‌ها کم استفاده کنید

ایموجی‌ها روش بسیار مناسبی برای توصیف شخصیت برند شما است. اما نباید در استفاده از ایموجی‌ها زیاده‌روی کنید، زیرا می‌تواند روی آن دسته از مخاطبینی که دارای اختلالات بینایی هستند تاثیر منفی بگذارد. همچنین ممکن است کاربران دیگر شما، با دیدن تعداد زیادی ایموجی در بایو دچار سردرگمی شوند و یا شما را جدی نگیرند.

  1. از هایلایت‌ها استفاده کنید

هایلایت همان استوری‌هایی هستند که محتوای آنها ارزش ماندگاری بیش از ۲۴ ساعت را دارند. آنها دارای این پتانسیل هستند که بیوگرافی پیج فروشگاهی شما را جذاب‌تر و قابل کلیک کنند. بنابراین بهتر است از هایلایت‌های اینستاگرام برای پرسش‌های متداول، رضایت مشتری، ارسال محصولات و دربارۀ ما استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای آنکه هایلایت‌ها جذابیت خاصی داشته باشند و به نوعی مشتری پسند شوند، از طراحی اختصاصی برای کاور آنها استفاده کنید.

  1. بیوگرافی خود را همیشه به روز کنید

یک بایو قدیمی می‌تواند مخاطبان شما را گمراه کند و باعث از دست دادن آنها شود. بنابراین اطلاعات بایو پیج فروشگاه آنلاین خود را همیشه به روز نگه دارید و جدیدترین اطلاعات را درباره کسب و کارتان را در دسترس کاربران قرار دهید.

نتیجه‌گیری

یک بایو خوب اینستاگرام، بلیط برنده شدن شما برای افزایش فالوور، ایجاد اعتماد در بین کاربران و جذب مشتری‌های وفادار است. با نکاتی که دربارۀ ایجاد بایوی اینستاگرام گفته شد، می‌توانید پروفایل فروشگاه آنلاین خود را بهتر کنید و از این اطلاعات ارزشمند به صورت استراتژیک استفاده کنید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4577m9