چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - 15 May 2024
کد خبر: 14333
تاریخ انتشار: 1401/01/22 01:38
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد تاکید کرد

تحقق شعار سال با بهره‌برداری بهینه از منابع آب

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با مهم دانستن شعار سال برای استان گفت: باید شعار سال را با بهره‌برداری بهینه از منابع آب و مدیریت مصرف، محقق کنیم. محمدمهدی جوادیان‌زاده با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ مزین شده است به‌نام «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» افزود: باتوجه به صنعتی و معدنی بودن استان یزد بسیار بجا، مهم و نیاز اصلی استان است که محقق شدن شعار سال را در صدر برنامه‌های‌مان قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: استان یزد از گذشته تا به‌حال در حوزه تولید و ارائه خدمات، سرآمد بوده و تولید، جزء جدایی‌ناپذیر کسب‌وکار این استان است. می‌توان باتوجه به محدودیت منابع آبی تنها با اتکا به تولید دانش‌بنیان ضمن رشد و ارتقای سطح تولید در استان، نگاهی بهره‌ورانه و مدبرانه به مصرف آب در بخش تولید داشت.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای یزد، وی با اشاره به اهمیت ایجاد شغل برای قشر تحصیلکرده استان، بهترین عملکرد در حوزه تولید را حمایت از واحدها و مجموعه‌های دانش‌بنیان دانست و افزود: این حمایت‌ها تولیدات استان را به سمت محصولات با فناوری بالا خواهد برد که هم باعث اشتغالزایی در حوزه تحصیلکرده‌ها می‌شود و هم اینکه مدیریت مصرف به‌طور خودکار انجام خواهد شد.

جوادیان‌زاده افزود: تولید محصولات‌ های‌تک علاوه بر ارزش‌افزوده بالا معمولا با مصرف آب و تولید پساب صنعتی کم، همراه است که همین مزیت‌ها توسعه چنین صنایعی در استان را حائز اهمیت می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت تولیدات کشاورزی گفت: تجارب خوبی که استان قبلا در زمینه دانش‌بنیان داشته و نیز کمبود آب و از طرفی اهمیت امنیت غذایی، توسعه تولید دانش‌بنیان در بخش کشاورزی را بیش از پیش ضروری و حتی حیاتی جلوه می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد اظهار کرد: ‌ترکیب «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» جدا از اینکه شعار سال است باید جزو وظایف شرکت‌های خدمت‌دهنده و زیرساختی باشد که آن را محور فعالیت‌ها و دستور کار اصلی خود قرار دهند و از آنجا که محصولات و تولید دانش‌بنیان در استان یزد به انجام سایر ماموریت‌هایی که برعهده ما به‌عنوان آب منطقه‌ای گذاشته شده کمک می‌کند، ضمن استقبال از این شعار، تلاش خواهیم کرد به بهترین شکل در حوزه خدمت‌رسانی، به محقق شدن شعار سال کمک کنیم.

چاه‌های کشاورزی یزد، مجهز به کنتور هوشمند

 رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های یزد و اشکذر با بیان اینکه ۱۰۰ درصد چاه‌های کشاورزی فعال این دو شهرستان دارای قرارداد کنتور هوشمند هستند، از مجهز شدن ۹۹ درصد این چاه‌ها به کنتور هوشمند خبر داد.

مجید زارع بیدکی با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: در این سال با اصلاح و تعدیل پروانه بهره‌برداری ۵ حلقه چاه کشاورزی، درصد چاه‌های اصلاح و تعدیل‌شده به ۹۳ درصد رسیده است.

وی همچنین از اجرای طرح تحویل حجمی باتوجه به طرح سازگاری با کم‌آبی استان و در راستای نیل به اهداف آن روی ۹۱ درصد چاه‌های کشاورزی این شهرستان‌ها انجام می شود،خبر داد. نشدن و 

 زارع افزود: در این سال تعدادی گزارش جبران خسارت وارده به آبخوان به مبلغ تجمعی بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال تهیه شده که براساس دستورالعمل نحوه محاسبه حجم بهره‌برداری غیرمجاز، جبران خسارت وارده و اعاده به وضع سابق بوده و شامل چاه‌های غیرمجاز و چاه‌های دارای اضافه برداشت شده است.

وی جلوگیری از اضافه‌برداشت چاه‌های دارای اضافه‌برداشت، جلوگیری از انتقال آب غیرمجاز به اراضی غیر، توقیف ادوات حفاری غیرمجاز، برگزاری جلسات شورای حفاظت از منابع آب و رویداد آبی را از دیگر اقدامات این اداره در سال گذشته برشمرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3gdon9