پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 09 May 2024
کد خبر: 89539
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/04/19 08:19

azmoon.org | سایت دانشگاه آزاد – ثبت نام ، اعلام نتایج و انتخاب رشته

یکی از مراکز آموزشی ارجمند پس از دانشگاه ملی، دانشگاه آزاد به عنوان یک مؤسسه آموزشی بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل، افراد علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های مختلف می‌توانند انتخابی مناسب را از بین مقاطع مختلف تحصیلی، شامل کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکتری، در این دانشگاه انجام دهند.

فرآیند ثبت‌نام در آزمون دانشگاه آزاد و سراسری ترکیب شده است و متقاضیان می‌توانند در مهلت مشخص شده، فرم ثبت‌نام را در وب‌سایت سنجش تکمیل نمایند. پس از اعلام نتایج اولیه، مسیر داوطلبان دانشگاه آزاد از سراسری جدا می‌شود و در ادامه، متقاضیان دانشگاه آزاد می‌توانند براساس مقطع تحصیلی، فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کنند.

در دانشگاه آزاد، امکان ثبت‌نام بدون کنکور در تمامی مقاطع تحصیلی وجود دارد. بنابراین، افراد واجد شرایط می‌توانند برای تکمیل فرم ثبت‌نام بدون آزمون، به آدرس وب‌سایت azmoon.org مراجعه کرده و ثبت‌نام خود را انجام دهند. تمامی فرآیند ثبت‌نام بدون کنکور، انتخاب رشته و اعلام نتایج نهایی در دانشگاه آزاد، از طریق سایت آزمون دانشگاه آزاد یعنی azmoon.org قابل انجام است. در ادامه این مقاله، جزئیات مربوط به وب‌سایت دانشگاه آزاد بررسی شده است.

بیش تر بخوانید: azmoon.org

معرفی سایت ثبت نام دانشگاه آزاد azmoon.org

دانشگاه آزاد در چند سال اخیر، به صورت کنکوری و بدون کنکور برای مقاطع مختلف، دانشجوان را پذیرش می‌کند. در اینجا، پروسه ثبت نام در هر یک از این مقاطع به طور جداگانه توضیح داده شده است.

ثبت نام در مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد

افرادی که قصد تحصیل در مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد را دارند، می‌توانند به آدرس azmoon.org، وب‌سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، بدون کنکور، ثبت نام خود را انجام دهند. در این مقطع، ثبت نام در دانشگاه آزاد براساس سوابق تحصیلی افراد و بدون برگزاری آزمون انجام می‌شود.

ثبت نام در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد

در چند سال اخیر، ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد، برای مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، بین داوطلبان، طرفداران زیادی داشته است. به دلیل رقابت شدید موجود در کنکور سراسری، بسیاری از داوطلبان، علاوه بر ثبت نام در کنکور سراسری، تمایل دارند از طریق ثبت نام در مقطع کاردانی به کارشناسی در این دانشگاه وارد شوند. ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد از طریق وب‌سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، azmoon.org، انجام می‌شود.

در صورت نیاز به مشاوره تحصیلی دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه های کشور می توانید به وب سایت " سامانه ندای مشاور " به نشانی " moshaverin.org " وارد شوید و از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین و همچنین مقالات تحصیلی این موسسه استفاده نمایید.

راهنمای ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد بر روی سایت azmoon.org

یکی از انواع ثبت نام‌هایی که در سال‌های اخیر در دانشگاه‌های آزاد انجام می‌شود، ثبت نام بدون کنکور است. به عبارت دیگر، همه دانش‌آموزان و دانشجویانی که واجد شرایط ثبت نام در مقاطع تحصیلی مختلف بدون کنکور هستند، می‌توانند به وب‌سایت azmoon.org مراجعه کرده و مراحل مربوط به ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد را انجام دهند.

تمامی مراحل ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه آزاد در سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با آدرس azmoon.org انجام می‌شود. لازم به ذکر است که پذیرش بدون کنکور این دانشگاه محدود به مقطع کارشناسی پیوسته نیست، بلکه دانش‌آموزان در صورت داشتن شرایط لازم، می‌توانند در مقطع کاردانی نیز در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه آزاد ثبت نام کنند.

راهنمای تصویری نحوه ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد بر روی سایت azmoon.org :

برای ورود به سایت ثبت نام دانشگاه آزاد روی azmoon.iau.ac.ir کلیک کنید سپس برای تکمیل فرم ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد، در ابتدا باید گزینه مورد نظر خود را برای ثبت نام انتخاب کنید.

azmoon.org

سپس باید با ورود به گزینه مورد نظر، دفترچه ثبت نام را مطالعه کرده و کدهای رشته‌های انتخابی خود را مرتب کنید. سپس پس از دانلود و بررسی رشته‌های مورد نظر، بر روی گزینه خرید کارت اعتباری کلیک کرده و در ادامه بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

www.azmoon.org

پس از انتخاب گزینه ثبت نام، در صفحه بعد باید اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و بر روی گزینه ورود به ثبت نام کلیک کنید.

azmoon.iau.ac.ir

سپس باید کدهای رشته‌های انتخابی خود را وارد کنید. این کدها در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد مشخص شده‌اند.

راهنمای پرداخت شهریه دانشگاه آزاد در سامانه آموزشیار

در این بخش به راهنمایی پرداخت شهریه دانشگاه آزاد می‌پردازیم. در ابتدا، شما باید عبارت پرداخت شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد را از طریق موتور جستجوی گوگل جستجو کنید. پس از یافتن آدرس الکترونیکی دانشگاه، بر روی آن کلیک کرده و وارد قسمت پرداخت شهریه دانشگاه‌های آزاد شوید.

بیش تر بخوانید: شهریه دانشگاه آزاد

همچنین، می‌توانید با کلیک بر روی آدرس اینترنتی edu.iau.ac.ir، به این وب‌سایت دسترسی پیدا کنید. با استفاده از این آدرس الکترونیکی، می‌توانید بر روی گزینه "دانشجو" کلیک کرده و وارد بخش موردنظر خود شوید.

پس از کلیک بر روی گزینه دانشجو، با وارد کردن اطلاعات خواسته شده مانند شماره دانشجویی و کد امنیتی (همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید)، به سیستم کاربری خود وارد می‌شوید. سپس با انتخاب منوی ثبت نام در دروس دانشجویی، گزینه مدیریت مالی نیم‌سال‌های تحصیلی دانشجو را انتخاب می‌کنید.

در این قسمت، صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که وضعیت پرداخت‌های شهریه قبلی و فعلی دانشجویان را نشان می‌دهد. شما در این بخش می‌توانید جزئیات شهریه‌هایی که در ترم‌های گذشته پرداخت کرده‌اید را مشاهده کنید. در این قسمت، با گزینه‌های پرداخت الکترونیکی که در پایین صفحه وجود دارند، روبرو می‌شوید.

بنابراین، بر اساس شرایط و نیاز خود، یکی از دو گزینه موردنظرتان را برای پرداخت شهریه دانشگاه آزاد در سامانه آموزشیار انتخاب کنید. پس از انتخاب گزینه موردنظر، یکی از درگاه‌های پرداخت الکترونیکی که در این صفحه وجود دارند را انتخاب کنید. با انتخاب درگاه موردنظر، به صفحه‌ای جدید برای پرداخت شهریه دانشگاه منتقل می‌شوید. در نهایت، مراحل فوق را طبق توضیحات انجام داده و به راحتی می‌توانید در کلاس‌ها، امتحانات و ترم جدید دانشگاه آزاد اسلامی به تحصیل بپردازید.

انتخاب رشته در کنکور دانشگاه آزاد

پس از برگزاری کنکور سراسری و انتشار نتایج آزمون در سایت سازمان سنجش، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد هستند، باید مراحل انتخاب رشته خود را در وب‌سایت azmoon.org انجام دهند.

روند انتخاب رشته در دانشگاه‌های سراسری در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور قابل دسترسی است. اما در صورتی که داوطلبان قصد ثبت نام و انتخاب رشته در دانشگاه آزاد را دارند، باید به طور جداگانه به سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد مراجعه کرده و مراحل مربوط به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد را انجام دهند.

سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد در وب‌سایت azmoon.org قرار دارد. بنابراین، همه داوطلبان کنکور سراسری می‌توانند با ورود به این سامانه، مراحل انتخاب رشته خود را بر اساس رتبه و تراز کسب شده خود انجام دهند.


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2oxdyg