دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 20 May 2024
کد خبر: 90859
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/05/07 12:13

معرفی اجزای ضد لرزش و کنترل ارتعاش خودرو الکتریکی

در ابتدا، در ژوئیه 2017، دولت ممنوعیت فروش خودروهای جدید دیزلی، بنزینی را تا سال 2040 اعلام کرد تا به طور چشمگیری آلودگی هوا را کاهش دهد. این به عنوان بخشی از یک برنامه بزرگتر برای تلاش برای انتشار کربن صفر تا سال 2050 است.
معرفی اجزای ضد لرزش و کنترل ارتعاش خودرو الکتریکی

معرفی اجزای ضد لرزش و کنترل ارتعاش خودرو الکتریکی

در ابتدا، در ژوئیه 2017، دولت ممنوعیت فروش خودروهای جدید دیزلی، بنزینی را تا سال 2040 اعلام کرد تا به طور چشمگیری آلودگی هوا را کاهش دهد. این به عنوان بخشی از یک برنامه بزرگتر برای تلاش برای انتشار کربن صفر تا سال 2050 است. به این ترتیب، از فوریه 2020، ممنوعیت خودروهای بنزینی و دیزلی تا سال 2040 " در صورت امکان " به سال 2035 منتقل شد . در ارتباط با این اخبار اخیر، طی چند سال گذشته خودروهای الکتریکی بیشتر و بیشتری در جاده‌ها ظاهر می‌شوند و اکنون به عنوان یک گزینه سازگارتر با محیط زیست با توانایی کمک به کاهش چشمگیر انتشار گازهای گلخانه‌ای دیده می‌شوند. با این حال، بسیاری از مردم هنوز در مورد خودروهای برقی، مزایایی که به ارمغان می‌آورند در تاریکی هستند و با اجزایی که این وسیله نقلیه اقتصادی جدید استفاده می‌کند ناآشنا هستند. در این پست به تمام موارد فوق می پردازیم. هیرمند بسپار نوین تولید کننده انواع قطعات لاستیکی از جمله کوپلینگ لاستیکی و اورینگ لاستیکی و ... با کیفیت بالا می باشد.

مزایای برتر خودروهای الکتریکی:

برای محیط زیست بهتر است

همه ما می دانیم که یک خودرو الکتریکی دوستدار محیط زیست است، اما از چه نظر؟

آلودگی کمتری به دلیل کاهش انتشار اگزوز و در نتیجه انتشار کربن مضر ایجاد می شود.

برخی از خودروهای الکتریکی را می‌توان با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر شارژ کرد، بنابراین می‌توان انتشار گازهای گلخانه‌ای را در این فرآیند کاهش داد.

با نگاهی به آینده، تولید خودروهای الکتریکی به سمت سازگاری با محیط زیست با مواد مورد استفاده به عنوان قطعات بازیافتی رسمی در بسیاری از جدیدترین وسایل نقلیه در حال حرکت است.

ارتعاش خودرو الکتریکی

مقرون به صرفه تر

از نظر راه اندازی و نگهداری یک خودروی الکتریکی، هزینه در طول زمان به طور قابل توجهی کمتر از خودروهای دیزلی/ بنزینی فعلی است. از آنجایی که یک خودروی الکتریکی برای کارکردن نیاز به شارژ دارد، هزینه اولیه ایستگاه شارژ خودروی برقی وجود دارد، با این حال، با گذشت زمان هزینه کارکرد به طور کلی بسیار کمتر خواهد شد.

در رابطه با تعمیر و نگهداری، از آنجایی که قطعات متحرک کمتری در یک خودروی الکتریکی وجود دارد، نیاز به سرویس دهی کمی وجود دارد. باتری‌های خودرو به موقع نیاز به تعویض دارند، اما به غیر از باتری، روتور، ترمز، لاستیک‌ها و سیستم تعلیق، چیز دیگری برای نگهداری وجود ندارد.

کیفیت هوای بهتر

همانطور که کیفیت هوا بهبود می یابد، سلامتی و خطرات فعلی برای بدن که ناشی از انتشار موتور و آلودگی هوا است، بهبود می یابد. خودروهای الکتریکی به معنای محیط و هوای سالم‌تر هستند، که به نوبه خود به این معنی است که ما هر روز انتشار کربن کمتری را تنفس می‌کنیم.


 

قطعات لاستیکی ماشین الکتریکی

یک خودروی الکتریکی از اجزای متعددی تشکیل شده است که بسیاری از آن ها از لاستیک ساخته شده یا دارای ترکیب هستند. در زیر، سه قسمت کلیدی خودرو را که به اجزای لاستیکی به فلز نیاز دارند، برجسته می‌کنیم:

پایه های پیشرانه

پیشرانه یک وسیله نقلیه الکتریکی به وضوح با موتورهای احتراق داخلی سنتی متفاوت است. با این حال، حالت دوم معمولاً از تعادل خارج می شود و ارتعاشات دوره ای ایجاد می کند که باید از انتقال در سراسر خودرو به حداقل برسد. علاوه بر این، درایو یا «گشتاور» ایجاد شده توسط موتور باید توسط پایه‌ها خنثی شود تا موتور در جای خود ثابت بماند. یک موتور الکتریکی همان نوع ارتعاشات موتور احتراق داخلی را ایجاد نمی کند، اما همچنان در معرض بارهای شوک بالایی قرار دارد و سطوح بالایی از گشتاور تولید می کند، که هر دو باید با استفاده از پایه های لاستیکی پیشرانه خنثی شوند. به طور معمول دیافراگم لاستیکی برای نصب پیشرانه استفاده می شود و این اثرات را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، در نتیجه راحتی سرنشینان را بهبود می بخشد و طول عمر قطعات خودرو را بهبود می بخشد.

کنترل ارتعاش خودرو الکتریکی

پایه های تعلیق

وسایل نقلیه الکتریکی معمولاً سنگین‌تر از همتایان موتور احتراق داخلی خود هستند که عمدتاً به دلیل وزن باتری‌ها است که همچنان قابل توجه است. با این حال، طراحی اساسی سیستم تعلیق یکسان است، اگرچه اجزای سیستم تعلیق برای کنترل وزن‌ها و ویژگی‌های مختلف خودرو تنظیم شده‌اند. به طور معمول از بوش های لاستیکی ​​استفاده می شود که از دو آستین فلزی استوانه ای، یکی در داخل دیگری تشکیل شده است، که توسط لاستیک متصل شده بین آنها به هم متصل می شوند و لاستیک به گونه ای مهندسی شده است که ویژگی های مورد نظر را برای سواری و جابجایی در انواع سطوح ارائه دهد.

توقف های بسته شدن وسایل نقلیه و محدودیت های سفر

بسته شدن وسایل نقلیه در خودروهای برقی و موتور احتراق داخلی همگی به قطعات لاستیکی برای محافظت در برابر ضربه و تماس فلز با فلز نیاز دارند. آنها همچنین به کاهش نویز و جلوگیری از آسیب دیدن قطعات کمک می کنند. بوبین های لاستیکی اغلب در بسیاری از سناریوها استفاده می شود که در آن بسته شدن "نرم" مورد نیاز است. نمونه‌های رایج آن بر روی درهای خودرو یا درب عقب خودرو است. آنها یک راه حل ساده اما موثر برای محافظت در برابر هر گونه لرزش یا شوک هستند، بنابراین از آسیب خودرو جلوگیری می کنند.

اگر در مورد راه حل های ضد لرزش برای خودروهای الکتریکی یا هر وسیله نقلیه ای در صنعت خودروسازی سؤالی دارید ، لطفاً برای راهنمایی و اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. 


 

 

برچسب ها : خودروهای الکتریکی,خودرو الکتریکی,ماشین برقی,خودرو برقی,مزایای خودرو برقی,اجزا خودرو برقی,اجزا ماشین برقی


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3kgn9a