سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 30 Apr 2024
کد خبر: 108115
تاریخ انتشار: 1403/01/28 03:57

برگزاری دهه تولید و تجارت از اول تا ۱۰ تیر ۱۴۰۳

اول تیرماه به‌عنوان روز اصناف و دهم تیر روز صنعت و معدن نام‌گذاری شده است. لذا در بخش صنعت، معدن و تجارت کشور در این ایام، با عنوان «دهه تولید و تجارت» فعالیت‌های گسترده و برنامه‌های متنوعی با همکاری مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکل‌های خصوصی به اجرا درمی‌آید. برهمین اساس پنجمین نشست بزرگداشت دهه تولید و تجارت با حضور فرشاد مقیمی رئیس ستاد، برگزار شد و مهم‌ترین اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت گرامیداشت این ایام مورد بررسی قرار گرفت.
برگزاری دهه تولید و تجارت  از اول تا ۱۰ تیر ۱۴۰۳

فرشاد مقیمی در نشست بزرگداشت دهه تولید و تجارت با اشاره به برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت از یکم تا دهم تیرماه در سطح ملی و استانی برای گرامیداشت و معرفی توانمندی‌ها در بخش‌های گوناگون در «دهه تولید و تجارت» اعلام کرد: امسال نیز «ستاد گرامیداشت دهه تولید و تجارت» وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اجرای هرچه بهتر این مراسم در سال ۱۴۰۳، با رویکرد امیدآفرینی، ارتقای انگیزه و تلاش فعالان این عرصه، تدابیری را برنامه‌ریزی کرده تا به‌وسیله بخش‌های ذی‌ربط در ستاد وزارت متبوع و ادارات کل استانی به ثمر بنشیند.

به گزارش ایدرونیوز، به‌گفته وی تدوین شیوه‌نامه تعیین منتخبان واحدهای صنعتی و معدنی، تشکیل کمیته‌های تخصصی از دیگر موضوعات مطروحه در این نشست بود.

وی با اشاره به قدمت بیش از ربع قرن این رویداد افزود: روز صنعت و معدن، بزرگ‌ترین رویدادی است که در آن تقدیر و تشکر از فعالان بخش صنعتی انجام می‌شود و بیش از ۲۷ سال قدمت دارد و این قیمت نشان از اهمیت و اصالت این رویداد ملی است.

مقیمی با اشاره به تاکید ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت برای برگزاری این رویداد با رویکرد شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» خاطرنشان کرد: ما این دهه و این روز را متفاوت از سنوات گذشته برگزار خواهیم کرد.

وی بیان کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت با ریاست جمهوری مکاتبه‌ای مبنی بر برگزاری نشست‌هایی در حوزه تولید با حضور وزرا و همچنین معاونان ریاست جمهوری مرتبط با تولید انجام شد تا از محل برگزاری نشست‌های تخصصی چالش‌های حوزه تولید موردبحث و بررسی قرار بگیرد و راهکارهای اجرایی دستگاه‌ها اعلام شود تا هم شرایط برای تولید فعالیت‌های صنعتی فراهم شود و هم بحث مربوط به شعار سال پیش برود.

مقیمی همچنین گفت: جلسه‌ای با معاون اول رئیس‌جمهور در خصوص تدوین بسته حمایتی دولت برای فعالان اقتصادی در حوزه تولیدی کشور برگزار خواهد شد تا در روز برگزاری این رویداد، به شکل نمادین توسط رئیس‌جمهوری رونمایی شود و به‌نوعی دولت بتواند مجموعه فعالیت‌ها و بسترهای لازم برای جهش در حوزه تولید را رونمایی کند و امیدواریم این مجموعه اقدامات و فعالیت‌هایی که صورت می‌گیرد بتواند توسعه فعالیت‌ها و اجرای دقیق فرامین رهبری را فراهم کند.

اعضای کمیته دهه تولید و تجارت

طی حکمی از سوی «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، اعضای کمیته دهه تولید و تجارت به شرح زیر اعلام شده‌اند:

رئیس ستاد:

جناب آقای فرشاد مقیمی، عضو و رئیس ستاد

دبیر و روسای کمیته‌های ستاد:

جناب آقای حمیدرضا فیاض، عضو و دبیرکل ستاد

جناب آقای غلامحسین مقیمی اسفندآبادی، عضو و رئیس کمیته منتخبین

جناب آقای سیدعلی رضا شجاعی، عضو و رئیس کمیته محتوی

جناب آقای آرمان خالقی، عضو و رئیس کمیته استان‌ها

سرکار خانم گلنار نصرالهی، عضو و دبیر کمیته منتخبین

سرکار خانم زهرا خالقی‌پور، عضو و مسئول پیگیری‌های ویژه

جناب آقای علی صدری، عضو و رئیس کمیته مالی و خزانه‌دار

جناب آقای احسان آقایی ملایری، عضو و رئیس کمیته اطلاع‌رسانی

اعضای محترم ستاد:

جناب آقای مجید فولادگر

جناب آقای بابک احمدی

جناب آقای محمدرضا موثقی‌نیا

جناب آقای علیرضا شاه میرزایی

جناب آقای سید احمدرضا علایی طباطبایی

جناب آقای حسین صداقت‌مهر

سرکار خانم طاهره رضاپور

جناب آقای علی رسولیان

جناب آقای طهمورث لاهوتی

جناب آقای حسین شفیع‌زاد

جناب آقای سید عبدالوهاب سهل‌آبادی

جناب آقای صمد حسن‌زاده

جناب آقای مجتبی صفایی

جناب آقای محمدرضا بهرامن

جناب آقای حسین زاهدی

جناب آقای محسن خلیلی عراقی

جناب آقای محمود نجفی عرب

جناب آقای محمدرضا مرتضوی

جناب آقای حمیدرضا رستگارپور

حمایت از جبهه تولید و اقتصاد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران بااشاره به برگزاری دهه تولید و تجارت گفت: دهه تولید و تجارت، یادآور تلاش‌های جهادگران صنعت در جبهه تولید و اقتصاد کشور است.

وی افزود: تولید و صنعت، نقش مهمی در افزایش رشد و توسعه اقتصادی ایفا می‌کنند و با رونق این بخش، نیروی کار و فناوری در تولید به‌حرکت درآمده و رونق اقتصادی، زمینه‌های بهبود سطح زندگی را فراهم می‌کند. به گزارش خبرآنلاین، یاسر امینی گفت: دستیابی مغزهای برتر ایرانی به فناوری‌های پیشرفته و نوین در عرصه صنعت و اقتصاد، حیرت جهانیان را برانگیخته و دشمنان زبون این مرزوبوم را به ترور ناجوانمردانه دانشمندان نابغه ایرانی وادار کرده است تا شاید به خیال خام خود از پیشرفته‌ای علمی ایران در همه زمینه‌ها ممانعت ورزند. وی یادآور شد: ترغیب، تشویق و حمایت همه‌جانبه از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند بستر لازم و مناسب را در زمینه شکوفایی علم صنعت در محیط تولید فراهم نماید و صاحبان صنایع کوچک و متوسط با دلگرمی زیاد، راه پر فراز و نشیب رسیدن به خودکفایی و قطع وابستگی‌های اقتصادی را هموار کنند.

فرصتی برای ارج نهادن به تلاش جهادگران

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: دهه تولید و تجارت، مجالی برای ارج نهادن دولت و ملت به تلاش جهادگران، کارآفرینان، کارگران، مدیران و کارکنان عرصه تولید و تجارت است. رضا محمد رحیمی ضمن بیان این مطلب افزود: بدون شک دستاوردهای حاصله در زمینه تولید و تجارت و کسب موفقیت‌های بی‌بدیل تلاشگران صنعت، معدن و تجارت مصداقی بارز از توسعه و پیشرفت چشمگیر فرزندان برومند این دیار، خصوصا در خنثی‌سازی تحریم‌های ظالمانه است، که همواره قابل‌ستایش است.

سخن پایانی

تولید در بخش صنعت و معدن، حوزه‌ای فرابخشی است که نیازمند کمک و تلاش همه نهادها و سازمان‌های گوناگون در بخش دولتی و خصوصی است و حضور مقامات کشور، وزرای مختلف، معاونان رئیس‌جمهور، حوزه‌های پولی و بانکی، نمایندگان مجلس و تشکل‌ها نشانی از عزم همه‌جانبه تمام بخش‌ها برای رشد تولید در سال جاری است.

امسال با توجه به شعار سال، تبیین درست دستاوردهای ارزشمند این بخش که ماحصل تلاش‌های مجدانه تولیدکنندگان، اصناف، فعالان اقتصادی و همکاران وزارت صنعت، معدن و تجارت در سراسر کشور است، ضروری‌تر از گذشته است و به همین مناسبت، مراسم‌ مختلفی در سراسر کشور برای تقدیر از برترین‌ها در مسیر تحقق رشد تولید برگزار می‌شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2olgng