پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1403 - 16 May 2024
کد خبر: 17033
تاریخ انتشار: 1401/03/07 01:21

معرفی دستگاه چاپ روی پارچه فبتاک و کاربرد آن

دستگاه چاپ روی پارچه از آن دسته از ماشین ‌آلاتی است که به ‌تنهایی می ‌تواند محصولات متعددی را سفارشی سازی کند و طراحی های گرافیکی با کیفیت را برروی انواع منسوجات و سایر متریال چاپ کند.

شرکت فبتاک یکی از بزرگ ‌ترین مجموعه های فروش این نوع دستگاه ‌ها است که ماشین ‌آلات این شرکت در داخل کشور بدون شک از بهترین دستگاه های موجود در ایران است. بنابر اهمیت فاکتورکیفیت و قیمت دستگاه چاپ پارچه برآن شدیم که با معرفی دو نوع از برترین ماشین آلات چاپ پارچه و کاربرد آن اطلاعات مفید و کاربردی در اختیارعلاقمندان قرار دهیم.

دستگاه‌ های متفاوت و روش ‌های مختلفی برای چاپ روی پارچه وجود دارد اما برای این ‌که یک کارگاه همه ‌کاره داشته باشید و محصولات متنوعی را تولید کنید، چاپ سابلیمیشن بهترین گزینه است. با این روش تقریباً بر روی اکثر منسوجات و متریال می ‌توان چاپ انجام داد و طیف وسیعی از چاپ روی البسه، لوازم جانبی، سرامیک و چرم را انجام دهید.

فرآیند چاپ سابلیمیشن آنچنان پیچیده نیست اما تفاوت ‌هایی با روش ‌های دیگر چاپ دارد. برای کار با این متد علاوه بر چاپگر سابلیمیشن، نیازمند ابزارآلات مخصوص به آن از جمله مرکب سابلیمیشن، کاغذ سابلیمیشن و دستگاه پرس حرارتی تخت و یا کلندر سابلیمیشن هستید.

فرآیند چاپ روی پارچه به روش سابلیمیشن

سابلیمیشن به معنای تصعید است. در این فرآیند جامدات بدون آنکه وارد فاز میانی (مایع) شوند مستقیم به حالت گاز درمی ‌آیند. اساس کار این روش‌ چاپ بر پایه همین فرآیند طبیعی است اما برای این ‌که این پدیده در مرکب رخ دهد باید شرایط خاصی را فراهم کرد.

در ابتدا طرح مد نظر با مرکب سابلیمیشن باید توسط پرینتر سابلیمیشن  بر روی کاغذ سابلیمیشن چاپ شود. استفاده از کاغذ ترنسفر به جهت فراهم کردن شرایط تصعید است. فرآیند چاپ هم باید توسط چاپگر مخصوص انجام شود که به ‌راحتی با مرکب سابلیمیشن انطباق داشته باشد. در مرحله پایانی کاغذ و پارچه با هم باید تحت فشار و دمای یک نواخت قرار بگیرد که این کار نسبت ‌به ابعاد طرح می‌ تواند توسط پرس حرارتی و یا کلندر سابلیمیشن انجام شود.

 همان‌ طور که اشاره شد در این روش چاپ یک چاپگر سابلیمیشن، کاغذ سابلیمیشن ، مرکب و پرس حرارتی یا کلندر نیاز است. شاید برخی از تازه واردان به این حوزه نیازمند معرفی بهترین های ملزومات چاپ باشند که در زیر به معرفی بهترین برندهای آن پرداخته ایم.

  • پرینتر سابلیمیشن آسترو

چاپگر یا پرینتر جزء اصلی چاپ با روش سابلیمیشن است. این‌ که این دستگاه بتواند با نهایت کیفیت طرح را بر روی کاغذ چاپ کند اولین قدم برای یک انتخاب یک چاپگر با کیفیت است.

پرینتر سابلیمیشن آسترو یکی از بهترین دستگاه چاپ سابلیمیشن در کشوراست. فروش این دستگاه انحصاراً توسط شرکت فبتاک انجام می شود و نمایندگی فروش دستگاه را در اختیار دارد.

ویژگی ‌های پرینتر سابلیمیشن آسترو

مهم‌ ترین قطعه ای که در دستگاه چاپگر استفاده می شود هد آن است. این چاپگر از سه هد پرقدرت اپسون  EPSON  مدل i3200 استفاده می ‌کند که خود نشان ‌دهنده کیفیت این دستگاه است. این دستگاه عرض چاپی برابر با 180 سانتی ‌متر دارد و سرعت چاپ آن 120 متر مربع  بر ساعت است. از دیگر ویژگی ‌های این دستگاه که می ‌توان به آن اشاره کرد بدنه ‌ای مستحکم آن است که از آلیاژهای صنعتی در ساخت آن استفاده شده‌ است. پرینتر سابلیمیشن آسترو توانایی چاپ در سه شیفت را دارد و تمامی سنسورهای لازم یک دستگاه چاپ باکیفیت مانند سنسور اتمام کاغذ و مرکب در آن تعبیه شده ‌است.

 یکی از ویژگی‌ هایی که باعث تمایز این دستگاه نسبت ‌به نمونه‌ های موجود در بازار شده است، سیستم خشک‌ کن ویژه آن است. این دستگاه از یک سیستم هوشمند گرمایشی مادون قرمز برای خشک کردن سریع ‌تر طرح استفاده می‌ کند که علاوه ‌بر سرعت، کیفیت خشک‌ شدن طرح را افزایش می ‌دهد. با این سیستم دیگر طرح بصورت کم رنگ خشک نمی شود و یا بعد از خشک شدن پوسته پوسته نخواهد شد.

پرینتر سابلیمیشن پریما

  • پرینتر چاپ پارچه پریما

از دیگر چاپگرهای با کیفیت در بازار می ‌توان به پرینتر پریما اشاره کرد. از لحاظ مشخصات فنی این دستگاه شباهت زیادی با پرینتر آسترو دارند ولی تفاوت‌ های جزئی نیز با یکدیگر دارند. اولین تفاوتی که این دو دستگاه با هم دارند گرماژ کاغذ است. این دستگاه برای چاپ بر روی کاغد با گرماژ پایین ‌تر مناسب است، اما دستگاه‌ آسترو قابلیت چاپ بر روی کاغذ با گرماژ بالا را دارد. دومین تفاوت در سیستم بارگذاری و جمع‌ آوری رول است که در چاپگر آسترو در پشت دستگاه به ‌صورت دنسینگ باراست ولی در چاپگر پریما این سیستم به ‌صورت ایر شیفت است. آخرین تفاوت آن‌ ها در وزن دستگاه است. دستگاه پرینتر پریما چیزی در حدود 200 کیلوگرم سنگین ‌تر از دستگاه آسترو و در حدود 550 کیلوگرم است.

  • کاغذ سابلیمیشن

یکی دیگر از ابزارآلات مهم چاپ کاغذ سابلیمیشن است. بدون هیچ توضیح اضافی به‌ طور قطع باکیفیت ‌ترین کاغذ سابلیمیشن متعلق به برند هانسول (Hansol) است. این کاغذ محصول کشور کره است و کیفیت بسیار خوبی دارد. کیفیت کاغذ سابلیمیشن نقش مهمی در کیفیت چاپ دارد و به تنهایی در صورت پایین بودن کیفیت آن، کیفیت نهایی محصول به شدت پایین می آید.

  • مرکب سابلیمیشن

اگر بخواهیم یک چاپ  باکیفیت داشته ‌باشیم باید در زنجیره فرآیند چاپ از مواد با کیفیت استفاده کنیم. برند های مختلفی از مرکب سابلیمیشن در بازار موجود است اما هیچکدام تا به الان نتوانست در کیفیت با برند مارس (Mars) رقابت کند این مرکب ساخت کشور چین است که جزء محصولات باکیفیت این کشور است.

کاربرد دستگاه چاپ روی پارچه

همان‌ طور که از نام این دستگاه مشخص است، کار آن چاپ برروی پارچه است. اما این ‌که چه محصولاتی تولید کنید به خلاقیت شما بستگی دارد.

  • پرده

پرده تقریباً یکی از پرفروش‌ ترین محصولاتی است که می توانید با این دستگاه تولید کنید. به دلیل اهمیت همخوانی پرده با الباقی وسایل در دکوراسیون داخلی تولید پرده با طرح های مختلف مشتریان زیادی پیدا کرده است.

  • البسه

پوشاک و البسه از دیگر محصولات تولید شده به وسیله این دستگاه است. طیف عظیم از البسه مانند تی‌ شرت، هودی، لباس ورزشی و… به وسیله این دستگاه قابل‌ چاپ است که می‌ تواند مشتریان زیادی را به خود اختصاص دهد.

  • انواع پرچم و هدایای تبلیغاتی

پرچم ‌ها و هدایای تبلیغاتی مانند سررسید، خودکار، جاکارتی و ابزارآلات تبلیغاتی نظیر انواع بنر و چاپ بک لایت همگی با این دستگاه تولید می‌شود.

قیمت دستگاه چاپ پارچه و قیمت کاغذ سابلیمیشن

 

به دلیل وارداتی بودن این دستگاه ها و ملزومات آن و نوسانات قیمت ارز نمی ‌توان قیمت دقیقی را ذکر کرد اما برای اطلاع از قیمت کاغذ سابلیمیشن وانواع دستگاه چاپ پارچه می ‌توانید با شرکت فبتاک تماس حاصل نموده و یا به وب سایت رسمی این شرکت به نشانی اینترنتی https://fabtalkco.com مراجعه نمایید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3gd9x5