جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
کد خبر: 17666
تاریخ انتشار: 1401/03/30 00:18

شرایط حمل خودرو با قطار

سفر با قطار سفری راحت به‌حساب می‌آید و بدون زحمت می‌تواند شما را به مقصد برساند. از لذت از مسیر و جاده گرفته تا استراحت، همه باعث می‌شود سفری راحت را تجربه کنید. هر زمان که بخواهید می‌توانید به مطالعه، گپ‌وگفت با خانواده و... بپردازید. باوجود همه این مزیت‌ها، وقتی به مقصد رسیدید، چگونه می‌خواهید بدون اتومبیل به کارهای خود رسیدگی کنید و جاذبه‌های دیدنی را ببینید؟

 قطعا درطول سفر هر چه قدر هم که از وسایل حمل‌ونقل عمومی یا تاکسی استفاده کنید، باز هم کمبود ماشین را احساس خواهید کرد. برای همین باید دنبال راهی باشید تا بتوانید ماشین خود را با قطار جابه‌جا کنید. با خرید بلیط قطار از علی بابا بدون دغدغه بلیط خود را بخرید و ماشین خود را با قطار حمل کنید.

 پروسه حمل خودرو با قطار

روند بسیار ساده‌ای برای این کار وجود دارد. همان‌طورکه برای خود اقدام به تهیه بلیط می‌کنید، برای خودروی خود نیز باید همین کار را انجام دهید. این کار را می‌توانید هم به‌صورت حضوری از طریق آژانس‌های هواپیمایی و هم از طریق آنلاین انجام دهید. درست مثل خرید بلیط قطار از علی بابا که به‌صورت آنلاین امکان‌پذیر است. برای حمل خودرو، اتومبیل را سوار واگن‌های خودروبر می‌کنند که دو طبقه هستند و حدودا 10 تا 12 ماشین ظرفیت دارند. این ظرفیت با توجه به ابعاد خودرو قابل تغییر است. البته حتما چک کنید که مبدا و مقصد شما در لیست مسیرهای ریلی که امکان حمل ماشین را دارند، هستند یا خیر. با خرید بلیط قطار از علی بابا به‌شکل آنلاین از همه شرایط حمل خودرو باخبر شوید.

شرایط تهیه بلیط و قوانین مربوطه

  • اگر بلیط خود را گم کردید یا خراب شد، به‌راحتی می‌توانید بلیط المثنی تهیه کنید.
  • بلیط حداکثر تا سه ساعت مانده به حرکت قطار باید خریداری شده باشد. علاوه‌بر قیمت ثابتی که بلیط دارد، شما باید حق بیمه هم بپردازید. این بیمه به شما کمک می‌کند که اگر ماشین را در مقصد یا مبدا تحویل گرفته و متوجه خسارتی شدید، آن را از شرکت بیمه‌ بگیرید.
  • ارتفاع ماشین باید کم‌تر از 158 و عرض آن تا 180 سانتی‌متر باشد.
  • مدارکی مانند مدرک شناسایی و سند و کارت ماشین را نیز باید چه هنگام تحویل‌دادن و چه هنگام تحویل‌گرفتن خودرو همراه خود داشته باشید. همچنین توجه کنید بلیط حمل خودرو را نیز به اسم خودتان بخرید. درصورتی‌که اتومبیلتان صفر کیلومتر است، برگه فروش را حتما همراه خود داشته باشید.
  • اگر خودرویی که قرار است حمل شود، شخصی نیست و متعلق به سازمان خاصی است، نیاز به معرفی‌نامه از سازمان مربوطه خواهید داشت.
  • یک ساعت پیش از زمان حرکت قطار، در ایستگاه حضور داشته باشید تا ماشین را به انبار تحویل دهید.
  • شرکت مسافربری هیچ مسئولیتی در قبال وسایل شخصی شما ندارد. بهتر است وسایل اضافی خود مانند چمدان و... را از ماشین خارج کنید.
  • مقدار بنزین موجود در باک ماشین باید از یک چهارم باک کم‌تر باشد و این به‌دلیل داشتن سطح ایمنی بیشتر است. سر باطری ماشین را هم در مبدا از هم جدا کنید و در مقصد به حالت اولیه برگردانید.
  • خودروهایی که عیب و نقص دارند، خاموشی یا تصادفی هستند پذیرفته نخواهند شد.
  • به‌محض اطلاع از ورود خودرو به مقصد باید نسبت به تحویل آن اقدام کنید. در غیراین‌صورت هزینه حق توقف و هزینه انبارداری از شما دریافت می‌شود (استفاده از پارکینگ تا 24 ساعت رایگان است). درصورتی‌که تاخیر تحویل از طرف شرکت صورت گیرد، 50 درصد کرایه بازگشت داده و درصورت عدم‌تحویل همه مبلغ عودت داده می‌شود.
  • اگر بنا به هردلیلی خواستار استرداد بلیط حمل خودرو بودید، 12 روز قبل از حرکت 90 درصد، 70 درصد از 12 روز تا سه ساعت مانده به حرکت، 50 درصد از بهای بلیط از سه ساعت مانده به حرکت تا زمان حرکت استرداد می‌شود. اگر بعد از حرکت کنسلی حمل خودرو را پیگیری کنید، هزینه‌ای استرداد نمی‌شود.
  • هزینه بلیط حمل خودرو در رفت‌وبرگشت یکسان است؛ اما درصورتی‌که با هم خریداری شود، مشمول تخفیف خواهد شد.

شرایط حمل خودرو با قطار

امکان حمل خودرو در چه شهرهایی ممکن است؟

درحال‌حاضر امکان حمل خودرو در شهرهای بزرگ فراهم شده است. البته برای سفر به شمال زحمت رانندگی به گردن خودتان خواهد بود و امکان انتقال ماشین وجود ندارد. در شهرهای شیراز، مشهد، تبریز، اهواز، مشهد، یزد، کرمان، تهران، بندرعباس و... این امکان فراهم شده است. به‌دلیل تقاضای زیاد حمل خودرو در بعضی از فصول سال (خصوصا تعطیلات) ترجیحا خرید بلیط قطار از علی بابا و همچنین بلیط حمل خودروی خود را هرچه سریع‌تر بخرید تا دردسر کم‌تری داشته باشید.

 

اگر هم قصد گردش در مقصد با موتورسیکلت خود را دارید، شرایط حمل آن هم شبیه به شرایط حمل خودرو است. فقط در هزینه حمل با هم متفاوت هستند که این هزینه برای موتور سیکلت کم‌تر درنظر گرفته می‌شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2razrb