شنبه 22 اردیبهشت 1403 - 11 May 2024
کد خبر: 8180
تاریخ انتشار: 1400/09/23 12:51

دستور انتقال نمایشگاه بین‌المللی به شهر آفتاب

در جلسه شورای شهر تهران یک‌فوریت طرح الزام شهرداری تهران به انتقال مجموعه نمایشگاه بین‌المللی به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

به گزارش رکنا، سوده نجفی، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با قرائت دلایل یک‌فوریت این طرح گفت: برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در سالیان متمادی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران واقع در بزرگراه چمران و خیابان ظفر معضلات بسیاری را فراهم آورده که فقدان تصمیم متولیان امر همچنان به‌عنوان معضل مدیریت شهری باقی مانده است.

او ادامه داد: خسارت زیانبار آلودگی هوا و محیط‌زیست به‌دلیل تشکیل صف‌های طولانی و درجا کار کردن خودروها، ایجاد ترافیک و راه‌بندان‌های سنگین اختلال در معابر بزرگراهی و تاثیر آن در مختل کردن بزرگراه‌های اطراف، درگیر کردن شبکه معابر شریانی، کمبود حمل‌ونقل عمومی مناسب به‌ویژه نبود مترو برای دسترسی به نمایشگاه، تاخیر و تداخل در شبکه اتوبوسرانی، فقدان فضای پارک مناسب و سرگردانی برای پیاده کردن جای پارک از جمله معضلات و مشکلات این نمایشگاه است.

نجفی گفت: براساس این طرح، شهرداری مکلف‌شده ضمن حفظ آمادگی خود برای میزبانی پیش‌بینی‌های لازم به‌منظور برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه‌ها را تا پایان سال ۱۴۰۰ اتخاذ کند. همچنین فضای لازم برای برگزاری تمام نمایشگاه در سال ۱۴۰۱ را از طریق سالن‌های موجود در شهر آفتاب و با بکارگیری سازه‌های موقت حداکثر تا انتهای سال ۱۴۰۰ فراهم کند. همچنین شهرداری مکلف است نسبت به تکمیل طرح جامع شهر آفتاب با اولویت سالن‌های نمایشگاهی تا سال ۱۴۰۱ اقدام کند.

برگزاری نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی ایران پس از دو سال وقفه به‌دلیل همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ (کرونا) دوباره از سرگرفته می‌شود. به گزارش ایسنا، درح الی که در دوسال گذشته بیشتر نمایشگاه‌ها در کشور به‌دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشده‌اند، حالا با انجام واکسیناسیون گسترده در کشور و اخذ مجوزهای لازم از نهادهای مسئول و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی ایران، همزمان با برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش از تاریخ ۲۷ تا ۳۰ دی ماه سال ۱۴۰۰ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی این جزیره آغاز به‌کار می‌کند.

این نمایشگاه که با حمایت شورای‌عالی دریایی کشور و سازمان بنادر و دریانوردی پس از این دوره وقفه برگزار می‌شود، با استقبال گسترده فعالان داخلی و بین‌المللی مواجه شده و در فضایی به وسعت ۱۸ هزار مترمربع برگزار خواهد شد.

در این نمایشگاه شرکت‌های داخلی و بین‌المللی محصولات، قابلیت‌های فنی و نوآوری‌های خود را به بازدیدکنندگان عرضه می‌کنند. معرفی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل کشور در زمینه تولید، بازرگانی و خدمات مربوط به صنایع دریایی و دریانوردی و گردشگری دریایی، شناسایی و معرفی موانع و نقاط ضعف موجود در این صنایع و تلاش در جهت جلب حمایت سازمان‌های دولتی ذی‌ربط از دست‌اندرکاران این صنایع، ایجاد بسترهای مناسب به‌منظور جذب سرمایه‌گذار و بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های موجود و آشنایی دست‌اندرکاران با محصولات، نوآوری‌ها و ظرفیت‌های موجود در سایر کشورها و تلاش برای رسیدن به استانداردهای جهانی از اهداف اصلی این نمایشگاه اعلام شده است.

همچنین ایجاد ارتباط بین دانشگاه‌های دریایی و دریانوردی و صنایع و شرکت‌های دریایی، ایجاد یا ارتقای رویکرد صادرات محصول به سایر کشورها و ایجاد ارتباط تجاری با شرکای خارجی و همچنین جلب‌توجه مسئولان به لزوم توسعه دریامحور به‌عنوان یک ضرورت ملی و ایجاد ارتباط بین کانون‌های تولید فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان با صنایع دریایی از دیگر اهداف این نمایشگاه است.

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی ایران در گروه‌های کالایی مربوط با بنادر و کشتیرانی، سازندگان و تأمین‌کنندگان تجهیزات دریایی، صنایع ساخت و تعمیر کشتی، خدمات دریایی و بندری، صنایع فراساحلی، تحقیقات و آموزش دریایی و شیلات و آبزی‌پروری، فعالان و صاحب‌نظران این حوزه را گرد هم می‌آورد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3e5a63