چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 08 May 2024
کد خبر: 4201
تاریخ انتشار: 1400/08/04 12:37

افزایش مصرف گاز در سمنان

در مقایسه مصرف ۶ ماه نخست امسال با سال قبل، بخش نیروگاهی و CNG بیشترین افزایش مصرف گاز را به خود اختصاص داده است.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت گاز سمنان، علیرضا اعوانی، مدیرعامل شرکت گاز استان با اعلام این خبر گفت: در ۶ ماه‌ آغاز سال، مصرف گاز در سایر بخش‌ها با تعرفه‌های خانگی، عمومی، آموزشی، مذهبی و تجاری با مدیریت مناسبی همراه بوده است. از این رو، ضرورت دارد به منظور استمرار مطلوب گازرسانی در فصول سرد سال مشترکان گاز طبیعی با رعایت الگوهای مصرف بهینه امکان تامین گاز در سراسر نقاط کشور را فراهم آورند.

وی با اشاره به اینکه گزارش‌های مقایسه‌ای می‌تواند مبنای مناسبی به منظور تحلیل مصارف و تصمیمات موثر در مدیریت مصرف باشد، گفت: در مقایسه مصارف ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ با تشابه همین بازه زمانی در سال گذشته شاهد رشد مصرف ۴۱ درصدی در نیروگاه‌ها و ۱۷ درصدی در CNG بودیم؛ در این بازه زمانی به نسبت سال گذشته، مصارف بخش خانگی و دولتی افزایش قابل‌توجهی نداشته است.

اعوانی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی حوزه مدیریت مصرف گاز در آستانه فصل سرما از اقدامات ضروری شرکت‌های گاز استانی است، گفت: این مهم محقق نخواهد شد جز در سایر مشارکت ذی‌نفعان سازمانی و مشارکت ذی‌نفعان در گرو اطلاع‌رسانی‌های کارآمد است. مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان خاطرنشان کرد: افزایش مصرف گاز نیازمند مدیریت مصرف و صرفه‌جویی است؛ عدم قطع گاز در بخش خانگی از ضرورت‌ّهای برنامه‌های شرکت گاز استان سمنان است.

در این راستا لازم است تمامی گروه‌های مصرف‌کننده در کاهش مصرف گاز مشارکت کنند. اعوانی در ادامه با اشاره به برخی نکات ایمنی استفاده از وسایل گازسوز، اظهار کرد: بهره‌گیری از بخاری‌های استاندارد، استفاده نکردن از لوله آکاردئونی برای وسایل گازسوز، اطمینان از باز بودن مسیر خروجی دودکش، استفاده از دودکش H شکل و ‌‌استفاده نکردن از آبگرمکن‌های دیواری در محیط‌های بسته از جمله نکات ایمنی هستند که با رعایت آنها می‌توان از بروز حوادث جلوگیری کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3688e2