جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
کد خبر: 91195
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/05/12 20:58

مقایسه اتریوم با رمزارزهای پشتوانه‌شده و رمزارزهای پایدار

در حال حاضر توکن‌های مختلفی در بازار کریپتو وجود دارد که یکی از شناخته‌شده‌ترین آن‌ها اتریوم است؛ رمزارزی که شبکهٔ آن از قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز پرشماری میزبانی می‌کند. در این مقاله قصد داریم این دارایی را با استیبل‌کوین‌ها که با پشتوانهٔ دارایی‌های مختلف به وجود آمده‌اند مقایسه کنیم. اگر به کسب اطلاعات در این زمینه علاقه‌مند هستید، در ادامه با ما همراه باشید.
مقایسه اتریوم با رمزارزهای پشتوانه‌شده و رمزارزهای پایدار

در حال حاضر توکن‌های مختلفی در بازار کریپتو وجود دارد که یکی از شناخته‌شده‌ترین آن‌ها اتریوم است؛ رمزارزی که شبکهٔ آن از قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز پرشماری میزبانی می‌کند. در این مقاله قصد داریم این دارایی را با استیبل‌کوین‌ها که با پشتوانهٔ دارایی‌های مختلف به وجود آمده‌اند مقایسه کنیم. اگر به کسب اطلاعات در این زمینه علاقه‌مند هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

 

  • تتر یک توکن متمرکز و دای یک ارز غیرمتمرکز است.

در ادامه فهرستی از بهترین استیبل‌کوین‌های موجود در بازار را در اختیار شما قرار می‌دهیم:

 افزایش پیدا می‌کند. همین عامل باعث ازبین‌رفتن بخش بزرگی از دارایی تریدها می‌شود. در نقطهٔ مقابل ارزهای پایدار قرار دارند که قیمت آن‌ها نوسانات کمی را تجربه می‌کند.

دریافت پاداش

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که همچنان افراد تمایل به خرید ETH و فعالیت در شبکه آن دارند پاداشی است که بابت اشتراک‌گذاری سخت‌افزارهای خود دریافت می‌کنند. همین عامل موجب شده‌است قیمت اتریوم همواره از سایر رمزارزها موجود در بازار بیشتر باشد. البته دلایل دیگری نیز وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به امکان وام‌دهی و دریافت سود اشاره کرد.

هزینهٔ معاملات

شما برای فعالیت در شبکه و انجام معاملات خود، باید کارمزد پرداخت کنید. این عدد برای استیبل‌کوین‌ها همواره ثابت است؛ اما در شبکهٔ اتریوم، میزان هزینهٔ معاملات به تعداد تراکنش‌ها در صف بستگی دارد، یعنی اگر افراد زیادی به‌طور هم‌زمان قصد خریدوفروش داشته باشند، در شبکه ترافیک ایجاد شده و هرکس مبلغ بیشتری پرداخت کند، معاملات او زودتر تأیید می‌شود.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت اتریوم

از آنجایی که اتریوم یکی از توکن‌های محبوب موجود در بازار کریپتو است، بسیاری از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند هستند تا با دلایل تغییرات قیمت این دارایی آشنا شوند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

محدودیت عرضه

اتر یکی از دارایی‌هایی است که میزان عرضه و تقاضا در تعیین قیمت آن نقش بسزایی دارد. به‌طور مثال، اگر اخباری مثبتی در بازار منتشر شود که سرمایه‌گذاران را ترغیب به خرید این دارایی کند، قیمت آن افزایش پیدا می‌کند.

 قیمت آن تأثیر می‌گذارند. اعلان‌ها و اخبار مثبت می‌توانند باعث افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران افزایش قیمت آن گردند. به‌عنوان مثال، اعلان‌های مرتبط با افزایش استفاده از اتریوم در کاربردهای صنعتی یا همکاری با شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ، می‌توانند اثرات مثبتی بر روی قیمت این ارز دیجیتال داشته باشند.

امنیت و انعطاف‌پذیری شبکه اتریوم

امنیت شبکهٔ ETH و انعطاف‌پذیری آن نیز به‌عنوان یکی از عوامل مهم تعیین‌کنندهٔ قیمت است. اگر شبکهٔ این ارز توانایی مقابله با تهدیدها و حملات و امکان اجرای قراردادهای هوشمند پیچیده را داشته باشد، اعتماد سرمایه‌گذاران به آن افزایش پیدا کرده و این می‌تواند به افزایش قیمت اتریوم منجر شود.

رمزارز محبوب اتریوم

اتریوم یکی از رمزارزهای محبوبی است که بسیاری از سرمایه‌گذاران بخشی از سبد دارایی خود را به آن اختصاص داده‌اند؛ اما برخی دیگر اعتقاد دارند که این توکن نمی‌تواند یک سرمایه‌گذاری مطمئن باشد. در این مقاله تفاوت این ارزهای دیجیتال را با یکدیگر بررسی کردیم تا شما بتوانید با دیدی باز، معاملات خود را انجام دهید. شما می‌توانید برای بررسی وضعیت قیمت اتریوم  Wallex و Coingecko را انتخاب کنید.

 


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3zpdj6