پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1403 - 16 May 2024
کد خبر: 14557
تاریخ انتشار: 1401/01/27 03:21
استاندار یزد خبر داد

مشوق برای همکاری در طرح‌های ویژه

استاندار یزد گفت: به‌دنبال ایجاد مشوق برای همکاری صنایع و معادن در طرح‌های ویژه استان یزد هستیم.

به‌گزارش صمت از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد در نشست خبری با اشاره به دیدار با معاون اول رئیس‌جمهوری بیان کرد: یکی از خواسته‌های مهم استان این بوده است که از منابع صنایع و معادن برای اجرای طرح‌های استان هزینه شود و این منابع به‌عنوان مالیات از آنان پذیرفته شود تا این بخش‌ها تمایل بیشتری به مشارکت در تکمیل طرح‌های در دست اجرا در استان داشته باشند. استاندار یزد با بیان اینکه پیشرفت و آینده استان یزد وابسته به آب است و مهم‌ترین مطالبه مردم نیز تامین آب است، بیان کرد: به محض بروز خشکسالی، اختلافات میان شهرها و استان‌ها در موضوع آب باعث تحدید منابع می‌شود، بنا براین برخورداری از منابع پایدار آب در استان یزد به‌عنوان کم‌بارش‌ترین استان کشور، موضوعی حیاتی است.


مصوبات سفر رئیس‌جمهوری
فاطمی درباره مصوبات سفر رئیس‌جمهوری و هیات‌دولت و سهم شهرستان‌های مختلف در اختصاص منابع بودجه این سفر گفت: شهرستان‌های کمتر توسعه‌یافته مانند بهاباد با ۱۷ درصد و شهرستان بافق با ۱۳ درصد رتبه‌های اول و دوم مصوبات این سفر را به خود اختصاص داده‌اند.
وی با تاکید بر قرار گرفتن ریزمصوبات در اختیار فرمانداران بر‌ای اطلاع‌رسانی به رسانه‌ها یادآور شد: اجرای برخی مصوبات سفر دولت درباره بیمارستان‌ها و فضاهای درمانی زمانبر و هزینه‌بردار است و بخش قابل‌توجهی از اعتبارات این سفر نیز برای تکمیل طرح‌های درمانی مانند بیمارستان خاتم تخصیص می‌یابد.
هزینه موردنظر برای احداث این پروژه ۴۰ میلیارد تومان محاسبه شده که تاکنون ۱۸ میلیارد تومان آن تامین و واریز شده و مابقی نیز امسال تامین و تخصیص داده خواهد شد.


 طرح‌های تولید انرژی خورشیدی در یزد
استاندار یزد در زمینه برنامه تولید و تامین برق با استفاده از انرژی خورشیدی بیان کرد: برای تامین برق ازطریق انرژی خورشیدی تا سقف ۲ هزار مگاوات برنامه‌ریزی شده که تاکنون ۸۱ مگاوات این انرژی وارد شبکه شده است. برای ادامه این مسیر نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستیم و دولت وظیفه بسترسازی دارد.
فاطمی تصریح کرد: این موضوع هم‌اکنون در شهرستان‌های بافق، بهاباد و یزد در دست پیگیری است و واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران طرح نیروگاه‌های خورشیدی با ترک تشریفات اداری انجام می‌شود.


انتقال حساب معادن به بانک‌های استان
استاندار یزد درباره انتقال حساب معادن به بانک‌های استان نیز گفت: در این‌ باره اقدامات لازم صورت گرفته و ۴ جلسه شورای معادن و ده‌ها جلسه کارشناسی با حوزه‌های مختلف در این زمینه برگزار شده است.
وی افزود: باتوجه به ضرورت تمکین معادن از این دستورالعمل، بخشی از ارائه خدمات به معادنی که هنوز حساب‌های خود را به استان منتقل نکرده‌اند، متوقف شده و در صورت تداوم انتقال نیافتن حساب‌ها، خدمات آب و برق این گونه واحدها نیز در آینده نه‌چندان دور متوقف خواهد شد.


تاسیس صندوق پیشرفت و عدالت در یزد
فاطمی اظهار کرد: در سال جدید براساس مصوبات کشوری، صندوق پیشرفت و عدالت در استان تاسیس و تاکید بر این است که تمام معادن و صنایع، حساب‌ها و گردش مالی مجموعه‌های‌شان را به استان بیاورند.
باتوجه به موارد یادشده برای کسانی که به این مصوبه اهمیت ندهند، محدودیت‌هایی اعمال و اجرا و این محدودیت‌ها تشدید و ادامه‌دار خواهد شد.
استاندار یزد درباره پیگیری برنامه‌های مربوط به تکمیل خطوط ریلی یزد - شیراز نیز بیان کرد: برای این پروژه ۲۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است که تکمیل این خط ریلی و ایستگاه‌های مسیر آن از برنامه‌های در حال پیگیری در سطح استان و کشور است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3gddax