سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
کد خبر: 34439
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1401/11/10 10:21

نصب حفاظ پنجره آهنی

یکی از بهترین روش‌های افزایش ضریب امنیت ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری، نصب حفاظ پنجره آهنی است.
نصب حفاظ پنجره آهنی

یکی از بهترین روش‌های افزایش ضریب امنیت ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری، نصب حفاظ پنجره آهنی است. با نصب حفاظ‌ می‌توان به طور کامل از ورود افراد غریبه و سارقین به داخل ساختمان و به سرقت رفتن وسایل و دارایی‌های گران‌قیمت ساکنان جلوگیری کرد.

حفاظ‌های پنجره علاوه بر افزایش امنیت ساختمان و زیباترشدن نمای بیرونی آن، مانع از پرت‌شدن و افتادن بچه‌ها به بیرون می‌شود. امروزه حفاظ‌های آهنی در اشکال، رنگ‌ها و مدل‌های متنوعی تولید می‌شوند. در این مقاله قصد داریم درباره انواع و مدل‌های مختلف حفاظ پنجره و حفاظ دیوار آهنی توضیح دهیم.

 

حفاظ پنجره چیست؟

حفاظ‌های آهنی کاربرد بسیار زیادی دارند و با استفاده از میلگرد یا قوطی دو در دو در طرح‌های متنوعی ساخته می‌شوند. در گذشته حفاظ آهنی به‌صورت میله‌های افقی یا عمودی به شکل بسیار ساده‌ای روی پنجره‌ها نصب می‌شد؛ اما امروزه با طراحی زیبای نرده‌های آهنی فرفورژه می‌توان نمای ساختمان را نیز زیباتر کرد.

 انواع حفاظ پنجره

حفاظ‌ آهنی پنجره انواع مختلفی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • حفاظ پنجره ساده

این حفاظ ضد سرقت آهنی، جزء حفاظ‌های ثابت و پرکاربرد است و مقاومت بسیار زیادی دارد. طرح‌هایی که برای ساخت این نوع حفاظ استفاده می‌شود، معمولا به طول میله‌های افقی یا عمودی یا ترکیبی از میله‌های افقی و عمودی است. فاصله‌ها میله‌ها به گونه‌ای است که کسی نمی‌تواند از لای میله‌ها عبور کند و امکان خم‌کردن آن‌ها با دست هم وجود ندارد. بعضی از تولیدکننده‌ها برای زیباترشدن حفاظ ساده در انتهای میله‌ها از طرح پیکان نیزه‌ای استفاده می‌کنند.

  • حفاظ آکاردئونی پنجره

حفاظ آکاردئونی این روزها طرفداران بسیار زیادی دارد. حفاظ آکاردئونی پنجره که با نام حفاظ ریلی هم شناخته می‌شود، درست شبیه حفاظ درب آکاردئونی ضدسرقت است و در گروه حفاظ‌های متحرک پنجره قرار می‌گیرد. حفاظ درب آکاردئونی و حفاظ آکاردئونی پنجره هر دو دارای قابلیت جمع‌شدن هستند. هر زمانی که بخواهید می‌توانید حفاظ ریلی را کنار بزنید و از منظره بیرون پنجره لذت ببرید. معمولا در زمان خروج از منزل این نوع حفاظ با قفل بسته می‌شود.

  • حفاظ لولایی پنجره

 این نوع حفاظ از داخل ساختمان روی پنجره‌ها نصب می‌شود و در زمان خروج از منزل با کمک قفل آن را می‌بندند. تراکم نرده‌های به‌کاررفته روی حفاظ هر چه بیشتر باشد، امنیت آن نیز افزایش می‌یابد. این نوع حفاظ پنجره متحرک را نیز می‌توان در مواقعی مانند تمیزکاری پنجره‌ها و شیشه‌ها باز کرد.

حفاظ نرده آهنی

عوامل تاثیرگذار روی قیمت حفاظ پنجره

هر چه پنجره‌های ساختمان دارای تعداد و ابعاد بزرگتری باشند، به نرده‌های آهنی بیشتری نیاز دارند و قیمت نهایی حفاظ برای این ساختمان‌ها بیشتر خواهد بود. برای ساخت حفاظ آهنی پنجره‌ها از میلگرد، قوطی یا فرفورژه‌ استفاده می‌شود. با توجه به وزن بیشتر آهن در حفاظ‌های فرفورژه، قیمت آن‌ نیز بیشتر خواهد بود و حفاظ آهنی ساده‌تر ارزان‌تر است. هزینه ساخت و نصب حفاظ توسط نصاب حرفه‌ای نیز قیمت نهایی آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

معرفی پرطرفدارترین مدل‌های حفاظ آهنی دیوار:

  • حفاظ دیوار سر نیزه‌ای

یکی از حفاظ‌های دیوار آهنی که از سال‌ها ‌پیش، ‌روی دیوارهای خانه‌های ویلایی ایران مشاهده می‌شود، حفاظ سرنیزه‌ای نام دارد. این حفاظ جزء پرفروش‌ترین تجهیزات امنیتی به‌شمار می‌رود و هنوز هم طرفداران زیادی دارد. ارتفاع نرده‌ها در این نوع حفاظ معمولا بین یک متر، یک متر و بیست سانتی‌متر و یک و نیم‌متر متغیر است.

  • حفاظ دیوار شاخ گوزنی

یکی دیگر از حفاظ‌های دیوار که جزء حفاظ‌های آهنی زیبا محسوب می‌شود و نسبت به حفاظ سر نیزه‌ای قیمت بالاتری دارد،  حفاظ شاخ گوزنی است. دلیل نامگذاری این حفاظ شباهت نرده‌های آن به شاخ گوزن است. با رنگ آمیزی حفاظ‌های شاخ گوزنی روی دیوار می‌توان نمای ساختمان را جذاب‌تر کرد. قیمت این نوع تجهیزات امنیتی به تعداد شاخه‌ها، ارتفاع و عرض حفاظ بستگی دارد.

  • حفاظ دیوار لیلیوم

یکی از حفاظ‌های آهنی دیوار که میزان امنیت آن از حفاظ‌های سر نیزه دار و شاخ گوزنی بیشتر است و برای رنگ آمیزی آن از دو رنگ استفاده می‌شود، حفاظ لیلیوم نام دارد. هر چه ارتفاع حفاظ لیلیوم بیشتر شود، شاخه‌های آن گسترده‌تر خواهند شد. یکی از مهمترین مزایای این مدل حفاظ این است که می‌توان آن را در ارتفاع دلخواه سفارش داد.

  • حفاظ دیوار فرفورژه

نرده‌های فرفورژه‌ای که برای نصب روی راه‌پله‌ها و پنجره‌ها استفاده می‌شوند، برای نصب روی دیوار حیاط نیز کاربرد دارند. نرده‌های فرفورژه بسیار مقاوم، مستحکم و زیبا هستند. قیمت حفاظ ضد سرقت آهنی فرفورژه نسبتا بالاست و هر چند سال یکبار باید رنگ آمیزی آن را تکرار کرد.

  • حفاظ دیوار بوته‌ای

یکی از حفاظ‌های دیوار رایج که جزء حفاظ‌های خاردار محسوب می‌شود، حفاظ بوته‌ای نام دارد. این نوع تجهیزات با نصب روی دیوار مانع از ورود سارقین به داخل ساختمان می‌شود و امکان ساخت آن در ارتفاع دلخواه وجود دارد. نحوه نصب حفاظ بوته‌ای شباهت زیادی به حفاظ شاخ گوزنی دارد.

در این مقاله با انواع مختلف حفاظ آهنی پنجره و دیوار آشنا شدید. در پایان فراموش نکنید که برای خرید اینترنتی این ابزارهای امنیتی بهتر است که همواره به‌دنبال سایت‌های معتبر باشید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2ozdpo