دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 06 May 2024
کد خبر: 37120
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1401/12/20 04:44

رزرو تور کیش با روشی باورنکردنی

در زمان تهیه تور ممکن است با یک قیمت باور نکردنی نیز به رو شوید. معمولا این اتفاق زمانی می‌افتد که زمان زیادی تا ساعت بلیط پرواز یا سفر با استفاده از قطار وجود ندارد.
رزرو تور کیش با روشی باورنکردنی

تورهای لحظه آخری حدودا نصف هزینه یک تور را شامل می شود، تور لحظه آخری به توری گفته می‌شود که زمان و تایم مشخصی برای شروع آن وجود ندارد و معمولاً ظرفیت تور تکمیل نشده است و آژانس های مسافرتی برای اینکه جلوی ضرر و زیان‌های احتمالی شان را بگیرند ترجیح می‌دهند برای اینکه ظرفیت تورهای خود را تکمیل کنند باقیمانده اتاق ها و بلیط ها را قیمت نسبتا پایین تری عرضه کنند.

معمولاً قیمت تور های لحظه آخری که به واسطه آژانس های مسافرتی عرضه می شود به قدری است که تنها می‌تواند جلوی ضرر را بگیرد و هیچ سودی برای آژانس در پی ندارد.

در برخی از مواقع این قیمت ها حدوداً تا ۶۰ درصد کاهش پیدا می‌کند و به همین دلیل است که پیدا کردن رزرو تور کیش ارزان دقیقه ۹۰ کار راحتی نخواهد بود.

تور کیش ارزان دقیقه ۹۰ معمولا از همین تورهای لحظه آخری هستند که با یک سری استانداردهای ویژه در اختیار مسافران قرار می گیرد.

البته خیلی ها تصور می کنند که اگر از این تور را رزرو کند امکانات خدماتی که به آنها ارائه می شود نسبت به تور های دیگر کمتر خواهد بود که کاملاً اشتباه است تفاوتی که تورهای دقیقه نودی یا لحظه آخری دارند در قیمت آنهاست.

تورهای دقیقه ۹۰ به لحاظ امکانات و خدمات هیچگونه تفاوتی با تور های استاندارد نخواهند داشت و طبق قانون هیچ امکاناتی برای مسافران تور دقیقه ۹۰ ارزان کیش محدود نیست به طوری که ممکن است شما در هواپیما دقیقاً کنار کسی بنشینی که هزینه کامل را پرداخت کرده باشد.

تفاوت تور لحظه آخری با تور ارزان

تور لحظه اخری یک تور کاملاً استاندارد به حساب می آید و تنها به دلیل پر نشدن ظرفیت با قیمت کمتری عرضه می شود اما تور ارزان قیمت روی هتل های سطح پایین که معمولاً دو تا سه ستاره هستند بسته شده است و خدمات کمتری را چه به لحاظ پرواز و چه اقامت عرضه می کند.

هتل هایی که در تورهای لحظه آخری در اختیار مسافران قرار میگیرد هتل های بسیار شیک و خوبی هستند که معمولا چهار و پنج ستاره می باشند برخی تور ها اصطلاح تور دقیقه ۹۰ یا لحظه آخری و بر روی تور های خود می گذارند.

ارزان بودن تور شان را مبنی بر لحظه آخری بودن آن می‌دانند اما باید بدانید که تورهای ارزان قیمت اقامتگاههای سطح پایین تری را انتخاب کرده اند و ممکن است برچسب لحظه آخری را بر روی تور های شان بزنند و باید بگوییم که گول هر تور لحظه آخری را نخورید تا بتوانید از امکانات و خدمات یک تور سفری استاندارد استفاده کنید.

یکی از راههای تشخیص دادن تور لحظه آخری زمان برگزاری این تور ها هست امکان دارد که هنوز یک هفته زمان به شروع و برگزاری تور زمان باقی باشد و برگزار کننده آن را جز تورهای لحظه آخری قرار ندهد و تنها یکی دو روز پایانی ثبت نام تور برگزار کند و برای پر نشدن ظرفیت تور دچار نگرانی شود؛ پس باید بدانید دقیقا تورهای لحظه آخری همان ساعت‌های آخری برگزاری تور ارائه می شوند.

برای چه مقاصدی تور لحظه آخری ارائه می شود؟

تور لحظه آخری برای مقاصد داخلی و خارجی هم وجود دارد اکثر تورهایی که محبوب هستند در ایام شلوغ شامل تور لحظه آخری نمیشوند. معمولاً تور های لحظه آخری کیش و مشهد و قشم و کمتر عرضه می شود زیرا همیشه متقاضیان خود را دارند اما در برخی از مواقع و در برخی از ایام سال که مسافر کمتر است و تور لحظه آخری کیش مشهد قشم و دیگر شهر های پرطرفدار هم امکان ارائه دارند.

در رابطه با تورهای لحظه آخری خارجی باید بگویم که بیشتر برای کشورهایی هستند که گردشگر ایرانی برای ورود به آنها نیازمند ویزا نیستند و از میان این کشورها می‌توان به مالزی ترکیه گرجستان و سریلانکا اشاره کرد.

تورهای لحظه آخری در چه ایامی از سال ارائه می شوند؟

وقتی یک تور به اسم لحظه آخری برگزار می شود به دلیل اینکه تور با استقبال بسیار زیادی مواجه می شود ممکن است برگزار کننده این تور صندلی های هواپیما و اتاق در هتل را در میزان زیادی رزرو کند اما به دلایل پیش‌بینی‌نشده ممکن است این صندلی ها و یا اتاق خالی بماند.

معمولاً این حالت برای عید و تابستان و تعطیلات رسمی پیش نمی آید زیرا در زمان تعطیلات گردشگران سعی می کنند سفر هایشان را انجام دهند و معمولاً بعد از تعطیلات رسمی در زمان اوج گرما و یا سرمای مقصد مورد نظر این تورها عرضه می شود.

مزایای تورهای لحظه آخری

در واقع مهم‌ترین مزیتی که تورهای لحظه آخری دارند قیمت بسیار مناسب بلیط رفت و برگشت و هتل های آنها هستند که در ازای خدمات بی نظیر در اختیار مسافران قرار می‌گیرد پس از اتمام این به صورت هوشمندانه عمل کنید و اگر قصد سفر دارید به صورت روزانه و مکرر وب سایت های مسافرتی معتبر را مورد بررسی قرار دهید می توانید از تور ارزان قیمت در دقیقه ۹۰ بهره مند شوید.

معایب تورهای لحظه آخری

بزرگترین ایرادی که برای تورهای لحظه آخری می‌توان عنوان کرد همین دقیقه نودی بودن این تورها هست و رفتن به سفرهای راه دور تقریباً نیازمند آن است که از قبل آماده باشید از طرفی هم برای خرید تور و انصراف از خرید و... ممکن است دیگر فرصتی نداشته باشید.

از معایب دیگری که بر یک تور دقیقه ۹۰ می توان در نظر گرفت این است که لحظه‌ ساعتهای پرواز معمولاً شب و صبح یا در ساعت های اذیت کننده و نامناسب هستند زیرا اکثر پرواز‌ها با شرایط بهتر خیلی سریع تر پر می شوند به همین دلیل پروازهایی که بد تایم هستند که خیلی دیر صندلی هایشان پر میشود.

در رابطه با کیفیت هتل های تورهای لحظه آخری چه می دانید؟

اکثر هتل های ۵ستاره شامل تخفیفات ویژه لحظه آخری می شود در بعضی از موارد مثلاً در فصول سرد که هوا به شدت سرد می شود در برخی از تعطیلات افر های خوبی ارائه می شود.

در ماه رمضان و تاسوعا و عاشورای حسینی فصل امتحانات و زمانی که تقاضا برای سفر کمتر می‌شود این هتل ها شامل تخفیفات ویژه می گردند.

موارد بسیار مهم در رابطه با تور های لحظه اخری

آژانس های مسافرتی تنهاراه فروش این تورها را اطلاع رسانی به مشتریان خود و اطلاع رسانی به واسطه آژانس همکار می‌دانند و در برخی از اوقات امکان دارد موفق به فروش این تورها نشوند.

از طرف دیگر هم امکان چاپ و درج این تورها در روزنامه و مجلات را ندارند زیرا زمان کافی برای این کار نخواهد بود.

از سمت دیگر سودجویان با راه انداختن ایمیل و ارسال پیام های جعلی مبالغ هنگفتی را از این طریق به جیب می زنند پس بهتر است قبل از اینکه تور لحظه آخری را خریداری کنید در رابطه با تحقیقات لازم را انجام دهید.

با افرادی که قبلاً از این تور را استفاده کرده است صحبت کنید بهتر از معتبر ترین آژانس مسافرتی درخواست خرید تور لحظه آخری داشته باشید


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3wzrmr