جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 17 May 2024
کد خبر: 8781
تاریخ انتشار: 1400/10/01 12:58

بهره‌مندی روستاهای زنجان از جاده آسفالت

۹۶ درصد جمعیت روستایی از جاده آسفالت شده بهره‌مند هستند. از ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی استان زنجان ۴۰۰ کیلومتر آن راه دسترسی است که نیازی به آسفالت ندارد.

به گزارش صمت از زنجان، عبدالحسین علی‌اکبری در نشست خبری افزود: روکش‌های آسفالت برخی از جاده‌های روستایی استان زنجان قدمت ۲۵ ساله دارد. وی یادآوری کرد: نسبت آسفالت راه‌های روستایی به طول آن شاخص ۸۲ درصدی دارد. 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در شاخص برخورداری جمعیت روستایی از جاده آسفالته و نسبت آسفالت به طول راه‌ها بالاتر از میانگین کشوری هستیم.

علی‌اکبری خاطرنشان کرد: امسال از محل‌های مختلف اعم از محرومیت‌زدایی، اعتبارات استانی و... بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان مصوب درباره راه‌های روستایی داریم. 

به گفته وی، ۴۵ پروژه راه روستایی استان برای آسفالت در امسال تعریف و موافقتنامه نیز مبادله شده است.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: با تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات مصوب، تحول خوبی در ۲ سال آینده در آسفالت راه‌های روستایی اتفاق خواهد افتاد. 

علی‌اکبری اظهار کرد: آسفالت راه‌های روستایی بیش از ۵۰ خانوار در اولویت برنامه‌ها قرار دارد. وی ادامه داد: از ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی استان زنجان ۴۰۰ کیلومتر آن راه دسترسی است که نیازی به آسفالت ندارد.

وی گفت: درحال‌حاضر ۹۶ درصد از جمعیت روستایی این استان از جاده آسفالت بهره‌مند هستند.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در زمان حاضر ۳ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان زنجان آسفالت است.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3gv9n3