جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
کد خبر: 107042
تاریخ انتشار: 1402/12/20 06:05

مقایسه و بررسی 5 استراتژی برتر ترید ارز دیجیتال

رمزارزها نسبت به دیگر بازارهای مالی، نوسانات روزانه بالاتری را تجربه می‌کنند؛ در نتیجه به مهارت بیشتری برای معامله موفق در بازه‌های زمانی مختلف نیاز دارند. تریدرهای حرفه‌ای با انتخاب بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال معاملات خود در این بازار را پیش می‌برند. در این مقاله این استراتژی‌ها را با شما به اشتراک می‌گذاریم.
مقایسه و بررسی 5 استراتژی برتر ترید ارز دیجیتال

تضمین سودآوری مداوم در کریپتو با بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال

رمزارزها نسبت به دیگر بازارهای مالی، نوسانات روزانه بالاتری را تجربه می‌کنند؛ در نتیجه به مهارت بیشتری برای معامله موفق در بازه‌های زمانی مختلف نیاز دارند. تریدرهای حرفه‌ای با انتخاب بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال معاملات خود در این بازار را پیش می‌برند. در این مقاله این استراتژی‌ها را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

images_1709364390_65e2d4a68ba30.png

بهترین استراتژی های معاملاتی و ترید ارز دیجیتال

برای به‌کارگیری بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال در ابتدا باید موقعیت‌های معاملاتی را بشناسید و متناسب با تحلیل‌ها و روندهای صعودی و نزولی بازار، کم‌ریسک‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید. شما می‌توانید با مراجعه به این سایت به و آموزش‌های موجود در آن با طیف متنوعی از این استراتژی‌ها آشنا شوید. بااین‌حال در بین انواع استراتژی‌های به‌کارگرفته شده، به دلیل سودآوری بیشتر چند روش از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

معامله روزانه (The Day Trading)

یکی از محبوب‌ترین استراتژی‌های ترید در بازار رمزارزها، معاملات روزانه است. اگرچه معاملات روزانه بالاترین سود را برای تریدرهای حرفه‌ای به همراه دارد؛ اما در عین حال ریسک‌پذیرترین آن‌ها نیز به‌شمار می‌آید. برای انجام معاملات دقیق، تریدرها روند حرکت سهام، شاخص‌ها یا صندوق‌های قابل معامله (ETF) را در هر روز بررسی می‌کنند. بااین‌حال، اگر شما یک تریدر مبتدی هستید، توصیه می‌شود در این نوع از روش معامله‌گری، سبک فیوچرز (معامله با اهرم) را در ابتدای مسیرتان انتخاب نکنید؛ زیرا در صورت ضرر، احتمال از دست رفتن تمام سرمایه شما وجود دارد.

بر همین اساس بهترین استراتژی‌های معاملاتی و ترید ارز دیجیتال به‌صورت روزانه عبارت‌اند از:

  • معاملات با فرکانس بالا (HFT)
  • لانگ استرادل (Long Straddle)
  • اسکالپینگ (Scalping)
  • محدوده نوسان (Range Trading)
  • آربیتاژ ارز دیجیتال (Crypto Arbitrage)
  • تحلیل روند (Trend Following)
  • معاملات خلاف روند (Countertrend Trading)
  • معاملات بلندمدت موقعیت (Long-Term Position Trading)
  • استراتژی عقب‌نشینی قیمت یا پولبک (Pullback Strategy)

هر کدام از تکنیک‌های معامله‌گری در تریدرهای روزانه مزایا و محدویت‌های خاص خود را دارند که باید بر اساس آن‌ها نسبت به انتخاب بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال اقدام کرد. نکته مهم در تریدهای روزانه نگهداری امن دارایی‌ها در پلتفرم‌های نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری مطمئن است تا بتوانید بدون نگرانی سود حاصل از معاملات خود را برداشت کنید. برای اطلاع از فرایند ساخت والت ارز دیجیتال بر روی این لینک ضربه بزنید.

معاملات نوسانی (Swing Trading)

 استراتژی سویینگ تریدینگ به‌عنوان بهترین استراتژی ارز دیجیتال برای معامله‌گرانی شناخته می‌شود که به دنبال نوسانات قیمت هستند. بازه نوسان این نوع از معاملات بین چند روز تا یک هفته است. تریدرهای متکی به این سبک، بر خلاف تریدرهای روزانه به ندرت از اهرم‌های زیاد استفاده می‌کنند. برای به حداکثر رساندن سود خود با حرکت قیمت، بیشتر سویینگ تریدرها ابزارهای تحلیل تکنیکال را برای پیش‌بینی تغییر روند یا نوسان قیمت به کار می‌گیرند.

images_1709364426_65e2d4cac9e35.png

مهم‌ترین مزایای استفاده از معاملات نوسانی عبارت‌اند از:

  • امکان ورود به معامله با هر حرکت اصلاحی قیمت
  • نتیجه‌گیری سریع در معاملات
  • استراتژی مناسب برای بازه‌های کوتاه‌مدت
  • عدم هزینه سوآپ

استراتژی پوزیشن تریدینگ (Position Trading)

به دلیل چشم‌اندازهای طولانی‌مدت برای کسب سود، استراتژی پوزیشن تریدینگ معمولا با سرمایه‌گذاری و هولدینگ اشتباه می‌شود. این روش یکی از بهترین استراتژی های معاملاتی و ترید ارز دیجیتال به‌شمار می‌رود که تحلیل‌های حاصل از آن تا هفته‌ها و ماه‌ها اعتبار دارند. تریدرهای علاقه‌مند به موقعیت، بر خلاف معامله‌گران نوسانی، یک روند را تشخیص می‌دهند و همراه با آن وارد معامله شوند. در این صورت حتی در صورت نوسانات صعودی و نزولی روندها در طول روز، این تریدرها معاملات خود را بر روی روند کلی بازار پایه‌ریزی کرده و پوزیشن‌های خود را حفظ می‌کنند.

مهم‌ترین مزایای استراتژی پوزیشن تریدینگ عبارت‌اند از:

  • پتانسیل سود بلندمدت
  • کاهش استرس تریدرها
  • کاهش کمیسیون
  • وجود فرصت‌های مناسب برای سود مرکب
  • تمرکز بر تحلیل‌های فاندامنتال
  • کاهش واکنش‌های احساسی
  • بهره‌وری زمانی

معامله با شکست قیمت (Breaking out)

ترید با شکست قیمت به دلیل تطبیق‌پذیری بالا، بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال برای تریدرهای حرفه‌ای است که توانایی شهودی بالایی برای تشخیص روندهای آتی قیمت دارند. به عبارت بهتر شکست قیمت وضعیتی است که در آن قیمت از سطوح کلیدی خاصی عبور کرده و این سطوح به‌عنوان نقاط حمایتی یا مقاومتی در نظر گرفته می‌شوند. در این نوع از معاملات نسبت ریسک به ریوارد و احتمال دستیابی به سود مناسب بسیار بالا است.

در معاملات با شکست قیمت باید بتوانید شکست‌های کاذب را تشخیص دهید تا اثرگذاری این روش معاملاتی رمزارزها افزایش یابد. به عنوان مثال، وضعیتی که قیمت از یک سطح کلیدی عبور می‌کند؛ اما به زودی به آن برمی‌گردد، یک شکست کاذب است. به‌طورکلی مهم‌ترین نشانه شکست کاذب، حجم کم معاملات در زمان شکست می‌باشد. همچنین، اگر بدنه یک کندل بزرگ باشد نیز می‌توان آن را به‌عنوان نشانه واقعی بودن شکست در نظر گرفت.

ترید با کراس اوورهای میانگین متحرک (Moving averages crossovers)

یکی از بهترین استراتژی های معاملاتی و ترید ارز دیجیتال برای ترید در بازار کریپتو است، به‌کارگیری اندیکاتور کراس اوررهای میانگین متحرک است که با کمک آن می‌توانید تغییر روند را شناسایی کنید. این استراتژی به‌عنوان بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال مبتنی بر دوره‌های زمانی مختلف شناخته می‌شود.

تریدرهای متکی بر معاملات نوسانی، معمولا از مووینگ اوریج با دوره‌های زمانی 50 و 200 روزه استفاده می‌کنند. از سوی دیگر برای معاملات روزانه، میانگین محترک با دوره زمانی 9 و 20 کندل مناسب‌تر است. ترید با کراس اوورهای میانگین متحرک در بازار رمزارزها زمانی بهترین کارایی را دارد که روند قابل توجهی وجود داشته باشد. به همین دلیل استفاده از آن در زمان حرکات جانبی قیمت توصیه نمی‌شود.

images_1709364407_65e2d4b7e37ee.png

سخن پایانی در مورد بهترین استراتژی‌ ترید ارز دیجیتال

بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال را در این صفحه توضیح دادیم که امیدواریم برایتان مفید بوده باشد. بهتر است در خصوص هر یک از استراتژی های گفته شده خودتان هم مطالعه کنید تا به آنها مسلط شوید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2rqknb