پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 02 May 2024
کد خبر: 96580
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/08/14 09:08

راهنمای نماشویی ساختمان صفر تا صد

مجموعه ای از فعالیت هایی که برای از بین بردن آلودگی و جرم روی نمای ساختمان انجام می شود نماشویی ساختمان نام دارد. یکی از مهم ترین خدمات ساختمانی، خدمات نماشویی و شستشوی نمای ساختمان ها می باشد.
راهنمای نماشویی ساختمان صفر تا صد

مجموعه ای از فعالیت هایی که برای از بین بردن آلودگی و جرم روی نمای ساختمان انجام می شود نماشویی ساختمان نام دارد. یکی از مهم ترین خدمات ساختمانی، خدمات نماشویی و شستشوی نمای ساختمان ها می باشد. با توجه به میزان آلودگی و آلاینده های موجود در هوا، بارش برف و باران نمای ساختمان خیلی زود دچار آلودگی می شود و نیاز به نماشویی ساختمان دارد. بهتر است کار نماشویی ساختمان در فواصل زمانی مشخص اجرا شود تا آلودگی و جرم ها به نمای ساختمان نفوذ نکند. نمای ساختمان آلوده ظاهری زشت به نمای ساختمان می دهد و اولین قسمتی از یک ساختمان که ما می بینیم نمای ساختمان می باشد و در ذهن ما ثبت می شود. خدمات نماشویی و شستشوی نمای ساختمان علاوه بر افزایش زیبایی ساختمان از تخریب شدن نمای ساختمان جلوگیری می کند زیرا زمانی که آلودگی و جرم مدت زمان زیادی روی نمای ساختمان بماند به نمای ساختمان نفوذ کرده و حتی موجب شل شدن و افتادن سنگ های نمای ساختمان می شود. امروزه با گسترش شرکت های خدمات ساختمانی به ویژه شرکت های نماشویی ساختمان، بسیاری از مشکلات نمای ساختمان بر طرف شده است. دراین مقاله می خواهیم شما را با خدمات نماشویی ساختمان صفر تا صد آشنا کنیم.

 

روش های دسترسی نماشویی ساختمان

برای نماشویی با کیفیت، بهتر است به کل نمای ساختمان دسترسی داشته باشیم. بدون دسترسی به نمای ساختمان نمی توان خدمات نماشویی ساختمان انجام شود و یا نماشویی ساختمان ناقص می باشد. روش های دسترسی برای نماشویی عبارتند از:

  • نماشویی به روش دسترسی با طناب یا راپل
  • نماشویی به روش دسترسی با داربست
  • نماشویی به روش دسترسی با بالابر یا کلایمر
  • نماشویی به روش دسترسی بدون حضور در ارتفاع با استفاده از نردبان و یا تی های تلسکوپی

 

نماشویی ساختمان به روش دسترسی با طناب

دسترسی به نمای ساختمان با استفاده از طناب و یا راپل یکی از بهترین و متداول ترین روش ها برای دسترسی به نمای ساختمان جهت اجرای خدمات نماشویی می باشد. روش دسترسی با طناب برای نماشویی ساختمان یک روش جدید و نوین می باشد که باید توسط افراد آموزش دیده و دوره دیده انجام شود. نماشویی و شستشوی نمای ساختمان به روش دسترسی با طناب و یا راپل نیازمند افرادی می باشد که آموزش های لازم را دیده و دارای مهارت و تجربه ی کافی کار در ارتفاع می باشند. نماشویی به روش دسترسی با طناب در سهولت اجرای خدمات بسیار کمک می کند و در این روش دسترسی به کل سطح نما بسیار زیاد می باشد. برای اجرای شستشوی نمای ساختمان به روش دسترسی با طناب نیاز به ابزارآلات و وسایلی است که بتوان با ایمنی کامل از بالای ساختمان به سمت پایین فرود هایی داشت و در حین این فرود ها خدمات نماشویی ساختمان انجام شود. در اجرای نماشویی ساختمان به این روش نیازمند دو طناب می باشیم، یکی به عنوان طناب اصلی و دیگری به عنوان طناب پشتیبان نام دارد.

نماشویی ساختمان به روش دسترسی با داربست

نماشویی ساختمان به روش دسترسی با داربست یکی از قدیمی ترین روش های دسترسی برای اجرای خدمات نماشویی می باشد. ایمنی نماشویی و شستشوی نمای ساختمان به این روش نسبت به روش دسترسی با طناب کم تر می باشد اما به عنوان روشی رایج استفاده می شود. دسترسی به قسمت های مختلف نمای ساختمان در استفاده از داربست کم تر از دسترسی با طناب می باشد. نماشویی ساختمان به روش دسترسی با داربست خطرات بیشتری نسبت به نماشویی ساختمان با طناب دارد و از این روش و یا روش های دیگر زمانی استفاده می شود که دسترسی به ساختمان با استفاده از طناب امکان پذیر نباشد.

نماشویی ساختمان به روش دسترسی با بالابر و یا کلایمر

یکی از روش های دسترسی به نما که برای نماشویی ساختمان استفاده می شود دسترسی به نمای ساختمان با استفاده از بالابر های صنعتی و یا کلایمر می باشد. امنیت نماشویی در این روش نسبتا خوب است و فرد داخل باکس بالابر قرار می گیرد و به اجرای نماشویی ساختمان می پردازد. نماشویی ساختمان با استفاده از بالابر و یا کلایمر نسبت به سایر روش ها، گران قیمت تر و پر هزینه می باشد زیرا نیاز به دستگاه و ماشین آلات مخصوص خود دارد.

 

نماشویی ساختمان به روش دسترسی بدون حضور در ارتفاع

اگر ساختمان یک طبقه و یا دو طبقه باشد می توان بدون حضور در ارتفاع خدمات نماشویی انجام داد. در این روش برای دسترسی به نمای ساختمان، بیشتر از نردبان و یا تی های تلکسوپی استفاده می شود. از این روش بیشتر برای مغازه های تجاری و یا تابلوهای تجاری مخصوصا بانک ها استفاده می شود زیرا امروزه اکثر خانه ها آپارتمان می باشند.

ابزار مورد نیاز برای خدمات نماشویی

پس از اینکه با روش های دسترسی به نمای ساختمان به خوبی آشنا شدید بهتر است که کمی بیشتر درمورد ابزار هایی که برای کار نماشویی ساختمان استفاده میشود آشنا شوید. برای اجرای خدمات نماشویی ساختمان و تمیز شدن نمای ساختمان، نیاز به تجهیزات پیشرفته و مدرنی است که امروزه با آن ها عملیات نماشویی انجام می شود. در گذشته نماشویی و شستشوی نمای ساختمان کاری سخت بوده اما امروزه با استفاده از تجهیزات مدرن و دسترسی های مختلف می توان به راحتی نمای ساختمان را تمیز کرد. برخی از این ابزار ها عبارتند از:

  • واترجت: واترجت یک دستگاه بسیار پر کاربرد در نماشویی ساختمان می باشد که آب را با فشار زیاد به سمت نمای ساختمان پرتاب می کند و سبب می شود آلودگی و جرم هایی که روی نمای ساختمان می باشند از بین بروند.
  • تی و ابر: برای نماشویی نمای شیشه ای و نمای کامپوزیتی نیاز به تی و ابر می باشد زیرا بعد از نماشویی با استفاده از واترجت برای لکه گیری به تی و ابر نیاز می باشد.
  • قاپک: در روش دسترسی به نمای ساختمان با استفاده از طناب، نیاز به وسیله ای به نام قاپک می باشد تا دسترسی به نما را آسان تر کند.
  • وسایل ایمنی: در نماشویی ساختمان به روش طناب نیاز بیشتری به وسایل ایمنی می باشد مثل طناب های محکم مخصوص کار در ارتفاع، تسمه، سگک و نگهدارنده ها اما برای تمام روش های دسترسی نیاز به تجهیزات ایمنی مثل کلاه، کفش ایمنی، لباس کار مناسب، عینک کار و ... می باشد.
  • کمربند های مخصوص: برای حمل تجهیزات نماشویی نیاز به کمربندهایی می باشد که ارتفاع کاران آن را به کمرهای خود می بندند و به راحتی وسایل مورد نیاز خود را نگهداری می کنند.

 

مواد مورد استفاده در نماشویی ساختمان

در نماشویی ساختمان ها با توجه به نوع جنس نمای ساختمان و میزان آلودگی، مواد مورد استفاده جهت نماشویی و شستشوی نمای ساختمان متغیر می باشد. از مواد نماشویی می توان از سیلیس و دیسکلر نام برد.

سیلیس در نماشویی ساختمان

سیلیس به شن و ماسه های بادی گفته می شود و برای نماهایی که دارای خلل و فرج می باشند و صاف و صیقلی نیستند مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده در حفره ها نفوذ کرده و با سایش نمای ساختمان موجب از بین رفتن آلودگی های نمای ساختمان می شود.

دیسکلر درنماشویی ساختمان

دیسکلر یک ماده شوینده ی رقیق اسیدی می باشد و برای نماهایی استفاده می شود که آلودگی روی نمای ساختمان با آب از بین نمی رود. دیسکلر یک ماده ی رقیق نماشویی می باشد و آسیبی به نمای ساختمان نمی رساند.


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3e8r9a