پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
کد خبر: 18114
تاریخ انتشار: 1401/04/15 01:51

تولید لباس کار با استاندارد های جهانی در ایران

برای اطمینان از سلامت، ایمنی و رفاه کارمندان و کارگران، به سازمان ها و شرکت ها توصیه می شود لباس کار مطابق با استانداردهای جهانی تهیه کنند.

برای اطمینان از سلامت، ایمنی و رفاه کارمندان و کارگران، به سازمان ها و شرکت ها توصیه می شود لباس کار مطابق با استانداردهای جهانی تهیه کنند. همچنین اگر اشخاص شاغل خودشان لباس کارشان را انتخاب می کنند باید علاوه بر ظاهر و مدل، به نکات بسیاری دقت کنند از جمله جنس پارچه، میزان ایمنی و راحتی آن. هر شغلی با توجه به محیطی که در آن قرار دارد، دارای شرایطیست که نیاز به لباس کار متناسب دارد و لباسی که برای یک شغل مناسب است میتواند برای شغل دیگری آزاردهنده باشد، بنابراین انتخاب لباس کار مناسب اهمیت بالایی دارد.



تولید لباس کار حرفه ای با استاندارد های جهانی

امروزه شرکت های زیادی لباس کار تولید میکنند که برخی به صورت تخصصی روی بخش خاصی مانند لباس کار اداری تمرکز کرده و برخی همه انواع لباسکار را عرضه می کنند. برای تولید لباس کار حرفه ای باید مراحل مشخصی طی شود تا لباس آماده شده استانداردهای لازم را داشته باشد و با نوع کار، شرایط محیط کار و ترجیحات کارگر (از نظر ظاهری) هماهنگ باشد. شرکت های تولیدی لباس کار حرفه ای در صورتی که از استانداردهای جهانی پیروی کنند، لباس هایی ارائه می کنند که در عین داشتن ویژگی های مورد نیاز، ایمنی کافی را نیز به همراه دارد.





مهمترین عوامل در تولید لباس کار حرفه ای به شرح زیرند:

1- جنس پارچه لباس کار

پارچه هایی که برای تولید لباس کار در نظر گرفته می شود باید با شرایط محیط کار سازگار باشد، به عنوان مثال پارچه لباس کار صنعتی باید مقاومت بسیار بیشتری نسبت به لباس کارهای دیگر داشته باشد یا اینکه لباسکار زمستانه باید با پارچه ضخیم تری تولید شود. انواع متداول پارچه هایی که برای تولید لباس کار استفاده می شوند، عبارتند از:

  • پارچه کتان: این نوع پارچه مقاومت خوبی به خصوص در برابر گرما دارد، به همین دلیل انتخاب مناسبی برای تولید لباس کار صنعتی مانند جوشکاری و کارهای سنگین دیگر می باشد. کتان دارای درجه های مختلفی برای تولید لباس کار می باشد که هم در وزن و هم در مقاومت پارچه تاثیر مستقیم دارند.

  • پارچه تترون: این نوع پارچه برای لباس کار هایی که نیاز به استحکام بالا ندارند استفاده می شوند، زیرا ضخامت کمی دارد و معمولا برای تولید لباس کار اداری بکار گرفته می شود.

  • پارچه ترگال: این پارچه نیز شبیه پارچه تترون، اما با ضخامت بیشتر می باشد که باعث افزایش مقاومت لباس کار می شود؛ پارچه ترگال از ترکیب پنبه و پلی استر تولید می شود و نوعی از پارچه لباس کار 70 30 می باشد.

  • پارچه کجراه: این گروه از پارچه ها بهترین نوع پارچه برای تولید لباس کارهایی هستند که نیاز به مقاومت دارند، زیرا ضخامت بیشتری نسبت به انواع قبلی دارد.

2- دوخت لباس کار

برخی فکر میکنند که اگر لباس کارشان مقاومت مورد نیاز را داشته باشد، طراحی و دوخت آن دیگر اهمیتی ندارد، در صورتی که اهمیت دوخت لباس کار در راحتی آن در طولانی مدت مشخص خواهد شد. دوخت لباس کار در عین حال که باید محکم باشد تا به مرور زمان باز نشود، باید ظرافت نیز داشته باشد تا هم ظاهر زیبایی داشته باشد و هم به صورتی نباشد که با برجستگی هایش کارگر را اذیت کند. لباس کار نیز مانند هر نوع لباس دیگر می تواند با پارچه های رنگی و طرح دار نیز تولید شود، همچنین با توجه به درخواست شرکت امکان چاپ و دوخت لوگوی مجموعه و نام افراد یا هر طرح سفارشی دلخواه روی لباس نیز وجود دارد.

3- اندازه و افزودنی ها

لباس کارهای آماده در چندین سایز مختلف موجود هستند، اما در صورتی که سازمانی بخواهد لباس کار مخصوص خود را داشته باشد میتواند با توجه به اندازه کارمندان و کارگرانش سفارش دوخت بدهد. نکته ای که در خصوص اندازه لباس مناسب محیط کار باید در نظر داشته باشید، اینکه بهتر است اندازه لباس کمی گشادتر باشد تا بتوانید به راحتی به انجام کار خود بپردازید. در مرحله پایانی امکان اضافه کردن هر نوع اکسسوری بر لباس کار وجود دارد که هم می تواند مواردی مانند زیپ و جیب در جهت افزایش راحتی یا مواردی برای افزودن زیبایی یا نشان دادن برند مجموعه باشد.





استانداردهای جهانی لباس کار

همانطور که گفته شد برای تولید لباس کار حرفه ای، راحت، ایمن و ماندگار، استانداردهایی وجود دارد که باید توسط شرکت های تولید کننده رعایت شود. استانداردهای جهانی برای لباس کار هر بخش شغلی تعیین شده و ویژگی هایی که لباس کار صنعتی دارد با لباس کار اداری متفاوت است. مهم ترین استانداردهای جهانی که در تولید لباس کار حرفه ای باید رعایت شود عبارتند از:

1- EN ISO 20471 : این استاندارد مخصوص لباس کار افرادیست که در محیط های تاریک کار می کنند یا در مسیر رفت و آمد وسایل نقلیه تردد می کنند. در این نوع لباس کار باید از نوارهای شب رنگ یا بازتابنده نور با الزامات سطح 2 استفاده شود تا کارکنان از فاصله مشخصی دیده شوند.

2- EN ISO 11611 : این استاندارد جهانی مربوط به مشاغل جوشکاری یا هر شغلی که با آتش و الکتریسیته تماس داشته باشد، است؛ بر اساس این استاندارد لباس کار این گروه از مشاغل باید در مقابل الکتریسیته، فلزات مذاب، جرقه های آتش و حرارت عایق باشند.

3- EN 343 و EN 342 : این دو استاندارد جهانی در جهت تولید لباس کار حرفه ای برای افرادیست که در محیط های آزاد مشغول هستند، بافت و پارچه لباس کار برای این مشاغل باید با شرایط آب و هوایی متناسب باشد و محافظت کافی مانند ضد آب بودن یا نفوذپذیری هوا را ارائه دهد.

4- UV 801 : این استاندارد بر محافظت لباس کار در برابر اشعه مضر خورشید اشاره دارد و برای افرادی که در شرایط گرم و تابش مستقیم خورشید کار می کنند استفاده می شود.

5- EN ISO 15797 : این استاندارد جهانی بر مقاومت لباس کار در برابر شستشو و خشک کردن اشاره می کند.



با توجه به بررسی هایی که در بین شرکت های تولیدی لباس کار حرفه ای انجام داده ایم، دریافتیم که شرکت تولیدی بازرگانی آسان پوش با تجربه طولانی در این صنعت بزرگترین و یکی از بهترین شرکت های تولید کننده پوشاک نظامی و ورزشی، انواع لباسکار اداری، صنعتی و تبلیغاتی می باشد. شرکت آسان پوش با سابقه ای بیش از 40 سال در زمینه تولید لباس کار حرفه ای به اصول خود پایبند است و کیفیت محصولات خود را همواره افزایش می دهد، این مجموعه با تکیه بر دانش روز و استانداردهای جهانی توانسته به موفقیت های بسیاری از جمله چند دوره کارآفرین برتر و واحد برتر مدیریت کیفیت در سالهای اخیر دست یابد.

برای ارتباط با کارشناسان مجموعه آسان پوش و اطلاع از قیمت ها از روش های زیر اقدام کنید:

شماره های تماس: 02166467782

وب سایت : www.asanpoosh.com




کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3n9lko