دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 06 May 2024
کد خبر: 12966
تاریخ انتشار: 1400/12/18 13:14

برپایی کارناوال‌های نوروزی در پایتخت

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران ویژه‌برنامه‌های این ستاد برای نوروز را تشریح کرد. مهرشاد کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح برنامه‌های نوروزی ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت: معاونت اجتماعی پویشی تحت عنوان «عید تا عید» را طراحی کرده که از مبعث پیامبر (ص) تا عید فطر برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه ستاد گردشگری شهرداری تهران نیز برنامه‌های ویژه‌ای دارد که از روزهای پایانی اسفند آغاز می‌شود، گفت: تاریخ‌هایی در زمینه رویدادهای نوروز وجود دارد که سعی کردیم آنها را احیا کنیم؛ به‌عنوان مثال ۱۹ اسفند روز نوروز رودها است که سعی کردیم با همکاری شهرداری منطقه یک و همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد نسبت به پاکسازی چهار روددره تهران اقدام کنیم.

کاظمی با بیان اینکه احیای آداب و رسوم و مراسم‌ها در دستور کار قرار دارد، افزود: در راستای احیای میراث ملموس و ناملموس نوروز مسابقه بزرگی را ترتیب داده‌ایم که براساس آن از شهروندان خواسته‌ایم آثار هنری اعم از فیلم، نقاشی، کاریکاتور و... خود را با موضوع آداب و رسوم نوروز تا ۱۵ فروردین برای ما ارسال کنند تا بتوانیم نمایشگاه آثار برتر را برگزار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های نوروزی امسال خانواده‌محور است، گفت: امسال تهران میزبان وزرای فرهنگ ۱۰ کشور است که این وزرا دو روز مهمان شهرداری تهران هستند که یک روز در برج میلاد و روز دیگر مهمان تپه‌های عباس‌آباد هستند.

کاظمی با تاکید بر اینکه کارناوال‌های نوروزی در تهران تردد خواهند کرد که نوروزخوانان در توصیف نوروز و بهار برای مردم اشعاری را بیان می‌کنند، اظهار کرد: امسال تورهای خاصی برای زنان سرپرست خانوار، پاکبانان و... برگزار خواهیم کرد و کلیه مراکز موزه و گردشگری شهرداری تهران نیز فعال هستند. وی با تاکید بر اینکه پنجشنبه آخر سال به مناطق اعلام کردیم تورهای امامزاده محلات خود را در دستور کار قرار دهند، گفت: امسال برای نخستین بار آژانس‌ها و تورهای گردشگری را در سامانه «گردشگری تهران» معرفی می‌کنیم که به‌صورت شفاف قیمت‌ها و خدمات ارائه شده ازسوی تورها به مخاطبان اعلام می‌شود و آنها می‌توانند براساس سلیقه‌شان تورها را انتخاب کنند که از ۲۲ اسفند این اطلاعات روی سامانه بارگذاری می‌شود. وی همچنین از ورود اتوبوس‌های گردشگری به خیابان‌های پایتخت در نوروز خبر داد و درباره دستور شهردار تهران در زمینه خرید اتوبوس‌های گردشگری تصریح کرد: هنوز اتوبوس‌های گردشگری خریداری نشده و در حال رایزنی هستیم و به نوروز امسال نمی‌رسد، اما با بخش خصوصی و شرکت واحد رایزنی‌هایی انجام شده تا اتوبوس‌هایی را برای گردشگری در اختیار ما قرار دهند و تلاش می‌کنیم اتوبوس‌های دوطبقه را به سطح شهر بیاوریم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2r6dz2