سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 - 14 May 2024
کد خبر: 20529
تاریخ انتشار: 1401/08/29 04:12
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار مردم اصفهان:

دهه 90 از لحاظ اقتصادی دهه خوبی نبود

رهبر انقلاب پیشرفت‌ها را زمینه‌ساز استحکام و اقتدار نظام خواندند و افزودند: هدف دشمن متزلزل کردن ارکان اقتدار نظام است، ‌بنابراین همه باید موضوع پیشرفت را با جدیت دنبال کنند.

حضرت آیتالله خامنهای در دیدار صدها نفر از مردم اصفهان، اصفهان را شهر تحسینبرانگیز علم و ایمان و هنر و جهاد خواندند و با اشاره به اینکه چالش اساسی امروز ما، چالش پیشرفت در مقابل «توقف و رکود و ارتجاع» است افزودند: استکبار در صفآرایی مبنایی در مقابل ملت ایران با تشدید ایران ستیزی، همه امکاناتش را برای القای ناامیدی و بنبست به اذهان مردم بهخصوص جوانان بکار گرفته و امروز مهمترین شاخص اثبات ایراندوستی هر فرد، «پرهیز از یأسآفرینی و امیدسوزی» و «ترویج روحیه کار و تلاش و امید» است.

به گزارش پایگاه اطلاعرسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب با تاکید بر تلاش روزافزون مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی گفتند: عدهای در داخل بر مبنای تبلیغات غرب، میگویند در نظام اسلامی آزادی و مردمسالاری نیست در حالیکه بیانهمین سخنان نشانه آزادی است و روی کار آمدن دولتهایی که از نظر تفکر سیاسی شباهتی به یکدیگر ندارند نیز نشانه حق انتخاب مردم و مردمی بودن نظام اسلامی است.

حضرت آیتالله خامنهای تاکید کردند: چالش اساسی و امروز کشور ما، چالش «پیشرفت و توقف و رکود و ارتجاع» است، زیرا ما در حال پیشرفت هستیم ولی قدرتهای استکباری از پیشرفت ایران اسلامی مضطرب و ناراحت میشوند و حرص میخورند.

رهبر انقلاب پیشرفتها را زمینهساز استحکام و اقتدار نظام خواندند و افزودند: هدف دشمن متزلزل کردن ارکان اقتدار نظام است، بنابراین همه باید موضوع پیشرفت را با جدیت دنبال کنند.

حضرت آیتالله خامنهای در ادامه با طرح این سؤال که «چگونه پیشرفت کنیم؟» گفتند: پیشرفت نیازمند ابزارهای متعددی است اما مهمترین ابزار پیشرفت، امید است بنابراین دشمن با همه توان خود بر روی القای ناامیدی و بنبست متمرکز شده است.

حضرت آیتالله خامنهای افزودند: مشکل اقتصادی داریم که انشاءالله حل خواهد شد اما در بخشهای دیگر در حال پیشرفت هستیم البته همه تمرکز بر این است که نسل جوان از این پیشرفتها آگاه نشود، به همین علت دشمن و امتداد داخلی آن، این پیشرفتها را کتمان و یا کوچک نمایی میکنند.

ایشان به چند نمونه از پیشرفتها و حرکتهای رو به جلو در هفتههای اخیر اشاره کردند و گفتند: دستیابی دانشمندان ایرانی به روش جدید برای درمان سرطان خون، بومیسازی یکی از تجهیزات استخراج نفت و گاز، افتتاح خط آهن در بخشی از سیستان و بلوچستان که بخش مهمی از خط آهن شمال به جنوب است، افتتاح چندین کارخانه، راهاندازی نخستین پالایشگاه فراسرزمینی، بهرهبرداری از ۶ نیروگاه برق، رونمایی یکی از بزرگترین تلسکوپهای جهان، پرتاب موشک ماهوارهبر و رونمایی از یک موشک جدید، همه نمونههایی از حرکت رو به جلو کشور، آنهم در زمانی است که دشمن تلاش دارد با برخی اغتشاشات مانع این حرکت شود.

حضرت آیتالله خامنهای در بخش دیگری از سخنانشان، مشکلات اقتصادی را یک واقعیت خواندند و افزودند: نامگذاری سالهای متعدد با شعارهای اقتصادی و تاکید به مسئولان برای علاج این مشکلات، با توجه به اهمیت موضوع اقتصاد صورت گرفت اما دهه 90 از لحاظ اقتصادی دهه خوبی نبود و اگر به آن توصیهها عمل میکردند و اقدامات لازم را انجام میدادند، وضع امروز کشور و مردم متفاوت میشد البته تحریمها هم در مشکلات مؤثر بود.

رهبر انقلاب با اشاره به تلاش جدی و در برخی موارد موثر مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی گفتند: تلاش بیشتر دستگاهها و همکاری و همدلی و همافزایی مردم و مسئولان، زمینهساز حل مشکلات موجود خواهد بود و انشاءالله در این زمینه نیز مشت محکمی بر دهان دشمن زده خواهد شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2ay9zl