شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 04 May 2024
کد خبر: 14242
تاریخ انتشار: 1401/01/21 01:44

پیشتیبان رمزارز شیبا اینو Shiba Inu چیست؟

دنیای رمزارزها بسیار جدید بوده و بسیاری از کسانیکه پا به این دنیا گذاشته‌اند، درک واقعی و عمیقی از آن ندارند. همین امر نیز ممکن است باعث شود که در آینده، افراد بسیاری از این سرمایه گذاری متضرر شده و بسیاری نیز سودهای هنگفت بدست آورند. فارغ از اینکه قصد خرید شیبا را داشته باشید یا نه، در این مقاله قصد داریم تا در خصوص رمزارز شیبا و زیرساختی که به آن بها داده است، بپردازیم. این مقاله با استناد به مقاله وبسایت کارتی شو ارائه شده است.

رمزارز شیبا

دنیای رمزارزها بسیار جدید بوده و بسیاری از کسانیکه پا به این دنیا گذاشته‌اند، درک واقعی و عمیقی از آن ندارند. همین امر نیز ممکن است باعث شود که در آینده، افراد بسیاری از این سرمایه گذاری متضرر شده و بسیاری نیز سودهای هنگفت بدست آورند. فارغ از اینکه قصد خرید شیبا را داشته باشید یا نه، در این مقاله قصد داریم تا در خصوص رمزارز شیبا و زیرساختی که به آن بها داده است، بپردازیم. این مقاله با استناد به مقاله وبسایت کارتی شو ارائه شده است.

شیبا اینو چیست؟

رمزارز شیبا اینو از خانواده میم کوین بوده و به صورت بالقوه، هیچ ارزش ذاتی ندارد. در دنیای رمزارزها، اصولا آن‌هایی که برای ارائه‌ی یک راه حل ایجاد شده‌اند، دارای ارزش ذاتی بوده و هر چقدر که به هدف نهایی خود نزدیک شوند، ارزش آن‌ها بیشتر خواهد شود. میم کوین‌ها در طرف مقابل، فقط به آن دلیل خرید و فروش می‌شوند که کسانی برای خرید و فروش وجود دارند. اجازه دهید با بیان یک مثال، این مفهوم را بهتر انتقال دهیم.

رمزارز بیتکوین برای از بین بردن انحصار بانکی تاسیس شد. زمانیکه فردی بخواهد پولی را به حساب فرد دیگری انتقال دهد، ابتدا باید یک حساب بانکی باز کرده، سپس درخواست انتقال پول به حساب مقصد را ثبت نماید. بانک پس از بررسی این درخواست، مبلغ را انتقال خواهد داد. حال شرایط کنونی ایران را در نظر بگیرید که بانک‌های آن تحت تحریم است. در حال حاضر، انتقال پول از بانک‌های خارجی بین ایران و کشورهای دیگر وجود نداشته و این محدودیت بخاطر اعمال قدرت بانک‌ها و در حقیقت تمرکز قدرت در بانک‌ها است. بیتکوین با هدف اینکه هر فردی، مالک دارایی خود بوده و به سادگی بتواند آن را به دیگران انتقال دهد، راه اندازی شد. از آنجاییکه امروزه بیتکوین به هدف خود بسیار نزدیک شده است، قیمت آن تا این حد بالا رفته است.

به عنوان مثال دیگر، اگر شما قصد گرفتن وام از بانک را داشته باشید (مثلا وام از حساب‌های قرض الحسنه‌ی سایر مشتریان)، ابتدا بانک باید با درخواست شما موافقت کند. این در حالی است که بانک خود هیچ پولی نداشته و عملا از حساب سایر مشتریان خود، اعتبار را به عنوان وام در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابراین، اگر بتوان دست بانک‌ها را از پروسه‌ی وام‌دهی کوتاه نمود و در عین حال، تضمینی برای بازگشت مبلغ وجود داشته باشد، چه خواهد شد؟ آیا وام گرفتن آسان‌تر نخواهد شد؟! رمزارز اتریوم به همین منظور توسعه داده شده است. اتریوم بستری برای قراردادهای هوشمند است. اتریوم در حقیقت نقش بانک را بازی کرده، طرفین را به هم متصل کرده تا هرقراردادی شکل بگیرد (وام دادن یکی از کاربردهای آن است).

در نقطه مقابل، میم کوین‌ها هدف خاصی را دنبال نکرده و قیمت آن‌ها صرفا به دلیل هیجانات بازار و رفتار سلبریتی‌های مختلف از جمله ایلان ماسک تغییر می‌کند. امروزه یک هدف را برای میم کوین‌ها بیان می‌کنند. دقت داشته باشید که تا چند وقت قبل، حتی خالقان انواع میم‌کوین اذعان می‌کردند که هدف آن‌ها تنها سرگرم شدن بوده و زیرساخت خاصی وجود ندارد. هدفی که امروزه برای میم کوین ها بیان می‌شود این است که قدرت طرفداران و هواداران ارزیابی شود.

میم کوین در راستای پاسخ به این سوال توسعه داده می‌شوند: "چه می‌شود اگر یک پروژه از صفر تا صد بر پایه‌ی هوادارانش باشد؟". برای مثال، شیبا نژادی از سگ‌ها است که انصافا هم خوش قیافه و دوست داشتنی هستند. علاقه‌مندان به این نژاد می‌توانند با خرید کوین‌های شیبا، علاقه‌ی خود را به این نژاد سگ نشان دهند. هر چقدر که تعداد علاقه‌مندان بیشتر باشد، بنابراین خریداران بیشتری نیز برای خرید این کوین صف کشیده و نتیجتا قیمت آن افزایش پیدا خواهد کرد. به همین جهت نیز قیمت اکثر میم کوین‌ها، بسیار اندک بوده تا هرکسی بتواند با حتی کمتر از 1 دلار، چندین میم کوین خریداری کند. حال نوبت به یک سوال اساسی رسیده است؟

آیا خرید شیبا اینو ارزشمند است؟

همانطور که پیشتر توضیح داده شد، میم کوین‌ها ارزش ذاتی نداشته و قرار نیست نزدیک شدن به یک دست‌آورد و یا حتی تحقق آن، باعث افزایش آنی قیمت این دارایی شود. اما این به این معنا نیست که خریدن |آن کاملا بی ارزش است. اگر نمودار قیمت شیبا اینو یا دوج کوین (یکی دیگر از میم کوین های معروف) را بررسی کنید، متوجه می‌شوید که این دارایی تا چه میزان به یک توئیت از سلبریتی‌ها واکنش داده و نوسان‌های عجیبی را ایجاد می‌کند. بنابراین، اگر قصد خرید و فروش و کسب درآمد داشته باشد، قطعا خرید و فروش شیبا اینو، خالی از لطف نخواهد بود. اما اگر سرمایه گذار بلند مدت هستید و مایلید که پس از چندین سال، مطمئن باشید که سرمایه‌ی خود را افزایش داده‌اید، احتمالا خرید این رمزارز نمی‌تواند با اهداف شما منطبق شود.

چرا شیبا سرشناس شد؟

یکی از سوالاتی که در ذهن مخاطبان ایجاد می‌شود این است که چرا در میان این همه میم کوین، شیبا اینو و دوج کوین تا این اندازه معروف شدند و به سرعت به لیست رمزارز بسیاری از صرافی‌های ایرانی و خارجی اضافه شدند؟ دلیل شهرت دوج کوین، توییت‌هایی است که ایلان ماسک در خصوص این رمزارز زده است. در نقطه مقابل، فردی به نام ویتالیک بوترین که یکی از افراد مهم در حوزه‌ی توسعه‌ی رمزارزها بوده و در پروژه‌های اتریوم نقش موثری داشته و همچنین بنیانگذار مجله‌ای با نام بیتکوین است، تعداد بسیار زیادی شیبا را در اختیار داشته است. اگرچه ویتالیک بخش اعظمی از دارایی خود را در جهت خیریه استفاده کرده و حتی سوزانده است، اما همین خبر باعث شده تا شیبا اینو به سرعت به یکی از میم کوین های شناخته شده، بدل شود.

از کجا شیبا بخریم؟

وبسایت‌های متعددی برای خرید و فروش رمزارز شیبا اینو وجود دارند. در این میان، می‌توان به نام‌های نوبیتکس، والکس، اوکی اکسچنج، ایرانی کارت و کارتی شو اشاره کرد. در این میان، کارتی شو به دلیل فرآیند احراز هویت آسان، ارائه‌ی بهترین قیمت روز بر مبنای قیمت دلار آزاد، بدون صف خرید/فروش، خرید آنی و ارسال فوری به آدرس والت، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کسانی است که قصد دارند این رمزارز را از صرافی‌های دیجیتال معتبر ایرانی خریداری نمایند.

کارتی شو

 

مجموعه کارتی شو cartisho.com یکی از مجموعه‌هایی است که با هدف کاهش فشارهای ناشی از تحریم‌های خارجی برروی زندگی روزمره ایرانیان تاسیس شده است. در این راستا، کارتی شو خدمات پرداخت خارجی و همچنین خرید و فروش انواع معتبر رمزارزها را برای کاربران ایرانی فراهم کرده است. پنل تمام اتوماتیک کارتی شو، امکان خرید و فروش آنی بسیاری از رمزارزها از جمله بیتکوین، اتریوم، مونرو، شیبا اینو و ... را با بهترین قیمت فراهم کرده است. به دلیل فرآیند احراز هویت آسان و سریع (بر خلاف مجموعه‌های دیگر)، امکان خرید و انتقال آنی رمزارزها برای تمامی کاربران فراهم شده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2ra7kw